Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette programmet eller slike standardiserte ferdigprogram? Eller har erfaring med Sandvik som trener? Etter hva jeg har og forstå, så skal han være dyktig med det han holder på med?

Målet er å gå ned i fettprosent,for så å fokusere på et styrkeprogram med en styrkecoach/pt utpå høsten:)

SuperCuts | Eirik Sandvik

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21917-eirik-sandvik-supercuts/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er jeg klar over:) jeg er bare "lei" av å tenke selv og det skranter på motivasjonen.. Så et ferdig opplegg der jeg ikke trenger å "tenke", virker som hadde passet meg midt i blinken nå! PT har jeg ikke råd til for øyeblikket.. Har trent Styrke flere ggr i uken i 10mnd nå, gått betydelig ned i vekt, og vil ha "hjelp" med de siste 5kg/Evt. cm mål..

Er ved veis ende på mitt nåværende Supersett program, og er klar for noe nytt:) Så om dette programmet er greit å bruke, så tror jeg at jeg kjører på med det :)

Programmene til Eirik Sandvik er nok langt bedre enn hva de fleste greier å fikse selv. Project Big Guns, jeg kjørte dette før Jul og hadde økninger jeg aldri har hatt maken til, fra 110-140kg benkpress og 180-200kg markløft på 12 uker. Fremgangen i markløft ble ikke optimal pga mangler på teknikk. Så jeg anbefaler program fra Sandvik på det sterkeste.

Annonse

Programmene til Eirik Sandvik er nok langt bedre enn hva de fleste greier å fikse selv. Project Big Guns, jeg kjørte dette før Jul og hadde økninger jeg aldri har hatt maken til, fra 110-140kg benkpress og 180-200kg markløft på 12 uker. Fremgangen i markløft ble ikke optimal pga mangler på teknikk. Så jeg anbefaler program fra Sandvik på det sterkeste.

hvor mye valgte du å øke i kroppsvekt? tror du at økte bare på grunn av programmet eller fordi du faktisk gikk opp i kroppsvekt når du trente programmet?

Økninger etter et program er ikke et bevis for at programmet er bra. Man må se det i forhold til hva som er gjort før.

neida, men det er et bevis på at det er greit. og alle programmer som gir fremgang etter nybegynnerperioden, er greie. man fpr jo ike fremgang av hva som helst når man ikke lenger er nybegynner/novice.

hvor mye valgte du å øke i kroppsvekt? tror du at økte bare på grunn av programmet eller fordi du faktisk gikk opp i kroppsvekt når du trente programmet?

Jeg gikk opp fra 87kg til 97kg sånn sirkus. Jeg tror de fleste skal slite med å gå opp 30kg i benkpress iløpet av en 12 ukers periode selv om det også går opp 10kg. Jeg har også en kropp som er bygd svært lite gunstig iforhold til benkpress (les: veldig lange armer).

Før PBG trente jeg X-size av Tomas Fjeldberg, med skikkelig kosthold. Var oppe på 92-93kg sommeren 2012 der jeg tok 115kg benkpress og 170kg mark. Kuttet litt før PBG for å ikke bli smellfeit så når jeg begynte på det i oktober(?), løftet jeg 110kg benk og 180kg mark. Mye av grunnen til at jeg hadde gode økninger i markløft på den tiden er at jeg begynte å trene mark i mars/april 2012.

PS: Har ikke med fremgang i bøy da jeg begynte med det høst 2012.

Og for å svare kort på det siste spm, jeg tror jeg fikk økningene pga programmet :)

Annonse

Jeg har kjørt flere av hans programmer, bl.a. Get Ripped, 3S og HELL. Alle er basert på ikke-linær progresjon.

Get Ripped var tøff da dette var kombinert med en ekstrem diett, men fikk gode resultater, gikk ned 8 kilo på 12 uker.

3S er basert på Westside, fikk gode økninger i både benk og bøy.

HELL er også bra men litt mindre vellykket for meg enn de to første. En del øvelser som passet ikke meg, men kan sikkert funke bra for andre.

Alt i alt har jeg gode erfaringer med Sandvik sine programmer, særlig hvis du er lei av tradisjonelle programmer og ikke orker å tenke selv.

Jeg har kjørt flere av hans programmer, bl.a. Get Ripped, 3S og HELL. Alle er basert på ikke-linær progresjon.

Get Ripped var tøff da dette var kombinert med en ekstrem diett, men fikk gode resultater, gikk ned 8 kilo på 12 uker.

3S er basert på Westside, fikk gode økninger i både benk og bøy.

HELL er også bra men litt mindre vellykket for meg enn de to første. En del øvelser som passet ikke meg, men kan sikkert funke bra for andre.

Alt i alt har jeg gode erfaringer med Sandvik sine programmer, særlig hvis du er lei av tradisjonelle programmer og ikke orker å tenke selv.

Godt å høre litt erfaring! Men som det tullehodet jeg er, så fikk ikke jeg med meg at det var kostholdsprogram til en person på 70-100kg..

Jeg veier 58 -.-

Har sendt han en Mail ang dette, så får se hva svar jeg får..

Forresten hvorfor kjøre SuperCuts når du veier 58 kilo, det er jo en "deffe" program. Med 58 kg i kroppsvekt ville jeg heller satse på BigGuns! :)

Jo fordi at jeg er jente, og er ikke mer enn 153cm på sokkelessen:) Sterk skal jeg bli! Men vil først og fremst konsentrere meg om å senke fettprosenten ettersom det har vært mitt primære mål hele tiden:) Type, vekk med dritet en gang for alle ;)

Vurderte Silje Mariela sine program også, men hun har vel vært i lære hos Sandvik, så det er vel bedre å ta det rett fra kilden:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...