Gå til innhold

Hjelp med bøyen? (video)


Dwarniel

Anbefalte innlegg

Jeg ville bare kime inn her med en betraktning rundt mobilitet. Jeg er den stereotypiske "stiv som en stokk" kontorrotta, og min evne til å sette meg på huk (i det hele tatt, langt mindre korrekt knebøyteknikk) har vært særdeles begrenset. Øvelsen i følgende video har gjort intet mindre enn underverker for min hoftemobilitet:

Jeg har nok en del igjen før jeg er på et akseptabelt mobilitetsnivå, men med denne øvelsen ser jeg bedring nærmest for hver gang.

Fast innslag i oppvarmingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Forsøkte tøyingsrutinen som ble lagt ut her én gang, og synes det ble litt forskjell. :) Er jeg på vei i riktig retning? Vet jeg fortsatt har mye å jobbe med. La på en del vekt så man lettere kan se hvor teknikken svikter. Håvard Vika

Før tøying:

http://www.youtube.com/watch?v=kDGaleKs9Jo

Etter tøying:

http://www.youtube.com/watch?v=sMYK02zXD5s

Beklager fortsatt at kameraet står loddrett. :p Har samsung galaxy s3, og den er så lang og slank at jeg ikke har klart å vri hjernen min rundt noen annen løsning enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få problemer med å racke på den måten der når det blir tyngre. Får du justert slik at du bare kan med stanga helt til den hviler på holderene når du har fullført alle repetisjonene i settet (settet er ikke over før stanga er på plass i racket)? Det er håpløst å måtte kikke til siden og lirke/løfte den på plass når du er ferdig/sliten.

Jeg er ingen autoritet på knebøy (svært langt ifra), men du er i alle fall dypt nok i 4/5 reps (den siste var kanskje litt sketchy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få problemer med å racke på den måten der når det blir tyngre. Får du justert slik at du bare kan med stanga helt til den hviler på holderene når du har fullført alle repetisjonene i settet (settet er ikke over før stanga er på plass i racket)? Det er håpløst å måtte kikke til siden og lirke/løfte den på plass når du er ferdig/sliten.

Jeg er ingen autoritet på knebøy (svært langt ifra), men du er i alle fall dypt nok i 4/5 reps (den siste var kanskje litt sketchy).

Det har du helt rett i, takk, skal øve meg på en god walk :cat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøkte tøyingsrutinen som ble lagt ut her én gang, og synes det ble litt forskjell. :) Er jeg på vei i riktig retning? Vet jeg fortsatt har mye å jobbe med. La på en del vekt så man lettere kan se hvor teknikken svikter. Håvard Vika

Jeg synes den nye bøyen ser bra ut. Bra jobbet!

Alle reppene er dype nok utenom den siste som er et par cm for høy, men det er normalt.

Jeg ser litt "buttwink", men jeg vil ikke si at det er et så stort problem at du ikke bør fortsette å øke vekten. Det kan komme av at knærne kanskje ikke er nok utover, eller at du kanskje er litt stiv. Jeg har tro på at det vil forsvinne etter hvert med litt tøying og knebøying.

En video bakfra og/eller fra siden vil være belysende for oss som skal kritisere, hvis du vil ha mer hjelp.

Lykke til med videre knebøykarieren.

Beklager fortsatt at kameraet står loddrett. :p Har samsung galaxy s3, og den er så lang og slank at jeg ikke har klart å vri hjernen min rundt noen annen løsning enda.

Det er sikkert noen som kan filme deg der du trener. Det er greit med Vertical video hvis du er klar over at du har VVS.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den nye bøyen ser bra ut. Bra jobbet!

Alle reppene er dype nok utenom den siste som er et par cm for høy, men det er normalt.

Jeg ser litt "buttwink", men jeg vil ikke si at det er et så stort problem at du ikke bør fortsette å øke vekten. Det kan komme av at knærne kanskje ikke er nok utover, eller at du kanskje er litt stiv. Jeg har tro på at det vil forsvinne etter hvert med litt tøying og knebøying.

En video bakfra og/eller fra siden vil være belysende for oss som skal kritisere, hvis du vil ha mer hjelp.

Lykke til med videre knebøykarieren.

Det er sikkert noen som kan filme deg der du trener. Det er greit med Vertical video hvis du er klar over at du har VVS.:)

Tusen takk, det var morsomt å høre :happy: Tenker å holde vekta litt lav fremover, fortsette å tøye godt før hver økt og terpe teknikk, så får jeg kanskje til øvelsen til slutt jeg også. Den tøyerutinen som ble postet her gjorde underverker for meg i alle fall, bare etter en omgang. tusen takk for all tilbakemelding og hjelp. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...