Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i lenger tid hatt såååå lyst til å prøve muscle ups, jeg klarer endel pullups og chins nå og jeg har lest gjennom artikkelen om muscle up her på FB, men jeg vet ikke helt om jeg tør å prøve å slenge meg opp over stanga.

Dere som klarer det, hvordan var det for dere første gangen?

Er det virkelig så vanskelig som man skal ha det til?

Jeg vet jeg egentlig bare burde hive meg ut i det og gjøre det, men ... det ser igrunn litt skummelt ut :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21354-noen-som-klarer-muscle-ups/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer det, så da klarer nok du og!! Jeg er svaaak :p

Det er litt knot i starten til du finner ut hvordan du gjør det...

Første gangen gjorde jeg det på sånn lekestativ i en skolegård på kveldstid så det ikke skulle bli pinlig om jeg gjorde det på smekkfullt treningssenter og ikke fikk det til :p

Første gangen gjorde jeg det på sånn lekestativ i en skolegård på kveldstid så det ikke skulle bli pinlig om jeg gjorde det på smekkfullt treningssenter og ikke fikk det til :p

Du klarer muscle-ups... :cry:

Har prøvd det en gang, kanke akkurat si at jeg ble motivert til å prøve mer av det. MØKK!

LeanMachine, hvis du og klarer det før meg så melder jeg meg ut av FB!

Annonse

Ikke så lenge siden jeg lærte det. Det som funket for meg var å kippe (tror det er kipping, slang skikkelig med bena), så bare kippe mindre og mindre etterhvert som du blir sikrere på bevegelsen. Tilslutt får du til en strict en :)

Jeg lå lenge på 10-15 pullups, men klarte ikke muscle ups. Så denne videoen av

som forklarer at man må legge om treningen til eksplosivitet og "chest to bar pullups". Lekte meg litt 2-3 uker og med litt svai klarte jeg min første muscleup kl 23 i parken (det var mørkt og ingen kunne se meg faile:p) :D Klarer man først 1 og skjønner prinsippet, da blir det lek!

(warning : short shorts)

• 3 måneder senere...

det er fellestrening i morgon! TEACH ME!!!!!

Annonse

Det er selvsagt en stor fordel om man er liten og lett. Selv repper jeg med 40kg ekstravekt i pullups på 95kg kroppsvekt. Men en ordentlig muscleup klarer jeg ikke :)

Mye teknikk i muscleup, men du har definitivt styrken til å få det til mann, må bare være litt mer eksplosiv å løfte mer i en bue bakover enn rett opp. Repper selv med 50kg i ekstravekt i pullups, men veier tilgjengeld kun par å sytti kilo..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...