Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå prøver jeg meg på å hjelp av noen her inne, og håper på å bli litt klokere.

Jeg trener styrke, og ser gode resultater på armer, rygg og rumpe, men ikke mage.

Som dere ser på bildet har jeg litt "ekstra" (veldig veldig litt, men veldig veldig plagsomt) akkurat rundt hoftene. Magen min blir liksom ikke ordentlig stram slik som resten av kroppen.. What to do?

Jeg spiser veldig sunt, og ikke godteri (merker spesielt godt at jeg legger på meg der med en gang jeg spiser godteri i en periode...) så kostholdet kan det ikke ha noe å si på. Og styrketreningen gir resultater på alle de andre muskelgruppene jeg trener, så hvorfor blir ikke magen stram???:confused: Blir helt forvirra av det... Må jeg trene mer styrketrening eller mer kardio? Trener styrke 3-4 ganger i uken, og litt kardio av og til. Jeg er veldig slank ellers og valgte å kutte ned på kardio og fokusere på styrke for å forme kroppen, og det går jo til dels fint...

post-24185-14440957615023_thumb.jpg

Er det noen kloke sjeler der ute som vet råd?? :lol:

Fortsetter under...

Det ekstra fettet jeg snakker om syns ikke like godt på bildet som det gjør ellers, men som dere ser er det jo litt ekstra akkurat der nederst på magen... Så hvor mye der er eller ikke har vel ikke noe å si, bare hvordan jeg får en stram mage!! :)

Kjære deg det lille ´´fettet´´ du har på magen er strengt tatt nødvendig for at du skal kunne fungere normalt, produsere østrogen og være en kvinne. Bry deg heller med å bygge en sterk og flott ramme. Skuldre, lår, legger og selvfølgelig datass. ;) Jeg synes du ser fabelaktig ut, med skikkelig midje og greier!!! Vær stolt, spis mat og vær glad. :)

Kjære deg det lille ´´fettet´´ du har på magen er strengt tatt nødvendig for at du skal kunne fungere normalt, produsere østrogen og være en kvinne. Bry deg heller med å bygge en sterk og flott ramme. Skuldre, lår, legger og selvfølgelig datass. ;) Jeg synes du ser fabelaktig ut, med skikkelig midje og greier!!! Vær stolt, spis mat og vær glad. :)

Jeg stemmer for denne!

Annonse

Du har allerede fått mange kloke ord. Men kloke ord kan ikke gjentas nok ganger. Du må ikke bekymre deg så veldig angående kardioen, om du har baseøvelsene og kostholdet i boks. Eneste du kanskje mangler nå er en god dose tålmodighet. Ellers har du forresten et flott utgangspunkt (y)

Lol kan du gjøre litt mer rede for den påstanden, og kanskje legge ved en kilde også?

Et litt mer seriøst svar uten "kjære lille deg" osv fra meg: Skal du redusere fettmengden på kroppen og få en mer markert mage er det egentlig to viktige ting du må forholde deg til. For det første må du legge deg på et lavere inntak av sukker. Når jeg sier sukker mener jeg karbohydrater. Ligg så lavt som du klarer og samtidig mestrer hverdagen. Protip; dette er mye snakk om tilvenning. Reduser sakte men sikkert. For det andre må du være seriøs med styrketreningen. Jeg aner ikke hvordan opplegg du kjører, men jeg tipper det er mye å hente der. Kardio er ikke sånn kjempenøye, kjør sånn som du har gjort frem til nå.

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg da? Og hvor mye kcal ca ligger du på daglig?:) høyde/vekt ville også vært fint å vite

Jeg har ingen aaaning på hvor mye kcal jeg ligger på om dagen, men jeg spiser rundt 5 eller 6 måltider om dagen... Så jeg tror hvertfall at jeg spiser nok :p Jeg veier 54 kg og er ca 165 cm.

