Gå til innhold

Verdens mest skremmende video


Håvard Vika

Anbefalte innlegg

Vel vel, noe sier meg at vi aldri blir enige... ;)

Vel hvis du respekterer de som mener utro og homofile skal drepes, så får det stå på din kappe.

Jeg for min del kommer aldri til å respektere slike holdninger. Jeg akspeterer at verden er slik at det er folk som synes det er ok å steine andre mennesker til døde, men jeg kommer aldri til å respektere disse menneskene eller holdningene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel hvis du respekterer de som mener utro og homofile skal drepes, så får det stå på din kappe.

Nei, det gjør jeg ikke, at du mener det får faktisk stå på din kappe, for det har jeg aldri skrevet eller sagt. Tror du får finne noen andre å provosere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å linke det!

Prioriteringer...

Hva er det dere mener? Var det feil å ikke tillate å bruke kors som nyhetsanker på statskanalen? Hvorfor er det en feilprioritering?

Jeg mener i alle fall at de ikke bør ha noen religiøse symboler, om det er kors eller spaghettimonster, som nyhetsanker. Det er en viktig prinsippsak at staten ikke burde blande seg inn i en spesiell religion, og jeg ser ikke hvorfor det er en feilprioritering å si til en NRK-medarbeider at hun ikke bør få "ytre" sin tro som ambassadør for NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det dere mener? Var det feil å ikke tillate å bruke kors som nyhetsanker på statskanalen? Hvorfor er det en feilprioritering?

Jeg mener i alle fall at de ikke bør ha noen religiøse symboler, om det er kors eller spaghettimonster, som nyhetsanker. Det er en viktig prinsippsak at staten ikke burde blande seg inn i en spesiell religion, og jeg ser ikke hvorfor det er en feilprioritering å si til en NRK-medarbeider at hun ikke bør få "ytre" sin tro som ambassadør for NRK.

For et bittelite kors er ikke noe å bli butthurt over. Nå er jeg agnostiker, men jeg har ikke noe imot at noen får lov til å gå med religiøse symboler. Norge har et kors i flagget, skal det fjernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet vel at dette er snakk om lov i Islamske stater, og IKKE i Norge eller vesten. Hva er galt med det? Folket i et land kan selv bestemme sin lov ved demokratiske valg.

Det er INGEN som snakker om at dette skal skje i Norge.

Og forresten jeg tror dere misforstår reglene, ingen kan straffes fordi personen er homofil

Jeg vet om mange Jøder og Kristne som mener de bør ha lov utifra Bibelen (Samme lover som i koranen), ingen som klager på det?

Jeg er muslim og stolt av å bo i Norge som er kåret til verdens beste land å bo i. Men når jeg f. eks ser artikler i avisa om at en mann fra Sudan ble kastet ut av moskeen fordi han ikke hadde skjegg osv, så tenker jeg har media ikke viktigere ting å skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et bittelite kors er ikke noe å bli butthurt over. Nå er jeg agnostiker, men jeg har ikke noe imot at noen får lov til å gå med religiøse symboler. Norge har et kors i flagget, skal det fjernes?

Så du mener da i bunn og grunn at staten kan blande seg inn i en spesiell religion? Jeg mener i alle fall at stat og religion bør være helt separat. Det er ikke et spesielt stort problem at en ansatt går med religiøst symbol, men prinsippet om adskillelse synes jeg er viktig.

Jeg ville ikke endre flagget, men jeg er ikke spesielt stolt over korset i det. Ikke mer eller mindre stolt enn jeg ville vært hvis det var en halvmåne i det.

320x.jpg

norsk-flagg.jpg

I min bok er begge flaggene like teite fordi de inneholder symboler med referanse til overtro, men jeg ville ikke endret noen av dem hvis begge hadde like mye historie som det norske flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener da i bunn og grunn at staten kan blande seg inn i en spesiell religion? Jeg mener i alle fall at stat og religion bør være helt separat. Det er ikke et spesielt stort problem at en ansatt går med religiøst symbol, men prinsippet om adskillelse synes jeg er viktig.

Jeg ville ikke endre flagget, men jeg er ikke spesielt stolt over korset i det. Ikke mer eller mindre stolt enn jeg ville vært hvis det var en halvmåne i det.

I min bok er begge flaggene like teite fordi de inneholder symboler med referanse til overtro, men jeg ville ikke endret noen av dem hvis begge hadde like mye historie som det norske flagg.

"så du mener" argumentene blir for dumt, og jeg har overhodet ikke sagt noe i nærheten at jeg mener det. Jeg mener at symbolske smykker/ringer og småting ikke skal bli pirket på, for det gjør ikke noen betydelig skade, utenom samvittigheten til hardbarka ateister.

