Gå til innhold

Verdens mest skremmende video


Håvard Vika

Anbefalte innlegg

Denne videoen er den mest skremmende jeg har sett:

Se fra 2:20. Først et spørsmål tidlig i videoen, deretter svar fra 2:20.

Dette er fra en Norsk konferanse som heter Peace Conference Scandinavia 2013

pcs13_new3_608px.jpg

Hva synes dere om denne videoen? Tror dere at den er representativ for hva Norske muslimer mener? Er det noen muslimer her som har noen synspunkter?

Det var eirich som først la denne ut i 'Murica-tråden sammen med en kommentar fra Sam Harris:

http://www.samharris.org/blog/item/islam-or-islamophobia2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er når jeg ser slike videoer at jeg tenker at det ikke bør eksistere religionsfrihet i Norge.

De fleste religioner er ganske harmløse i 2013, men Islam er faen meg som kristendommen var på i middelalderen og burde være forbudt i Norge.

Jeg er ikke enig i at det bør være forbudt, men slike ekstreme syn bør ikke få noen som helst respekt.

Jeg vil fortelle dem at de har idiotiske idéer, idiotiske syn på ting og at de henger igjen i middelalderen. Men de har all rett til å mene, tro og ytre hva de vil, uansett hvor barbarisk eller idiotisk det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, videoen er skremmende, men jeg syns det er like skremmende at noen mener at andres religion bør være forbudt. Det er ekstremismen vi må bekjempe, enten det gjelder islam eller kristendom (det fins mange ekstreme kristne også). Jeg tror ikke dette er representativt for muslimer i Norge. De aller fleste er ikke-ekstreme, hyggelige og fredelige mennesker. De har en annen religion og kultur enn meg og det respekterer jeg dem fullt ut for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at det bør være forbudt, men slike ekstreme syn bør ikke få noen som helst respekt.

Jeg vil fortelle dem at de har idiotiske idéer, idiotiske syn på ting og at de henger igjen i middelalderen. Men de har all rett til å mene, tro og ytre hva de vil, uansett hvor barbarisk eller idiotisk det måtte være.

Problemet er når de tar saken i egne hender for å håndheve egne lover: http://www.dagsavisen.no/samfunn/ekstreme-islamis-ter-tar-jegerkurs/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at folkemengden på videoen ikke er veldig representative for Norske muslimer. Det er en del ting som gjør at det sannsynligvis ikke er et representativt utvalg:

  • Det er en konferanse om Islam
  • Det koster penger
  • Foredragsholderne er radikale og vil derfor sannsynligvis tiltrekke seg andre radikale muslimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, videoen er skremmende, men jeg syns det er like skremmende at noen mener at andres religion bør være forbudt. Det er ekstremismen vi må bekjempe, enten det gjelder islam eller kristendom (det fins mange ekstreme kristne også). Jeg tror ikke dette er representativt for muslimer i Norge. De aller fleste er ikke-ekstreme, hyggelige og fredelige mennesker. De har en annen religion og kultur enn meg og det respekterer jeg dem fullt ut for.

Var ikke hele poenget at det synet som presenteres er representativt for selv den normal muslimen i gata? De aller fleste er kanskje ikke-voldelige, hyggelige og fredelige, men om de allikevel ideologisk støtter vold/drap gjennom en sharia domstol, så er det vel ekstremt?

At jeg skrev det skal være forbudt er selvsagt min første reaksjon på noe som er vanvittig provoserende. Folk må tro på hva de vil og leve sånn de selv ønsker, så lenge det ikke går på sikkerheten og freden i samfunnet for øvrig. Jeg kommer aldri til å tollerere at det i inkluderingens navn er grupper som blir kjeppjaget og opplever vold/drap pga av en annens gruppe syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, videoen er skremmende, men jeg syns det er like skremmende at noen mener at andres religion bør være forbudt.

Ja, det er feil å ikke tillate tro og meninger, men jeg tror ikke at Zigma mente det bokstavelig.

Det er ekstremismen vi må bekjempe, enten det gjelder islam eller kristendom (det fins mange ekstreme kristne også). Jeg tror ikke dette er representativt for muslimer i Norge. De aller fleste er ikke-ekstreme, hyggelige og fredelige mennesker. De har en annen religion og kultur enn meg og det respekterer jeg dem fullt ut for.

Hvorfor respekterer du troen? Respekterer du troen til taleren i videoen? Hva med troen hanns er det du respekterer i så fall? Hvorfor respekterer du troen til "moderate" religiøse?

For min del så respekterer jeg retten til å tro, men ikke troen i seg selv. Fordi den er idiotisk, Uavhengig om man er radikal eller moderat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke representative for brorparten av Norske muslimer.

