Gå til innhold

Matlei


Gjest Brukernavn007

Anbefalte innlegg

Gjest Brukernavn007

Hva gjør dere når dere er matlei for å komme dere ut av det liksom?

Føler ikke sult, har ikke lyst på mat, spiser lite når jeg spiser å spiser kun fordi jeg må osv. Tips? :)

Kan jo ikke leve på sjokolmelk å knekkebrød resten av livet...begynner jo å bli lei av det også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør dere når dere er matlei for å komme dere ut av det liksom?

Føler ikke sult, har ikke lyst på mat, spiser lite når jeg spiser å spiser kun fordi jeg må osv. Tips? :)

Kan jo ikke leve på sjokolmelk å knekkebrød resten av livet...begynner jo å bli lei av det også :p

Whaaat? bytt med meg! jeg kunne spist meg til verdens ende, alltid plass i denne karamellen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Lett:rofl:

Vanligvis er jeg et matvrak fra en annen verden, men nå er det liksom ingenting som frister, er ikke sulten...begynner å bli irriterende :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Ja..men det frister liksom ikke :p Tror det er vinteren...og kanskje litt stress. Jobber en del for tiden så er helt utslitt å får ikke nok søvn, kanskje det har noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble pepsi max regnet som mat? :p

Ja, det kan godt hende det er derfor. Det er litt lett å møte veggen med mye arbeid og lite mat. Vet ikke hvor "streng" du er med deg selv når det gjelder mat. Mange er jo ganske ekstreme spiser lavkarbo, eller kutter ut korn osv. Av egen erfaring vet jeg at når jeg har et slikt strengt kosthold, får jeg dårligere matlyst. Kanskje løsningen er å bare spise det du har lyst på?

Du får prøve å vekke barkern i deg :thumbsup:

Dette er ihvertfall godt:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7064

http://fristendelavkarbo.wordpress.com/2010/11/16/vaniljefudge/

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40600

Fudgen og Bontyen har ihvertfall greit med kalorier, noe som er bra hvis man føler man får i seg for lite.

er man matlei så er man matlei.. da orker hvertfall ikke jeg å stelle istand med noe:P Pepsi max duger da, enn så lenge.. :)

det var jo egentlig ikke noe svar på spørsmålet til thesandy, da..:cool: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en periode da jeg var ekstremt matlei.Orket nesten ikke spise eller lage noen ting.

Jeg bestemte meg for å få opp matlysten igjen og spiste akkurat det jeg ville ha.Tenkte ikke på om det var sunt eller ei.Bare det at jeg fikk mat nedpå.

Så begynte jeg med gainer-Blanda pulveret hver morning med melk og rundt en halv dl med olivenolje.(rundt 1000-1200kcals)

Nå har matlysten min tatt seg opp betraktelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Mange gode råd, å greit å se at så mange har vært i samme båt :) Kanskje jeg skal unne meg selv noe pizza eller burger greier i kveld å se om det kan få fart på matlysten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Jeg spiser etter PF selv. Da jeg startet med PF fikk jeg faktisk dårligere matlyst, kanskje det er noe å tenke på.

Å? Hvor lenge etter at du startet på PF skjedde det? Jeg har spist etter det i ca 1, kanske 1 1/2 mnd nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Ah, for meg så var ikke det me frokosten noe problem da jeg ikke klarer å spise før et par timer etter at jeg har stått opp uansett, så tidligere spiste jeg frokost i 10 tiden så å flytte den 2 timer var ikke det største problemet. Men jeg spiser mye det samme, knekkebrød, karbonadedeig å pasta, kylling å ris, å sånn...kanskje på tide å utvide litt å få inn andre retter, tingen er at det må gå fort å lage for etter 9 timer på jobb så er det ikke mye overskudd igjen til å stå på kjøkkenet å lage noe avansert :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt null matlyst de siste dagene selv, men det gikk over i gårkveld faktisk. -heldigvis :p Men det eneste som frista for meg var iallefall eplejuice, iskald melk og syrlig frukt som epler og klementiner. Du kan jo prøve å blande litt proteinpulver i melka f.eks for å få litt ekstra proteiner. Evt gjør som flere har foreslått; bare spis akkurat hva du vil uten å tenke på om det er sunt eller ikke. Dårlig næring er bedre enn ingen næring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt helt ræva matlyst i det siste, hovedsaklig fordi jeg har vært så dårlig, men iallefall, jeg kom til det punktet hvor all mat var bedre enn ingen mat. Bare finn noe du vil ha, hos meg har det gått i ostesmørbrød og pasta. Dritdårlig mat, men når jeg ikke klarte noe annet..og spiste type 1 og max 2 ganger pr dag :p.