Religion og stat skal være adskilt, og det har jeg heller ikke sagt noe imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet vel at dette er snakk om lov i Islamske stater, og IKKE i Norge eller vesten. Hva er galt med det? Folket i et land kan selv bestemme sin lov ved demokratiske valg.

Det er INGEN som snakker om at dette skal skje i Norge.

Og forresten jeg tror dere misforstår reglene, ingen kan straffes fordi personen er homofil

Jeg vet om mange Jøder og Kristne som mener de bør ha lov utifra Bibelen (Samme lover som i koranen), ingen som klager på det?

Jeg er muslim og stolt av å bo i Norge som er kåret til verdens beste land å bo i. Men når jeg f. eks ser artikler i avisa om at en mann fra Sudan ble kastet ut av moskeen fordi han ikke hadde skjegg osv, så tenker jeg har media ikke viktigere ting å skrive om?

Det er hovedsakelig holdningene det reageres på, ikke hvilke religion innehaverene av holdningene identifiserer seg med.

Helt enig i at de har all rett til å diskutere hva de mener er rett. Jeg ville reagert akkurat like mye på videoen om det var kristne, det er helt urelevant.

Hvorfor mener du at det ikke er viktig å skrive om diskriminering på grunn av skjeggvekst? Er ikke det diskriminering, like mye som på grunnlag av andre fysiske egenskaper som hudfarge osv. Det synes jeg er viktig å skrive om i alle fall.

Hva synes du forresten om holdningene som vises i videoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet vel at dette er snakk om lov i Islamske stater, og IKKE i Norge eller vesten. Hva er galt med det? Folket i et land kan selv bestemme sin lov ved demokratiske valg.

Det er INGEN som snakker om at dette skal skje i Norge.

Og forresten jeg tror dere misforstår reglene, ingen kan straffes fordi personen er homofil

Jeg vet om mange Jøder og Kristne som mener de bør ha lov utifra Bibelen (Samme lover som i koranen), ingen som klager på det?

Jeg er muslim og stolt av å bo i Norge som er kåret til verdens beste land å bo i. Men når jeg f. eks ser artikler i avisa om at en mann fra Sudan ble kastet ut av moskeen fordi han ikke hadde skjegg osv, så tenker jeg har media ikke viktigere ting å skrive om?

Nevn et muslimsk land som har et fungerende demokrati, og gjerne nevn et muslimsk land som fungerer med Sharia lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF, tror dere virkelig at muslimene skal endre flagget til Norge? tror jeg må le meg ihjel.

Ifølge Islam skal en muslim respektere landet de bor i og følge dets regler (så lenge landet gir deg rett til å være muslim). Du skal også gi tilbake til samfunnet (altså skatt, integrerings osv). Islamsk lov kan bare brukes i en islamsk stat, med muslimske innbyggere som selv vil ha loven. Hvor dumt ville det vært å ha en islamsk lov i f. eks Norge når det bare en 2% muslimer her?.

Sist men ikke minst, det er nesten 2 milliarder muslimer i verden, hvis alle var terrorister eller ekstremister hadde vi alle vært døde til nå. Hvorfor tror dere at 5-6 nordmenn i gjennomsnitt konverterer til Islam i hvert Islamnet foredag? Hvorfor tror dere at i 90% av alle masteroppgaver om religion så kommer ordet "misforstått" opp når det er snakk om Islam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"så du mener" argumentene blir for dumt, og jeg har overhodet ikke sagt noe i nærheten at jeg mener det. Jeg mener at symbolske smykker/ringer og småting ikke skal bli pirket på, for det gjør ikke noen betydelig skade, utenom samvittigheten til hardbarka ateister.

Religion og stat skal være adskilt, og det har jeg heller ikke sagt noe imot.

Hvorfor skal det ikke pirkes på små symboler? Hvis det først er vedtatt at det skal være adskillelse, så må man være konsekvent. Det gjør ikke noe skade, bortsett fra i prinsipp. Prinsipper er viktig synes jeg.

Hvis du da mener at det skal være greit å ha små symboler, hvor små må de være for at det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF, tror dere virkelig at muslimene skal endre flagget til Norge? tror jeg må le meg ihjel.

Ifølge Islam skal en muslim respektere landet de bor i og følge dets regler (så lenge landet gir deg rett til å være muslim). Du skal også gi tilbake til samfunnet (altså skatt, integrerings osv). Islamsk lov kan bare brukes i en islamsk stat, med muslimske innbyggere som selv vil ha loven. Hvor dumt ville det vært å ha en islamsk lov i f. eks Norge når det bare en 2% muslimer her?.

