Gå til innhold

Spørsmål om Suzanne's "treningsprogram"


wombat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt sånn quitter/fitnessbloggensyndrom at man kun kan trene like lite som en mosjonist før man blir overtrent.

De fleste har verken ett skikkelig kosthold, treningsregime eller praktiske forutsetninger for å ha maksimal fremgang.

Legger man livet til rette for treningen kan man oppnå utrolig mye mer. Skole, jobb, barn, stress og a4-livet generelt er ikke optimale forutsetninger for å ha maksimal fremgang på treningsfronten.

Jeg liker hva Mark Bell sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye det har å si men en stor "grunn" til at hun har lav kroppsvekt er at hun er veldig lav. Hun skrev på bloggen at hun veide 55kg og er ca 150cm høy, så lav kroppsvekt relativt til høyde har hun ikke. Råsterk er hun iallefall (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest svarene som er gitt i denne diskusjonen men;

A) Genetikk har mye å si for hva man kan oppnå.

B) Treningsbakgrunn - allsidig og variert trening med gradvis mengdeøkning/økt kapasitet gjør at du tåler mye trening og dermed også får bedre resultater

C) Kunnskap er også viktig. Hvis hun blir trent og hjulpet av veldig dyktige folk rundt seg vil hun kunne ha en mye brattere innlæringskurve enn noen som bare soser rundt :)

D) Restitusjon er litt misforstått. Mange tror at restitusjon kun innebærer søvn og hvile på sofaen, men kroppen er ikke så firkantet. Du kan i teorien trene en muskelgruppe hver dag og likevel ha masse fremgang. Du kan helt fint trene den 2 ganger om dagen også og ha fremgang, alt avhenger av genetikk/treningsbakgrunn/kunnskap(hvordan du legger opp treningen bl.a.) osv.

Håper dette ga litt mening.

Hei Robert André psmf

Har akkurat laget bruker her inne, og jeg klarer ikke å finne ut om det er mulig å henvende seg til medlemmer direkte for å spørre om noe :) Jeg har skrevet noen spørsmål under innlegget ditt om psmf, men så så jeg at det er en stund siden du hadde skrevet der, så tenkte kanskje at du ikke følger opp gamle innlegg? ;) Håper det er greit jeg skriver her, så kanskje du eller noen andre som leser dette kan fortelle meg hvordan jeg skal gå fram :) Også hadde det vært supert om du hadde lyst å svare meg på spørsmålene mine om psmf :) Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye det har å si men en stor "grunn" til at hun har lav kroppsvekt er at hun er veldig lav. Hun skrev på bloggen at hun veide 55kg og er ca 150cm høy, så lav kroppsvekt relativt til høyde har hun ikke. Råsterk er hun iallefall (y)

Hun er 152 cm som jeg har forstått det. For min del er jeg 156 cm, så det er vel lett for meg å sammenligne hva jeg klarer med henne. Har også turnet før, som hun har, selvom jeg sluttet for... eh... 9 år siden? :p Meen anyways, hun er jo sterk likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er 152 cm som jeg har forstått det. For min del er jeg 156 cm, så det er vel lett for meg å sammenligne hva jeg klarer med henne. Har også turnet før, som hun har, selvom jeg sluttet for... eh... 9 år siden? :p Meen anyways, hun er jo sterk likevel :D

Men du veier jo mye mindre enn 55 (snoket i loggboken) og er i tillegg en del høyere, så du har jo masse vekt å gå på der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det viktig at vi ikke gjør samme feil som så ofte gjøres av 16åringene som vil bli achvæææææære, som leser pre-olympia-treningsrutinene til [insert random alt for stor bolebygger] og tror at de kom dit de er nå fordi de har holdt på med pre-olympia-trening all day errday og at dette følgelig er best for alle andre og.

jenta er i kanonform, men at hun har kommet til 10x90kg i bøy på diett? Iche i helvede om eg trur på det.

Mange år med grunntrening og to-tre år med tung hard knallfokus(droppe ut av skolen for å trene og fokusere på å åpne et treningssenter (?)) ,support og oppfølging... selvfølgelig blir det awesome resultater av det.

Men hun kom ikke dit på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det viktig at vi ikke gjør samme feil som så ofte gjøres av 16åringene som vil bli achvæææææære, som leser pre-olympia-treningsrutinene til [insert random alt for stor bolebygger] og tror at de kom dit de er nå fordi de har holdt på med pre-olympia-trening all day errday og at dette følgelig er best for alle andre og.

jenta er i kanonform, men at hun har kommet til 10x90kg i bøy på diett? Iche i helvede om eg trur på det.

Mange år med grunntrening og to-tre år med tung hard knallfokus(droppe ut av skolen for å trene og fokusere på å åpne et treningssenter (?)) ,support og oppfølging... selvfølgelig blir det awesome resultater av det.

Men hun kom ikke dit på diett.

Bare gikk utifra det siden det stod 75 (?) kg x10 (hvis jeg husker rett) på planen, og på filmen tar hun 90 kg x10, men det vet jeg ikke da. Men ser at hun ihvertfall er sterkere enn hun var på styrkeløftstevnet hun var med på.

Uansett, etter trening i dag konkluderer jeg med at det er helt ok å være litt slappere enn Suzanne fordi jeg triller rundt i huset i kontorstol fordi jeg prøvde å lære meg spagat på en dag. Adios.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...