Takk for alle svar dere ;)

Veldig fint med en fin side hvor man får masse forskjellige tips om man trenger det!!

Skal nå prøve å kutte litt på karbo og være enda mer seriøs angående styrketrening.

Jeg vet at det "fettet" ikke er veldig mye, men det er litt plagsomt når man ser resultater ellers og ikke der... Men tålmodighet er vel nøkkelen :dry:

Men takk for alle gode tilbakemeldinger :happy:

Lol kan du gjøre litt mer rede for den påstanden, og kanskje legge ved en kilde også?

Et litt mer seriøst svar uten "kjære lille deg" osv fra meg: Skal du redusere fettmengden på kroppen og få en mer markert mage er det egentlig to viktige ting du må forholde deg til. For det første må du legge deg på et lavere inntak av sukker. Når jeg sier sukker mener jeg karbohydrater. Ligg så lavt som du klarer og samtidig mestrer hverdagen. Protip; dette er mye snakk om tilvenning. Reduser sakte men sikkert. For det andre må du være seriøs med styrketreningen. Jeg aner ikke hvordan opplegg du kjører, men jeg tipper det er mye å hente der. Kardio er ikke sånn kjempenøye, kjør sånn som du har gjort frem til nå.

Mener du virkelig dette??:confused:

For det første så skrev jeg aldri ´´kjære lille deg´´, det står ´´kjære deg det lille fettet´´. Dette er tydelig en ung, litt usikker jente, og kjære deg, er en vennlig måte å si ´´slutt å fokusere på utseende på´´, i stedet for å være så kvass. (Som visse andre:p ) Ei jente på 54 kg og 165 skal ikke ha som mål å kutte på verken det ene eller det andre, det at det er noe å vurdere i det hele tatt fra hennes side er urovekkende... Forslaget ditt fungerer sikkert kjempefint for en med høy fettprosent/vekt, men i dette tilfellet er ikke løsningen å kutte, da får hun nemlig et alvorlig tilfelle av skinnypack.:banghead:

Trenger du virkelig kilder for å tro dette? I så fall skal jeg finne noen, men foreløpig er dette såpass basic facts at jeg ville sett på det som noe unødvendig. :)

Jeg tror ikke det noen god løsning å gå ned noe særlig i vekt, selv om det sikkert ikke er noen fare sånn rent helsemessig. Det er heller ingen garanti for at det er fettet på magen som vil slippe først.

Svaret her er etter min mening det samme svaret som gjelder for nesten alle andre spørsmål som stilles her: Bli sterkere kroppsvekten hun har nå. Da vil hun få mer muskler på nedre rygg og rundt magen. Da vil magen se mer atletisk ut. Dette tar tid.

for og få vekk det der så anbefaler jeg og gå uten truse evt en truse med breiere sider ala hipsters;) vips så er "fettet" borte da det ikke blir klemt inn i truse kanten, det vi ser av deg ser bra ut, av med trusa på med trenings tights og topp, nytt bilde vips du ser smashing ut ;)

veldig "ekkel" post men sannhet, slike "truser" klemmer inn og lager feil "definisjon" på ett sted jenter skal/kan ha litt former fra naturens side, grannypanties er tingen :D

Annonse

Hei!

Nå prøver jeg meg på å hjelp av noen her inne, og håper på å bli litt klokere.

Jeg trener styrke, og ser gode resultater på armer, rygg og rumpe, men ikke mage.

Som dere ser på bildet har jeg litt "ekstra" (veldig veldig litt, men veldig veldig plagsomt) akkurat rundt hoftene. Magen min blir liksom ikke ordentlig stram slik som resten av kroppen.. What to do?

Jeg spiser veldig sunt, og ikke godteri (merker spesielt godt at jeg legger på meg der med en gang jeg spiser godteri i en periode...) så kostholdet kan det ikke ha noe å si på. Og styrketreningen gir resultater på alle de andre muskelgruppene jeg trener, så hvorfor blir ikke magen stram???:confused: Blir helt forvirra av det... Må jeg trene mer styrketrening eller mer kardio? Trener styrke 3-4 ganger i uken, og litt kardio av og til. Jeg er veldig slank ellers og valgte å kutte ned på kardio og fokusere på styrke for å forme kroppen, og det går jo til dels fint...