Sist men ikke minst, det er nesten 2 milliarder muslimer i verden, hvis alle var terrorister eller ekstremister hadde vi alle vært døde til nå. Hvorfor tror dere at 5-6 nordmenn i gjennomsnitt konverterer til Islam i hvert Islamnet foredag? Hvorfor tror dere at i 90% av alle masteroppgaver om religion så kommer ordet "misforstått" opp når det er snakk om Islam?

Det er ingen som har sagt at de tror at muslimene vil forandre flagget. Ta å les hva jeg og Håvard skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevn et muslimsk land som har et fungerende demokrati, og gjerne nevn et muslimsk land som fungerer med Sharia lov.

Per dags dato er det bare korrupte regjeringer nede i midtøsten. 90% av alle muslimer vil fortelle deg at det som skjer nede i midtøsten er helt feil. Koranen blir misbrukt til å sammle mennesker uten utdannelse bak seg.

Og forresten det er ikke engang enighet om sharia, lærde i Islam som har studert i 30-40 år diskuteres fortsatt sharia med hverandre. Men anti-islam grupper som såvidt har studert sharia har tydeligvis forstått sharia ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det ikke pirkes på små symboler? Hvis det først er vedtatt at det skal være adskillelse, så må man være konsekvent. Det gjør ikke noe skade, bortsett fra i prinsipp. Prinsipper er viktig synes jeg.

Hvis du da mener at det skal være greit å ha små symboler, hvor små må de være for at det er greit?

Jo, forsåvidt enig når du sier det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF, tror dere virkelig at muslimene skal endre flagget til Norge? tror jeg må le meg ihjel.

Ingen tror det. Det diskuteres på grunnlag av at staten børe være separat fra religion og kanskje burde ha et flagg som ikke representerer en spesiell religion.

Ifølge Islam skal en muslim respektere landet de bor i og følge dets regler (så lenge landet gir deg rett til å være muslim). Du skal også gi tilbake til samfunnet (altså skatt, integrerings osv). Islamsk lov kan bare brukes i en islamsk stat, med muslimske innbyggere som selv vil ha loven. Hvor dumt ville det vært å ha en islamsk lov i f. eks Norge når det bare en 2% muslimer her?.

Det ville vært dumt med Islamsk lov, men for folk som er sekulære, så virker holdninger om at koranen sin foreslåtte lover og regler skal gjelde, som barbariske og foreldede holdninger. Det er bra at det ikke er Islamsk lov i Norge, og jeg skjønner at IslamNet sannsynligvis ikke vil prøve å få innført det.

Sist men ikke minst, det er nesten 2 milliarder muslimer i verden, hvis alle var terrorister eller ekstremister hadde vi alle vært døde til nå. Hvorfor tror dere at 5-6 nordmenn i gjennomsnitt konverterer til Islam i hvert Islamnet foredag? Hvorfor tror dere at i 90% av alle masteroppgaver om religion så kommer ordet "misforstått" opp når det er snakk om Islam?

Det er vel ingen som påstår at alle muslimer er terrorister. Ser du hvorfor vi reagerer på videoen? Det at vi reagerer på den betyr ikke at vi antar at alle muslimer innehar holdningene i den.

Jeg vil anta at grunnen til at de fleste mastergrader om islam nevner at de har "misforstått" (hvis dette stemmer), så er det fordi det er overtro. Det er rett og slett ikke sant, og alle som tror på en religion har "misforstått".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du forresten om holdningene som vises i videoen?

Jeg synes det bøe være demokratiske valg om hva slags lov det skal være i samfunnet. Jeg støtter en sekulær samfunn. Religion skal ikke tvinges på noen, men folk skal ha lov til å fortelle andre om sin religion.

Jeg mener at i land med 100% muslimer skal det kunne være lov med sharia, hvis folket ønsker det. Men hva er sharia er spm? Jeg er ikke akkurat en ekspert, men det er mange ting i sharia som folk ikke er i enighet med. Ting som folk er enige om at er at det ikke skal være renter i økonomien, fattigdom og sult skal utryddes vet at alle må betale en vis % i veldedighet og mange andre ting. Jeg har ikke tid til å diskutere videre nå.

Hvis du tar et søk på youtube, så ser du videoer av kristne som vil ha lov utifra bibelen i samfunnet, jøder som mener det samme også. Folk som sier at muslimer bør bli kastet ut av Norge, bare pga sin religion minner meg om jødefoførlgelsen under 2. verdenskrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bøe være demokratiske valg om hva slags lov det skal være i samfunnet. Jeg støtter en sekulær samfunn. Religion skal ikke tvinges på noen, men folk skal ha lov til å fortelle andre om sin religion.

Indirekte så påtvinges det nok i større grad enn du tror. Nyfødte barn har ikke mye valg hvis foreldrene oppfostrer vedkommende i deres tro fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...