Gå til innhold

Kyllingfilet til middag, kreative forslag?


Tilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En enkel og god måte jeg bruker å gjøre det på er å fylle en ildfast form med tomater kuttet i båter sammen med løk. Kryddre det med salt og pepper, ha kylling på toppen og la det stå i ovnen til kyllingene er gjennomstekt :)

Man kan sikkert bruke ost i denne retten også :) tilbehør velger man selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wok, med mange gode grønnsaker! Gulrøtter, blomkål, brokkoli, paprika, reddik, sukkerterter, kanskje drysse en liten neve nøtter over rett før servering. Mm-mm. Ellers så har du jo gratinert kylling i fløtesaus, kylling med tacokrydder, kylling og guaccamole, kyllingsalat, kyllingwraps, kyllingburger, osv, osv.... NEI, nå må jeg gå å gjøre klar MIN kyllingmiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å dele fileten opp i 4-5 deler, steke den, og ha på grillkongens bbq-saus fra rema med hvitløksbruchetta og salat eller stekte grønnsaker ved siden av.

Eller ha det i en tortillalefse med most avokado, ost og grønnsaker.

Vet ikke hva som er sunt for deg, men det kommer jo også helt an på hva du spiser resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

del den nesten i to, smør eller fyll med ønsket smak. chili, ost, spinat, pesto, purre.hva du vil egentlig. jeg brukte chilipaste, permesan og purre - det ble digg =).

etter du har fyllt den, ruller du den sammen og pakker den inn i plastfolie, og så i aluminiumsfolie, kokes i gryte i 20-25 min. kjempegod og saftig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fres løk, chilli, små strimler gulrot, sopp og paprika i noen få minutter, sleng over kokosmelk og la strimla kyllingfilet trekke til det er ferdig. Litt lime, soyasaus og koriander evt timian istedet gjør underverker også. Salt mer om du liker det. Fiks ferdig på 20 min fra start til slutt. Kan bytte ut kokosmelk med hakket tomater fra boks også :) Ha ris til om du vil men jeg personlig synes ikke det er nødvendig for smaken sin del (kun om du vil ha flere karbs). Hverdagsmat, har helgemat tips om du var ute etter det også :) Elsker å lage mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...