(Men jeg får litt igjen for det nå..herregud så vanskelig det er å vende seg av sukker, mel og den type ting. Jeg hadde glemt ut at jeg er karbojunkie:eek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TACO gir meg alltid matlysten tilbake. Eneste gangen jeg ikke klarte spise taco var da jeg var 16 og akkurat hadde stramma reguleringa så jeg ikke klarte å tygge... :meh:

Ellers er det vel et kjent fenomen å bli litt matlei i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Hver gang jeg aner et snev av følelse av at jeg er matlei så innser jeg at det er pizzabaketid. Pizza får alltid matlysten tilbake igjen :thumbsup:

Jeg tror nok det blir pizza i kveld ja :p Det er faktisk det eneste jeg har tenkt på i dag!?:eek: Men når det kommer fra erfarne folk her inne så er det jo lov ;)

Jeg har hatt helt ræva matlyst i det siste, hovedsaklig fordi jeg har vært så dårlig, men iallefall, jeg kom til det punktet hvor all mat var bedre enn ingen mat. Bare finn noe du vil ha, hos meg har det gått i ostesmørbrød og pasta. Dritdårlig mat, men når jeg ikke klarte noe annet..og spiste type 1 og max 2 ganger pr dag :p.

(Men jeg får litt igjen for det nå..herregud så vanskelig det er å vende seg av sukker, mel og den type ting. Jeg hadde glemt ut at jeg er karbojunkie:eek:)

Haha, fort gjort å glemme:p Jeg håper at det er nok for meg å ha en dag eller to med noe "dritt mat" og at det får meg back on track :) Har jo ikke lyst til å havne heeelt utpå karbokjøret liksom:rofl:

Har kanskje vært litt for streng med meg selv, selv om jeg hele tiden har sagt "jeg spiser det jeg vil (av såkalt sunn mat) når jeg vil (3 ganger daglig) så har jeg vel kanskje ikke gjort akkurat det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
TACO gir meg alltid matlysten tilbake. Eneste gangen jeg ikke klarte spise taco var da jeg var 16 og akkurat hadde stramma reguleringa så jeg ikke klarte å tygge... :meh:

Ellers er det vel et kjent fenomen å bli litt matlei i blandt.

Auuu det hørtes vondt ut!:eek: Glad jeg aldri har hatt regulering:)

Hmm...taco ja, men tror det blir pizza fra pizza sjappa på hjørnet :p Beste pizzaen i mils omkrets, eller kanskje hamburger fra hun kinesiske damen i den lille røde boden...Hun lager de beste hamburgerene ever! Kjente faktisk en liten rumling i magen nå :D Hurra :D Pizza med hamburger på!:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fort gjort å glemme:p Jeg håper at det er nok for meg å ha en dag eller to med noe "dritt mat" og at det får meg back on track :) Har jo ikke lyst til å havne heeelt utpå karbokjøret liksom:rofl:

Har kanskje vært litt for streng med meg selv, selv om jeg hele tiden har sagt "jeg spiser det jeg vil (av såkalt sunn mat) når jeg vil (3 ganger daglig) så har jeg vel kanskje ikke gjort akkurat det ;)

Jepp, jeg skylder på at jeg har vært veldig veldig veldig veldig dårlig veldig lenge nå :p Men det ser ut til at det begynner å løsne nå :D Jippijei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...