Gå til innhold

Store bein og legger - jente


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Store bein/legger som i mye muskler eller mye fett? Og kanskje viktigere, har hun store bein/legger eller, er det noe hun (som så mange andre jenter) bare innbiller seg? :)

Hun har både fett og muskler med er det ikke lurest å bygge muskler og forbrenne fettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter flest har jo mer fett på rumpe og lår og gener spiller selvfølgelig en god del inn. I min familie for eksempel har vi litt sånn ridebukselår uansett om vi er slanke eller lubne. Med styrketrening kan man få litt mer bukt med de,det har ivertfall jeg selv opplevd:)

Det er ,etter min mening,aldri best å løpe seg i hjel på mølle,jogging og sykling og slikt og spise minst mulig. Ivertfall ikke som en kombinasjon.

Hvor mye veier vedkommende og hvor høy er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter flest har jo mer fett på rumpe og lår og gener spiller selvfølgelig en god del inn. I min familie for eksempel har vi litt sånn ridebukselår uansett om vi er slanke eller lubne. Med styrketrening kan man få litt mer bukt med de,det har ivertfall jeg selv opplevd:)

Det er ,etter min mening,aldri best å løpe seg i hjel på mølle,jogging og sykling og slikt og spise minst mulig. Ivertfall ikke som en kombinasjon.

Hvor mye veier vedkommende og hvor høy er hun?

Hun veier 58kg og er ca. 165cm høy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på kroppen en lagrer fett er genetisk, så godt mulig hun da har anlegg for å lagre mer på lår/legger enn andre steder.

Styrketrening kan bygge og forme musklene i beina, men det vil ikke gjøre dem mindre.

Med den vekten og høyden er hun jo allerede i nedre halvdel av normalvektig på BMI-skalaen hvertfall, så... tja.

Noe skeptisk til hvor store lår og legger en kan ha med den vekten, og lurte vel egentlig da først på, som Synan, om det faktisk er et reelt 'problem', eller om hun bare mener/tror hun har store lår/legger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da ville jeg ikke spist mindre.

Spis på vedlikehold,altså det kan du regne ut her

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Eller bittelitt over ,100-200 kcal over kanskje på treningsdager og litterann under på fridager:)ikke mye,kanskje heller spise akkurat vedlikehold.

Vil tro 2000 kcal er ca vedlikehold for denne jenta,og at 2200 på treningsdager og 2000 ellers blir fint.

Reagerer litt på at du uoppfordret anbefaler kaloritelling. Jeg synes man skal være forsiktig med å komme med den typen spesifikke anbefalinger om man ikke har kompetanse og/eller kunnskap om personen man hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer litt på at du uoppfordret anbefaler kaloritelling. Jeg synes man skal være forsiktig med å komme med den typen spesifikke anbefalinger om man ikke har kompetanse og/eller kunnskap om personen man hjelper.
Jeg sier ingenting om å telle de ,Men både for de som skal ned og opp er det jo greit slik at man vet man får nok kalorier. Det er delte meninger om hvorvidt det er lurt å telle kalorier,greit nok,men nå er det ikke slik at andre har inne som oppfordrer til dette har kompetansen heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ingenting om å telle de ,Men både for de som skal ned og opp er det jo greit slik at man vet man får nok kalorier. Det er delte meninger om hvorvidt det er lurt å telle kalorier,greit nok,men nå er det ikke slik at andre har inne som oppfordrer til dette har kompetansen heller.

Men her er det snakk om en person som spør for en jente som er normalvektig. Vi vet ingenting om henne, utover det at hun selv mener hun har store bein og at hun ikke har behov for å gå ned i vekt. Kalorier var ikke tema før du nevnte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det snakk om en person som spør for en jente som er normalvektig. Vi vet ingenting om henne, utover det at hun selv mener hun har store bein og at hun ikke har behov for å gå ned i vekt. Kalorier var ikke tema før du nevnte det.
jo vi vet at hun er 160 og 58 kg,og da skrev jeg jo at slanking ,eller mindre mat som vedkommende skriver ikke er veien:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ok,så du reagerer på hva eksakt? For jeg har ikke skrevet et eneste ord som ligner på "telle kalorier".

Neivel, men du nevnte allikevel at hun bør spise 2000 til vanlig og 2200 på treningsdager. Hvordan dette skal gå uten telling er vanskelig for meg å skjønne ihvertfall. Med mindre man allerede har stålkontroll på innhold i ulike ting, noe vi ikke har noen grunn til å tro at denne jenta har. Vi vet ikke engang hvor gammel hun er. Og det var, som sagt, du som brakte inn dette med kalorier. Det hadde vært litt annerledes hvis frøkna selv hadde spurt hvor mye hun burde spise. Men her har det ikke kommet noe spørsmål; du har uoppfordret kommet med et anbefalt kaloriinntak. Jeg reagerer på det. Er det noe mer å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neivel, men du nevnte allikevel at hun bør spise 2000 til vanlig og 2200 på treningsdager. Hvordan dette skal gå uten telling er vanskelig for meg å skjønne ihvertfall. Med mindre man allerede har stålkontroll på innhold i ulike ting, noe vi ikke har noen grunn til å tro at denne jenta har. Vi vet ikke engang hvor gammel hun er. Og det var, som sagt, du som brakte inn dette med kalorier. Det hadde vært litt annerledes hvis frøkna selv hadde spurt hvor mye hun burde spise. Men her har det ikke kommet noe spørsmål; du har uoppfordret kommet med et anbefalt kaloriinntak. Jeg reagerer på det. Er det noe mer å diskutere?
Nei jeg tror ikke dette er noen vits å diskutere.