[ATTACH=full]120585[/ATTACH]

Er det noen kloke sjeler der ute som vet råd?? :lol:

Det hadde vært litt letter å gi gode anbefalinger hvis du satt opp treningsprogrammet ditt litt mer detaljert.

Min erfaring er ofte at jenter ikke løfter tungt nok i frykt for å få for store muskler. Ofte blir styrketreningen da medium tung motstand med mange (type 15 - 30) repetisjoner.

For å utvikle muskler og styrke så må antallet repetisjoner ned og motstanden må opp. Ikke vær redd for å få store muskler. Jenter har ikke samme muskelvekst som gutter så det vil ikke skje over natten. Dette kommer av at muskelvekst krever hormonet testosteron som gutter har mye mer av enn jenter.

Det blir jo bare ren gjetning fra min side her i forhold til ditt program. Men det finnes masse bra lesestoff her på fitnessbloggen som dreier seg rundt styrketrening for jenter, hvordan ta av seg fett eller fokus på magetrening. Vil anbefale og se gjennom det.

Feks denne http://fitnessbloggen.no/camilla-treningstips-jenter/

for og få vekk det der så anbefaler jeg og gå uten truse evt en truse med breiere sider ala hipsters;) vips så er "fettet" borte da det ikke blir klemt inn i truse kanten, det vi ser av deg ser bra ut, av med trusa på med trenings tights og topp, nytt bilde vips du ser smashing ut ;)

veldig "ekkel" post men sannhet, slike "truser" klemmer inn og lager feil "definisjon" på ett sted jenter skal/kan ha litt former fra naturens side, grannypanties er tingen :D

Truse greia kjenner jeg til, og hadde det bare vært pga trusa hadde det ikke vært et problem. Og problemet er heller ikke at jeg er veldig missfornøyd, men bare hvordan man kan få en mer atletisk mage og resultater der også... :)

Det hadde vært litt letter å gi gode anbefalinger hvis du satt opp treningsprogrammet ditt litt mer detaljert.

Min erfaring er ofte at jenter ikke løfter tungt nok i frykt for å få for store muskler. Ofte blir styrketreningen da medium tung motstand med mange (type 15 - 30) repetisjoner.

For å utvikle muskler og styrke så må antallet repetisjoner ned og motstanden må opp. Ikke vær redd for å få store muskler. Jenter har ikke samme muskelvekst som gutter så det vil ikke skje over natten. Dette kommer av at muskelvekst krever hormonet testosteron som gutter har mye mer av enn jenter.

Det blir jo bare ren gjetning fra min side her i forhold til ditt program. Men det finnes masse bra lesestoff her på fitnessbloggen som dreier seg rundt styrketrening for jenter, hvordan ta av seg fett eller fokus på magetrening. Vil anbefale og se gjennom det.

Feks denne http://fitnessbloggen.no/camilla-treningstips-jenter/

Her inne på fitnessbloggen har jeg lest veldig mye, så ja det er veldig mye bra lesestoff. Angående hvor tungt jeg løfter så følger jeg rådene om hvor mange reps man skal klare med tyngst mulig vekter og jeg merker at jeg blir sterkere, får mer muskler og løfter tyngre. Det er bare det at jeg vil ha en atletisk mage også, når jeg har fått såpass gode resultater ellers på kroppen! ;)

Men tusen takk for tips, linken har jeg lest tidligere og kan meddele at jeg ikke er redd for å løfte tungt. Muskler er fint :D

Jeg tror ikke det noen god løsning å gå ned noe særlig i vekt, selv om det sikkert ikke er noen fare sånn rent helsemessig. Det er heller ingen garanti for at det er fettet på magen som vil slippe først.

