Gå til innhold

Den store kosttilskottråden


CauseEffect

Anbefalte innlegg

Kva kosttilskot tar du? Fortel gjerne kort kvifor og korleis du tar akkurat dei kosttilskota :)

Tenkte å lage ein nysgjerrig-tråd som også er informativ for uerfarne innan fitness og trening :)

Mine kosttilskot

Whey protein: etter trening og ved behov. protein tilskot for å gjere det enklare og billigere å innta daglig dose protein.

Kasein: i havregryn og før sengetid. god til matlaging, og føler den har ein positiv effekt på restitusjon :)

Kre-alkalyn: 3g før trening. Kreatin tilskot som bind mindre vatn og har betre opptak en monohydrat. Anbefaler nybegynnerar å ta monohydrat pga pris.

Multivitamin/mineral: morgon og kveld. Eit must for alle som trenar!! Hjelpe på generell helse og optimal funksjon på alle områder. Anbefalar olimp sin multi min/vit som fås på www.nordicpower.no

Omega 3/fiskeolje: morgon og kveld: endå eit must for alle som trenar (alle generelt eigentleg). Bidrar til betre generell helse. Har personleg merka at ledda tåler mykje meir ved tilstrekkelig inntak av fiskeolje (6-9g/dag).

ZMA: kveld. Betre søvn og dermed betre restitusjon. Anbefalast!

PWO: før og under trening: tar 10-15g SAW og 5g glutamin ca 15min før trening, og 10g bcaa + 5g glutamin under trening. Hjelp på energi, pump og fokus på trening, samt restitusjon (bcaa). Ikkje nødvendig for nybegynnerar og det er relativt dyrt.

post-14580-14440959680158_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å ta deg seriøst når du måler kreatin i GRAM og ikke i hekto. :D

Jeg tar alt mulig helt avhengig av formålet.

Energi: En eller annen preWO, energidrikk eller monstersterk espresso (bør spises med kniv og gaffel)

Protein seff (helst isolatprotein med myse/kasein slik som Elite Gold), litt omega 3. Kre Alkalyn Pro er et must, men jobber meg fort gjennom boksene. Ellers tar jeg hver eneste testobooster known to man sånn omtrent, noe jeg føler er ganske legit all den tid jeg bare har 1 ballestein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye forskjellig, men akkurat nå bruker jeg ikke halvparten så mye som før siden jeg er i kalorioverskudd.

Trenger ikke pre workout lenger, men var anhengi under diet. Annbefaler neurocore ;)

Per dags dato:

morgen: multivitamin - omega 3 - matrix blandingsprotein (i havregrøt)

under trening: Xtend bcaa orange dream.

etter trening: star nutrition kreatin monohydrat - malto-flex pure karbohydrater - elite dynamatize whey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hva syns du om saw? Kan d sammenlignes med gamle jack3d eller craze?

Trenger litt pwo. Men bor så kukent til i forhold til Sverige:/

Vurderer pf sin core sak. Syns den så fornuftig ut. Ut ifra de ingrediensene jeg kjenner til.

Eg har aldri prøvd "ganlejacked" men hadde eit par boksar craze, og eg må sei eg likar SAW like godt! Imo den beste "lovlige" PWOen her i Noreg. Smakar godt og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Multivitamin fra iherb, tran et par ganger om dagen. Er nå et must for alle vil jeg si. Tribulus, og kreatin før trening, og neurocore fra statene( Kraftig den neurocoren). Det er mest for og få litt energi og ikke akkurat nødvendig. Og har ofte pauser for og ikke bruke for mye energiprodukter. Viktig og kjøre harde treninger bare på god mat og vilje synes jeg :) Bruker xtend når jeg har økter over 1 time. Kreatin, multiprotein og litt karb og en banan etter økta( banan er kosttilskudd sant? hehe)..Ikke så glad i reine whey prudukter da jeg har en tendens til og bli urolig i magen av de. Men proteinpulver fra flere kilder går greit. Bruker bare proteinshake etter trening for og fylle på med litt ekstra og at jeg er så sulten at jeg holder på å spy rett etter trening :) Gladest i og dekke proteinbehovet med mat, men bruker proteinbarer for litt kos iblant. Og kommer aldri til og forstå de som bælmer nedpå 10 proteinshaker om dagen :) . Zma før senga fordi jeg sover så godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar Eqology Everyday Plus (vitaminer, mineraler, omega-3, antioksidanter og urter) sammen med frokosten - for å få få i meg de vitaminene og mineralene jeg trenger. Samt omega-3, da jeg ikke får i meg dette via kosten.

Whey protein etter trening - da slipper jeg å stresse med å lage mat etter trening, og det er veldig lettvint.

ZMA før jeg legger meg - fordi jeg føler jeg sover bedre da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar ingen Proteinpulver , tenkte å prøve 1år uten, har gått 7 måneder sine jeg startet:) Er noe dyrere uten pulver pga Mye mer mat med proteiner må inntas ,men passer meg bra siden jeg elsker mat!!:)

Dette tar jeg

Vitaminer :

- 10000iu D-vitamin

- 25000iu A/betac

- Multiviaminer

- Omega

Trening før og etter:

- kreatin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Er dette en grei kosttilskuddsdose pr dag?

1stk Solaray betakaroten; 3 mg (1.500 mcg vitamin A) - For beskyttelse og farge mtp solarium en gang i blandt :p

1stk Omega 3; 1000 mg (600 mg omega3 fettsyrer, 300 mg EPA, 210 mg DHA, 5 mg Vitamin E)

1stk Collett Multitilskudd (Vitaminer: 500ug A, 10ug D, 12mg E, 1,1mg B1, 1,4mg B2, 16mg B3, 1,4mg B6, 200ug Folsyre, 2,5ug B12, 6mg B5, 80mg C. Og mineraler: 10mg sink, 150ug jod, 14mg jern, 1mg kobber, 2mg mangan, 40ug krom, 55ug selen, 100mg magnesium, 50ug molybden).

Litt vel detaljert, men bare så dere som er interessert ser innholdet i disse..

(Skriver ug, for jeg aner ikke hvordan man får det omvendt u-tegnet som står der:whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...