Bare til info,så ligger det masse tips og for øvrig dietter på fitnessbloggen med ferdigoppsatte kaloriberegninger og en kalorikalkulator kan man fint finne selv ved å Google,dette er noe for så vidt alle vet.

Så da ser jeg ikke helt hvordan det ikke er bedre å gi beskjed om å legge seg på vedlikehold eller over når personen ikke har behovet for vektnedgang når det finnes dietter her inne som tilsier underskudd.

Forstår du hva jeg mener?

Hvorfor det ikke er en god kunnskap å kunne telle kalorier ,den ser jeg,men jeg ser også hvordan det kan være et godt hjelpemiddel,så den er litt vanskelig den der.

At du mener det er feil av meg å gi generelle råd slik jeg gjorde,okei,kanskje var det feil å gi så mye råd før jeg visste mer om vedkommende.Men det er uansett bedre enn å la perosnen gå rundt å spise mindre,trene mer,tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss forskjell når den generelle infoen ligger ute på internett fritt for folk å komme over. Ikke all denne infoen er bra for alle heller, men what can you do.

Du vet heller ingenting om denne jentas aktivitetsnivå forresten.

Min kommentar var mest ment som et signal til trådstarter, ikke ment for å yppe med deg. Jeg skjønner at du mener vel, men noen ganger kan det være greit å kjenne sine egne begrensninger og ikke uttale seg når man ikke har tilstrekkelig kompetanse eller kunnskap. Beklager hvis du synes jeg er slem; det er ikke ment slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss forskjell når den generelle infoen ligger ute på internett fritt for folk å komme over. Ikke all denne infoen er bra for alle heller, men what can you do.

Du vet heller ingenting om denne jentas aktivitetsnivå forresten.

Min kommentar var mest ment som et signal til trådstarter, ikke ment for å yppe med deg. Jeg skjønner at du mener vel, men noen ganger kan det være greit å kjenne sine egne begrensninger og ikke uttale seg når man ikke har tilstrekkelig kompetanse eller kunnskap. Beklager hvis du synes jeg er slem; det er ikke ment slik :)

Helt greit!;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være lurt å spise som før (kanskje kutte litt på sukker eller andre "usunne" ting hvis hun spiser mye av det), og heller trene styrke, da vil hun få mer muskler og mindre fett på beina etter en stund.

Vet ingenting om hvorvidt hun trener, men hvis hun ikke gjør det allerede er det jo greit å trene noen ganger i uka, kanskje en med kardio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er 14 år har ganske mye å si. Blant annet skal hun definitivt ikke telle kalorier, fortrinnsvis ikke bry seg om kalorier i det hele tatt. Mulighetene for å trene styrke er nok også relativt labre tatt i betraktning at de fleste sentre har 16 års aldersgrense. Venninnen din har en flott vekt for sin høyde og trenger på ingen måte å ligge i underskudd.

Bein og legger er i ganske stor grad avhengig av gener, tilsvarende hvordan fordelingen av fett er det. Som flere poengterer er det tvilsomt at hun har abnormalt store legger, og punktforbrenning er ikke mulig. Jenter er flinke til å plukke ut enkeltdeler av kroppen og finne feil med dem som er uproporsjonale med resten av kroppen og "ødelegger alt".

Personlig synes jeg du i stedenfor å støtte oppfattelsen hennes om størrelsen på beina kan fortelle henne at det kler henne, og at det er positivt av flere grunner. Trolig har hun en godt utviklet muskulatur som vil komme henne til nytte både nå og senere i livet, da spesielt når hun får muligheten til å trene mer og tyngre styrke om hun ønsker det. Da vil hun også kunne trene opp resten av kroppen til å samsvare med beina. Jenter skal ha en del fett på kroppen, fordi det er pent, men først og fremst sunt. Kvinner trenger en hvis mengde essensielt fett som menn klarer seg uten. Uten dette kroppsfettet fungerer ikke kroppen som normalt, man kan miste mensen og en rekke lite morsomme konsekvenser etterfølger.

Hun er 14 år, en tid hvor kroppen forandrer seg fortere enn hodet og det er vanskelig å henge med i svingene. Hun vokser kanskje fortsatt, og det kan fremdeles skje store endringer de neste årene. Kroppen er et kunstverk, men også et redskap, og et redskap må duge til mer enn bare å se bra ut. Det er sikkert banalt, men jeg synes det først og fremst bør bunne ut i å ha en frisk og funksjonell kropp, og jeg skulle ønske flere fjortenåringer kunne tenke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...