Gå til innhold

Billigere crossfit


Friera

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde en prøvetime på Crossfit på Nydalen i dag. Fantastisk trening, det må sies! Men prisen gav meg bakoversveis! Finnes det et annet sted som har crossfitliknende trening? Aller helst i regi av f.eks SATS, eventuelt noe annet billigere alternativer. Å betale 2500kr, for så 135kr pr gang, er bare altfor mye for min økonomi... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser etter billig crossfit i Oslo også, helst med litt fleksibel trening! Har sett på Kettlebel Gym Oslo, men det er vel ikke helt det du ser etter, å er selv ikke interessert i noe langt medlemskap.

Irriterende at det ikke finnes flere fleksible løsninger!

Man kan vel i prinsippe ta et treningssenter med noen folk og lage en slags egen crossfitgruppe selv? (gitt at man trener på en atypisk treningstid når det ikke er fult, siden man tar en del plass)

Kjempesynd at det kun er et crossfitsenter i Oslo som koster skjorta og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel i prinsippe ta et treningssenter med noen folk og lage en slags egen crossfitgruppe selv? (gitt at man trener på en atypisk treningstid når det ikke er fult, siden man tar en del plass)

Kjempesynd at det kun er et crossfitsenter i Oslo som koster skjorta og litt til.

Eller man kan samle noen, ta med trenings utstyr (ringer, kettlebells, hoppetau) og finne en park! Ta med slakkline å, så har man en helaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste gangen jeg har vært i nærheten av å skulle spy etter trening var etter prøvetimen da de holdt til i Møllergata.

I alle tilfeller er ikke 2000~ kroner i måneden mye for trening, men det er ekstremt mye for en treningsform som er så ad-hoc og random når man vet at det finnes programmer som er demonstrert empirisk å kunne gi gode resultater for en brøkdel av pengene (les: medlemskap på et sted med frivekter). Så får man heller bruke de 1500 man sparer i måneden på PT-timer hos ekstremt dyktige mennesker hvor du ikke er én i gruppa. Ekstremt mange pene jenter der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange crossfitfolk trener ikke i en crossfitbox, men alene i kjellere, hager, garasjer osv. Du trenger ikke mye utstyr, og dagens økt kan skaleres/tilpasses utstyret du har, eller formen du er i.

Grunnen til at det er dyrt, er at man må betale penger til crossfitfolka for å starte et treningsstudio hvis du skal kalle det for crossfit. Beskyttet merkevare.

Har du turnringer, kettlebells, Olympiastadion, bumperplates, chinsstang, plyoboks og slamball så får du gjort nesten alt. Men, det går fint an å trene crossfit uten utstyr også. Google bodyweight WoDs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange crossfitfolk trener ikke i en crossfitbox, men alene i kjellere, hager, garasjer osv. Du trenger ikke mye utstyr, og dagens økt kan skaleres/tilpasses utstyret du har, eller formen du er i.

Grunnen til at det er dyrt, er at man må betale penger til crossfitfolka for å starte et treningsstudio hvis du skal kalle det for crossfit. Beskyttet merkevare.

Har du turnringer, kettlebells, Olympiastadion, bumperplates, chinsstang, plyoboks og slamball så får du gjort nesten alt. Men, det går fint an å trene crossfit uten utstyr også. Google bodyweight WoDs.

I tillegg har de en liten medlemsbase, dyr husleie (antakelig) og ansatte som skal ha lønn.

Men pls, ikke gjør kipping-pullups. Breaks my heart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange crossfitfolk trener ikke i en crossfitbox, men alene i kjellere, hager, garasjer osv. Du trenger ikke mye utstyr, og dagens økt kan skaleres/tilpasses utstyret du har, eller formen du er i.

Grunnen til at det er dyrt, er at man må betale penger til crossfitfolka for å starte et treningsstudio hvis du skal kalle det for crossfit. Beskyttet merkevare.

