Gå til innhold

Karbohydrater rett etter trening.


Baronen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trener jeg på morgenen inntar jeg kun bcaa før jeg spiser et måltid noen timer seinere. Trener jeg på kvelden blir det ofte en banan rett etter + et større måltid med masse karbs når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid på med kvikke karbohydrater, som oftest banan/kjeks&honning/sjokokjeks/sjokomelk, men aller helst i kombinasjon med litt protein (restitusjonsbar) etter harde fotball- og løpeøkter. Ikke så farlig etter styrke eller moderate løpeøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig kjørt på at det er totalen som gjelder, men nå var jeg nettop på et foredrag med noen gamle langrennsløpere som svarte meg på spørsmålet: Om det er nødvendig med karbs rett etter selv en lett trening, feks en kortere styrkeøk. Svaret deres var JA - men bare litt. Fordi musklene er så mottakelige for restistusjon rett etter belastning, at man bør benytte seg av det. Men jeg tror det var fokus på LITT. Så nå blir det feks 2 dl sjokolademelk rett etter, så et måltid etter 1-2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stapper som oftest i meg en halv pakke riskaker med ostesmak til shaken og BCAA'en :D mest fordi det er godt og at jeg ikke skal sulte ihjel mens jeg lager middag.

Er det ikke noe rart i de riskakene med ostesmak? De ser mistenkelige ut i hvertfall... samme som ostepop. Skumle greier..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også trua på at totalen gjender, men etter jeg begynte på periodisk faste tar jeg 60G protein og 70-80G carbo flex/carbo fuel rett etter treninga.. ikke fordi jeg tror det er nødvendig (og ja, jeg vet det er ganske mye), men rett og slett fordi det slukker sulten min og jeg synes det er dritdigg å få i seg mye energi rett etter treninga.. får virkelig følelsen av at kroppen bare sluker det til seg. I tillegg blir det ofte over en time til middagen er klar, og då er det greit å ha fått i seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett alltid en shake med både karbs og protein etter styrkeøktene ihvertfall. Begynte vel med det fordi jeg lærte at kroppen trenger det da, er mest mottakelig for det da osv. Om det har mye å si at jeg får det i meg rett etter trening eller om jeg venter til jeg kommer hjem og lager middag eller et annet større måltid har jeg ikke tenkt så mye over, men synes det er godt å få i meg litt næring rett etter trening og det er en grei rutine å ha for å få i seg litt proteiner. Har jeg flere økter om dagen gjør jeg det ihvertfall for å få fremskynde restitusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...