Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan någon förklara för mig vad det är som är så bra med att spisa ris i förbindelse med styrketräning/muskelväxt i jämförelse med andra kolhydratkällor?

En väninna av mig fick kostschema från en PT där det var ris, ris, ris…

Skrevet
Vet noen hva er det som gjør ris så mye sunnere enn pasta (type grov/spelt)?

Fordi pasta er laget av mel mm, og derfor er et produkt som ikke er 100% rent. +at det er noe man lett utvikler allergi/overfølsomhet for. Ris derimot, er 100% fritt for tilsetning, selv om den hvite risen er polert, så er den hvertfall naturlig. :)

Skrevet

Ris er det beste som finnes! På de tøffeste treningsdagene kan jeg spsie opp mot en halv kilo ris eller enda mere potet! :) Kombinert med litt kokosolje, kylling og grønnsaker..!

Skrevet

Har selv et ganske ikke-forhold til ris, og synes ris både smaker, ser og er kjedelig. Det som jeg derimot er storforbruker av er fullkornspasta, fullkornscouscous og quiona!! Nam,nam!

Skrevet
I see, takk for svar!:) Jeg spiser mest pasta fordi jeg tåler det og fordi det er fem ganger bedre enn ris. Har aldri forstått hvorfor ris blir ansett som ja-mat og pasta-nei mat. Har tenkt det var en myte med tanke på at næringsinnholdet er såpass likt, men nå skjønner jeg hvorfor folk ser det slik. Kommer riktignok aldri til å gi opp pastaen min<3

Anbefaler deg å prøve "pasta" laget av fullkornsris! Superyummy :)http://www.iherb.com/Lundberg-Rotini-Brown-Rice-Pasta-10-oz-284-g/12755?ic=2&flt=0000

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...