Det handler i hovedsak om kultur, kunnskapsmangel og dårlig oppdragelse. Når man vokser opp i en kultur hvor foreldrene sier at Allah er hellig og vår gud, og alle ikke-troende skal bli halshugd å få kuttet fingrene av, ja da tror man det.

Det radikale miljøet i Norge vokser, og PST står å ser på at det skjer. Unge muslimer rekrutteres, og flere unge drar til Syria for å delta i krigen og/eller være sexslaver. Profetens Ummah og Islamnet må bort. Islamnet sprer rasistiske, menneskefiendtlige og barbariske meninger og holdninger. De radikale muslimene som er i Norge burde bli sendt ut og nektet innreise, for det eneste de vil gjøre er å prøve å islamisere Europa.

Forebygging av ekstremisme er det som må til. Forebygge holdninger som man ser vokser i de østlige delene av landet(se Groruddalen, holmlia osv) hvor det spesielt har blitt en god del hat mot jøder og enkelte hvite ungdommer. Nå har det vært bekymringssamtaler med 30 ungdommer som politiet mener er i ferd med å radikaliseres, og enkelte av de ungdommene gjør "opprør" fordi foreldrene ikke er religiøse nok.

Identitetskrise er også en faktor når det kommer til dette. Hvis man føler seg utelatt og utestengt i samfunnet, fordi andre ikke vil være vennen din fordi du er fra Somalia og de ikke godtar kulturen din, ja da søker du godkjennelse fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å tollerere i inkluderingens navn at grupper blir kjeppjaget og opplever vold/drap pga av en annens gruppe syn.

Ikke jeg heller. Derfor sier jeg at ekstremisme må bekjempes, og jeg er overhodet ikke enig i det som sies i videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg litt om denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=uuvGh_n3I_M

Over til tema: Det finnes ekstreme kristne som mener Breivik er en helgen. Det finnes også vanlige konservative kristne som mener abort og homofili bør være straffbart. La oss ikke lure oss selv til å tro at dette er eksklusivt for islam. Det er også forskjell på meninger og handlinger. Jeg har snakket med mange konservative kristne som helt ærlig sier at de respekterer loven og menneskerettighetene, men samtidig kan de ikke la dette komme over det bibelen forteller. Derfor, uansett hvor ulogisk det høres ut, må de forholde seg til bibelen over loven. De ser på dette som en litt ubehagelig sannhet, men aksepterer samtidig at samfunnets regler ikke reflekterer bibelens, og går ikke med noe sterkt ønske om at det skal endre seg. De har ingen terrorplaner for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er feil å ikke tillate tro og meninger, men jeg tror ikke at Zigma mente det bokstavelig.

Hvorfor respekterer du troen? Respekterer du troen til taleren i videoen? Hva med troen hanns er det du respekterer i så fall? Hvorfor respekterer du troen til "moderate" religiøse?

For min del så respekterer jeg retten til å tro, men ikke troen i seg selv. Fordi den er idiotisk, Uavhengig om man er radikal eller moderat.

Jeg sier at jeg respekterer at de har en annen religion og kultur enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til tema: Det finnes ekstreme kristne som mener Breivik er en helgen. Det finnes også vanlige konservative kristne som mener abort og homofili bør være straffbart. La oss ikke lure oss selv til å tro at dette er eksklusivt for islam. Det er også forskjell på meninger og handlinger. Jeg har snakket med mange konservative kristne som helt ærlig sier at de respekterer loven og menneskerettighetene, men samtidig kan de ikke la dette komme over det bibelen forteller. Derfor, uansett hvor ulogisk det høres ut, må de forholde seg til bibelen over loven. De ser på dette som en litt ubehagelig sannhet, men aksepterer samtidig at samfunnets regler ikke reflekterer bibelens, og går ikke med noe sterkt ønske om at det skal endre seg. De har ingen terrorplaner for å si det slik.

Ser poenget med videoen, men jeg synes fortsatt at det er veldig skremmende at mesteparten rekker opp hånden på om det bør være dødsstraff for utroskap.

Det er heller ingen som påstår at dette er eksklusivt for Islam, men det er et minuspoeng i boken min til Islam etter denne videoen. Jeg reagerer i alle fall ikke på at det er Islam det er snakk om, det kunne like godt vært Kristendommen. Det jeg reagerer på, og blir sjokkert over, er at en så stor folkemengde i Norge innehar holdninger som er veldig ekstreme.

Hele poenget med videoen er jo at taleren mener at disse radikale holdningene er vanlige blant muslimer. Hvis det stemmer, noe jeg håper og tror at det ikke gjør, så er det ganske sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at jeg respekterer at de har en annen religion og kultur enn meg.

Hvis alt skal respekteres, så har ikke respekt lenger verdi. Respekt er ikke en rett, men noe en gjør seg fortjent til. Det er forskjell på aksept og respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...