Svaret her er etter min mening det samme svaret som gjelder for nesten alle andre spørsmål som stilles her: Bli sterkere kroppsvekten hun har nå. Da vil hun få mer muskler på nedre rygg og rundt magen. Da vil magen se mer atletisk ut. Dette tar tid.

Ned i vekt har jeg ingen planer om å gå, heller opp i vekt og muskelmasse. Men jeg får bare ha en god dose tålmodighet og fortsette å trene hardt, så dukker vel den atletiske magen opp etterhvert! :)

Mener du virkelig dette??:confused:

For det første så skrev jeg aldri ´´kjære lille deg´´, det står ´´kjære deg det lille fettet´´. Dette er tydelig en ung, litt usikker jente, og kjære deg, er en vennlig måte å si ´´slutt å fokusere på utseende på´´, i stedet for å være så kvass. (Som visse andre:p ) Ei jente på 54 kg og 165 skal ikke ha som mål å kutte på verken det ene eller det andre, det at det er noe å vurdere i det hele tatt fra hennes side er urovekkende... Forslaget ditt fungerer sikkert kjempefint for en med høy fettprosent/vekt, men i dette tilfellet er ikke løsningen å kutte, da får hun nemlig et alvorlig tilfelle av skinnypack.:banghead:

Trenger du virkelig kilder for å tro dette? I så fall skal jeg finne noen, men foreløpig er dette såpass basic facts at jeg ville sett på det som noe unødvendig. :)

Mener du at jeg ikke skal kutte ned på karbohydrater da?

Jeg har aldri hatt noen tanker om å kutte ut verken det ene eller det andre, så null grunn til uro ;)

Hva mener du jeg skal gjøre? Fortsette med vanlig, sunn mat og tung styrketrening og smøre meg med tålmodighet? :lol:

Når man ikke oppnår ønsket resultat er det alltid en kombinasjon av kosthold, trening og tid som ikke oppfyller forutsetningene for målsettingen din :) For å få en stram og markert midje (som alle andre kroppsdeler) trenger man muskulatur, og for de fleste littegrann redusert fettprosent i forhold til utgangspunktet. Dette betyr ikke at man hverken skal eller trenger å sulte seg! At du spiser sunt betyr ikke at du spiser optimalt i forhold til målsettingen din, så å ta en liten sjekk på hva du normalt får i deg i løpet av en dag kan være en god ide. Et greit utgangspunkt er å ligge omtrent rundt vedlikehold på kaloriene, og få i deg ca 1.5-2.5 g protein/kg kroppsvekt, 1-1.5 g fett/kg kroppsvekt, og resten av kalorimengden dekkes av karbohydrater. Deretter må du ha et godt styrketreningsprogram med en god øvelseskombinasjon, og være sikker på at du har jevn progresjon på styrke og belastning. Så er det bare tid og kontinuitet som gjenstår :) Å bygge muskler tar tid, men om du legger forholdene til rette bør du se endringer og framgang ganske kjapt!

Mener du at jeg ikke skal kutte ned på karbohydrater da?

Jeg har aldri hatt noen tanker om å kutte ut verken det ene eller det andre, så null grunn til uro ;)

Hva mener du jeg skal gjøre? Fortsette med vanlig, sunn mat og tung styrketrening og smøre meg med tålmodighet? :lol:

Bra du ikke skal kutte vekk noe, som noen foreslo å kutte "så lavt du klarer" er bare tull. Fortsett med sunn og nok mat ja, og få i deg nok kalorier og protein. Som han over skriver, se på styrkeøvelsene dine. Kanskje legg inn et par mageøvelser, og stram magen under baseløftene. Blir du sterkere? Det er et viktig spørsmål, om man fomler med de samme vektene i evigheter er det et dårlig tegn på kroppsendring. Med forandring i styrke vil det synes på kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...