Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på utseendet i året?


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Hvem holder orden på hva man bruker på utseendet i ÅRET? Det gjør hvertfall ikke jeg. Det er sikkert ikke en sum jeg vil vite uansett :p

Nå er det vel et estimat regner jeg med ;)

Man vet jo ca hvor mye hårprodukter man bruker, og hvor ofte man må kjøpe ny maskara etc. Flere her oppe som estimerer 200 kr på barberblader i året, så er vel ikke alle som har like godt overblikk ( tror jeg.. men ja..mulig det er mange hårete mennesker her inne o_O ) :p sist jeg sjekket så kostet det nesten 200 kr for 4 blader..

Hvor nyttig det er å vite hvor mye man bruker kan jo diskuteres. Jeg selv kom fram til rundt 7000 kr.. Men føler ikke jeg bruker mye penger på slikt egentlig, men det er dyrt å være jente og ha langt hår har jeg kommet fram til. Kommer jeg til å bruke mindre penger etter å ha regnet opp? Nei, jeg føler det er legit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel et estimat regner jeg med ;)

Man vet jo ca hvor mye hårprodukter man bruker, og hvor ofte man må kjøpe ny maskara etc. Flere her oppe som estimerer 200 kr på barberblader i året, så er vel ikke alle som har like godt overblikk ( tror jeg.. men ja..mulig det er mange hårete mennesker her inne o_O ) :p sist jeg sjekket så kostet det nesten 200 kr for 4 blader..

Hvor nyttig det er å vite hvor mye man bruker kan jo diskuteres. Jeg selv kom fram til rundt 7000 kr.. Men føler ikke jeg bruker mye penger på slikt egentlig, men det er dyrt å være jente og ha langt hår har jeg kommet fram til. Kommer jeg til å bruke mindre penger etter å ha regnet opp? Nei, jeg føler det er legit ;)

Om man er så heldig å ikke ha ekstrem hårvekst på kroppen trenger man ikke bruke så mye penger på barbering. Ev så er det mange som bruker veldig sløve blader. Jeg kunne nok brukt mye mindre på barbering om jeg droppa å shave legga, ingen hadde sett de hvite duna der uansett, men:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skjønnhetsprodukter og behandlinger

0kr

-Hud

Div. fuktigheitskremar(felles for meg og to ungar), ca 500kr i året + 1stk "eit-eller-anna-som-skulle-vere-bra-for-huda" som eg kjøpte for å teste ca 300 = 800kr i året

-Hår

Shampoo 40kr(?) x 4stk(?) = 160kr

-Negler

Kjøpte vel ein liten neglakk i fjor, så ca 20kr/2 = 10kr.

-Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv.

0kr

-Sminke

Maskara, augeskygge, lipsylar ca 500kr

-Enkelte kosttilskudd

Trantablettar 1-2boksar i året, mulegens ein boks multivitamin eller eit kvart, ca 500kr?

-Hårfjerning

Barberblad ca 600kr i året

Totalt: 2570kr, kan sikkert rundast opp til 3000kr, for å ta høgde for ting eller prisar eg har gløymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke alle som har supersensitiv hud som meg da :p

Var ikke klar over at folk faktisk brukte de billighøvelgreiene ( ikke fordi de er billige, men pga huden altså )

Har ikke merket noen forskjell på de og mer "fancy" høvler. Mulig jeg bare blir even smoother av de billige :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skjønnhetsprodukter og behandlinger

-Hud: fuktighetskrem ca 100-150kr mnd, rensevann/sprit ca 200mnd

-Hår: voks 150mnd, hårshampo 170 mnd

-Negler: 0

-Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv.: 0

-Sminke: 0

-Enkelte kosttilskudd:0

-Hårfjerning: 400mnd pluss to ganger striping ca 800

-Annet jeg har glemt??

Ikke inkludert klær, trening, tannpleie og tatovering/piercing.

Ca: 11000 i året (heldigvis har jeg gratis voks, shampo, klipp og striper )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg prøver å skrive aligavel ^^,

-Skjønnhetsprodukter og behandlinger : Vet ikke?

-Hud : 500,-

-Hår : off 5-6000,- for det håret jeg har nå (Ittevekst på blondt/svart, klipp, extensions, hårkur/shampo/balsam osv..)

-Negler : 500,- eller mer

-Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv. : 0,- foreløpigt

-Sminke : 1000-2000,- varierer veldig !

-Enkelte kosttilskudd : 1000,- varierer veldig !

-Hårfjerning : Betaler for denne pakken (Ambefales) http://www.efi.no/produkter/intuition/

Har ikke orket å vær helt presis men bruker over 10000,- i året. Alt etter hvor mye råd jeg har da, betaler ikke noe jeg ikkje har råd til! Bruker en del penger på mitt hår (vurderer å gjøre noe med det-billigere). Off jeg skjems nå (n):oops::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnhet og behandlinger: 0

Hud: Samboeren min lager såpe som varer i et år++, tror det koster rundt 300 kr for et årsforbruk med såpe, avhengig av ingrediensene hun bruker.

Hår: 25 for en sjampo-bar som holder et halvt år. 50 kr da. Bruker vel kanskje 2000 i året hos frisøren. Bruker rundt 500 på stylingprodukter i året.

Negler: lol

Kosmetiske behandlinger: nei

Sminke: 0

Kosttilskudd: Bruker ikke kosttilskudd som skal forandre utseendet

Hårfjerning: Barbersåpe som varer i et halvt år til 150 kr = 300 i året

Barberblader = Ca. 200 i året

Etterbarbering = 100 i året

Litt pluss/minus fra år til år, men det stemmer nok ganske nøyaktig. Blir litt under 3500 kr i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • 5 måneder senere...
På 22.9.2013 den 6.11, Lachfaderen skrev:

Tenker da på:

-Skjønnhetsprodukter og behandlinger

0

-Hud

En boks krem står alltid på badet. Ymse merker fra kiwi. 

-Hår

Vokser raskt og jeg liker det kort, frisør nesten hver måned, ca 6000 året. 

-Negler

0

-Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv.

0

-Sminke

0

-Enkelte kosttilskudd

Tja, kanskje 200?

-Hårfjerning

Barberutstyr, kanskje 500. 

-Annet jeg har glemt??

Hårvoks, kanskje 1000 i året. 

Solarium er deilig noen ganger på vinteren, kanskje rundt 300 året. 

 

 

På 22.9.2013 den 6.11, Lachfaderen skrev:

Ikke inkludert klær, trening, tannpleie og tatovering/piercing.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Har variert mye opp gjennom årene men har alltid ligge ganske høyt. Nå er jeg nok fort på 50kkr +. Det toppet seg på et enda høyere beløp de årene jeg drev aktivt med bodyfitness. Det er jo en del penger, på den annen side synes jeg det jo er verdt hver krone :) 

Skjønnhetsprodukter og behandlinger

6-8000,-

F eks spa behandlinger etc. 

Hud

1000-1200,-

Div kremer&oljer

Negler

8-9000,-

Har gel negler, går og får de stelt ca hver 14 dag.

Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv.

4-5000,-

Kanskje en gang i året Restylane i lepper (ikke mye!) 

Sminke

7-8000,-

Enkelte kosttilskudd

3-4500,-

Har brukt mer før, ikke så mye nå. 

Hårfjerning

2500-3000,-

Hovedsakelig laser "etterbehandling"

Annet jeg har glemt? 

Solarium 7-8000,-

Silikon 40.000 (ikke årlig kostnad!)

Laser hårfjerning 27.000 (ikke årlig kostnad!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...