Har du turnringer, kettlebells, Olympiastadion, bumperplates, chinsstang, plyoboks og slamball så får du gjort nesten alt. Men, det går fint an å trene crossfit uten utstyr også. Google bodyweight WoDs.

Jeg har fiksa meg slynger, som jeg skal montere ringer på, så har jeg tenkt til å ta ett introkurs i kettlebells, å kjøpe en ball selv, rigger opp på dekket på båten og kjøper ett hoppetau, det må vel bli bra nok?

Det er så mye for og imot hjemmetrening, noen mener det er gold, mens andre mener det er sløsing av tid :/ har selv alltid trent best hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fiksa meg slynger, som jeg skal montere ringer på, så har jeg tenkt til å ta ett introkurs i kettlebells, å kjøpe en ball selv, rigger opp på dekket på båten og kjøper ett hoppetau, det må vel bli bra nok?

Det er så mye for og imot hjemmetrening, noen mener det er gold, mens andre mener det er sløsing av tid :/ har selv alltid trent best hjemme..

Jeg og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke begynn... I stedet for å ta den diskusjonen på internett kan du ta level 1 crossfit trainer-kurs og så kan du heller diskutere med instruktørene.

Det er ikke mulig å diskutere kipping pull-ups uten en så vidløftig prosess? Yikes, da kaster jeg inn tørklet. Do whatever you like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å diskutere kipping pull-ups uten en så vidløftig prosess? Yikes, da kaster jeg inn tørklet. Do whatever you like.

Nei. Fordi uansett hva vi svarer på det så er det konsensus blant crossfit-skeptikere at øvelsen er feil og ikke bør gjøres. Og for å forstå hvorfor øvelsen slik som den er og hvorfor man gjør den (og alle de andre variantene av pull ups/chin ups) så trenger du mer kjøtt på beinet enn du får fra den gjennomsnittlige crossfiter.

Og for ikke å spore av tråden så kaster jeg inn at crossfit ikke må trenes på en box, men miljøet og stemningen gjør det verdt prisen. Det er som med mange andre ting: prioriteringer.

Og det koster ikke 2000kr i måneden på CF Oslo. Ordinærpris er 925kr.

Det finnes også et annet gym som har crossfit i Oslo: bbgoslo.no

Edit: link hadde falt bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjerne betalt prisen for ett godt treningsmiljø, men når jeg bare er hjemme en kjapp tur på ferie, å kanskje skal ut på sjøen, da blir det litt mye. I alle fall når man er student, men hvis de hadde tilbydt kurs, korte timer eller noe. Vet at Oslo Kettlebell Gym tilbyr både klippekort og intro kurs, separate priser. Å det er jo verdt det, for å lære riktig teknikk, å betale for noe sånt er noe jeg ser som en invistering i god helse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde en prøvetime på Crossfit på Nydalen i dag. Fantastisk trening, det må sies! Men prisen gav meg bakoversveis! Finnes det et annet sted som har crossfitliknende trening? Aller helst i regi av f.eks SATS, eventuelt noe annet billigere alternativer. Å betale 2500kr, for så 135kr pr gang, er bare altfor mye for min økonomi... :(

CrossFit BISLETT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange crossfitfolk trener ikke i en crossfitbox, men alene i kjellere, hager, garasjer osv. Du trenger ikke mye utstyr, og dagens økt kan skaleres/tilpasses utstyret du har, eller formen du er i.

Grunnen til at det er dyrt, er at man må betale penger til crossfitfolka for å starte et treningsstudio hvis du skal kalle det for crossfit. Beskyttet merkevare.

Har du turnringer, kettlebells, Olympiastadion, bumperplates, chinsstang, plyoboks og slamball så får du gjort nesten alt. Men, det går fint an å trene crossfit uten utstyr også. Google bodyweight WoDs.

Om man bare hadde hatt sitt eget Olympiastadion :)

Jeg ser ikke poeng i å betale mye for å trene på et såkalt crossfitsenter, når man kan trene sirkeltrening ganske mange andre plasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...