Gå til innhold

Matlei


Gjest Brukernavn007

Anbefalte innlegg

Iform har mye bullshit, men det du nå mener er at du har oppnnådd mer enn Lena Mathisen, og har mer kunnskap enn henne?

Lena Mathisen Østhus er mest kjent for sin 6 plass i VM i fitness,tidligere redaktør for bladet Muscle Media. Nå jobber hun som daglig leder for Tech Nutrition. Lena har skrevet mange flotte artikler om kost og trening. Her er en av de.

jeg mener at bla Robert Eilertsen har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så du mener du sitter med mer kunnskap enn Lena, som blant annet er kjent for sin 6 plass i VM i fitness?

kjære deg. ikke kjenner jeg lena, og ikke vet jeg hvem hun er. det at hun sitter med en 6. plass i vm betyr likevel bare at hun har en vilje av stål. hun trenger i utgangspunktet ikke kunne noe, da fitness trossalt ikke handler om kunnskap. For alt jeg vet kan hun ha en coach som forteller henne nøyaktig hva hun skal gjøre uten at hun selv kan en shitt (jeg påstår ikke dette, jeg sier "kan hende"). Jeg baserer mine utsagn på ting jeg har lest, og selv erfart. Og det er blant annet at korn er en ting vi ikke birde ha i oss for mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du mener du sitter med mer kunnskap enn Lena, som blant annet er kjent for sin 6 plass i VM i fitness?

Kanskje du bare skal holde deg på iform der folk er enig med deg, så kan vi som følger med i tiden være på fitnessbloggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg. Mener du at du sitter på mer kunnskap enn alle som mener noe annet enn deg? Synes det er svært unødvendig å kalle folk for dumme, bare fordi du mener noe annet.

Mennesket er ikke skapt til å spise korn. Korn ødelegger tarmene og gjør det vanskeligere for de å ta opp f.eks jern. Veldig mange mennesker får glutenallergi eller blir sensitive ovenfor gluten fordi brødindustrien har oppi mye mer gluten enn det som originalt er i melet, bare fordi brødet skal bli luftig og fint.

Det mener jeg absolutt ikke, men når noen som tydeligvis ikke er så veldig klok på emnet sitter og sier at hun ler av meg, blir jeg ganske irritert.

Ikke så sint nå, Kristian :p

Ingen som har påstått at de kan mer enn noen andre her inne.

Hehe, er helt rolig jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke påstå leserne på Iform er helt enige med artikkelen heller:

"

  • Stig Øystein Martinsen
    Her refereres det til flere studier som viser ditten og datten uten at det henvises til kilde. Er ganske sikker på at disse studiene er nokså utdaterte.

    Har selv fulgt det som artikkelen beskriver i mange år uten spesielt gode resultater men MYE stress med å alltid ha neste måltid tilgjengelig.

    Har nå siden juni 2010 fulgt rådene til Martin Berkhan (Leangains.com) som veldig enklet går ut på å faste 16 timer for deretter spise 8 timer. I tillegg til å være sterkere enn noen gang i markløft, chins, knebøy og benkpress , så har jeg samtidig gått godt ned i fettprosent. Men noe av det best av alt er at jeg ikke lenger stresser med måltider hver 3. time i frykt for at musklene begynner forsvinne.

    Anbefaler at DU tar deg tid til å lese denne

    http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

    og PRØV det. Jeg var selv veldig skeptisk. Nå er jeg bare lykkelig for at jeg gjorde det.
    Svar · Liker · Følg innlegget · 22. februar kl. 22:27
  • Fredrik Kvist Gyllensten
    Jan; vi MÅ ha masse karbohydrater og HYPPIGE måltider for å holde forbrenningen oppe, og hvem vil vel tilberede 6 komplette måltider om dagen? Kosttilskudd/proteintilskudd/måltidserstattere/proteinbars er svaret - løp og kjøp! (Ironi)
    Svar · Liker · Følg innlegget · 16. februar kl. 20:29
  • Jan Andre Berge ·
    Faen for en lite oppdatert artikkel;
    Når: 07.00
    Hva: Mye proteiner, mye karbohydrater, mye fiber og moderat med fett.
    Frokosten er det viktigste måltidet du har. En bra mengde karbohydrater vil sette i gang leptinproduksjonen om morgenen, og bra proteiner stopper muskelnedbrytningen som har en tendens til å starte om natten.

    Hvor mange er vi ikke som fungerer elendig på en slik start på dagen?
    Svar · Liker · Følg innlegget · 16. februar kl. 20:07
  • Fredrik Kvist Gyllensten
    "Faktisk vil jeg si det så sterkt at du vil få bedre resultater ved å spise riktig og nesten ikke trene, enn du vil få ved å spise feil og trene masse! Kostholdet er selve grunnmuren, og uten denne vil ikke verdens beste treningsprogrammer eller kosttilskudd kunne hjelpe deg dit du vil."

    Vel, det spørs hva målsetningen er; for lav fettprosent er kostholdet alfa og omega, for styrke og muskler har det relativt lite å si.
    Svar · Liker · Følg innlegget · 16. februar kl. 20:02
  • Reidun Signe Eng
    Så bra! :-)
    Svar · Liker · Følg innlegget · 16. februar kl. 16:40
  • Lars-Sverre Eriksen
    "Frokosten er det viktigste måltidet du har."????
    Er ikke dette gjentatte ganger tilbakevist av nyere forskning?
    Svar · Liker · Følg innlegget · 16. februar kl. 15:1 "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg absolutt ikke, men når noen som tydeligvis ikke er så veldig klok på emnet sitter og sier at hun ler av meg, blir jeg irritert.. :)

dersom det nå er eg du sikter til (eller noen annen for den sakens skyld) syns jeg virkelg synd på deg. Det å ikke kunne ha en åpen diskusjon uten å gå til personangrep er ikke bare å anse som en sykt dårlig egenskap, men viser jo også hvor lite sosialt oppegående man er. at jeg anser iform som en dårlig kilde til informasjon er vl heller ikke så rart når man ser hen til at 99% av artiklene de skriver er bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom det nå er eg du sikter til (eller noen annen for den sakens skyld) syns jeg virkelg synd på deg. Det å ikke kunne ha en åpen diskusjon uten å gå til personangrep er ikke bare å anse som en sykt dårlig egenskap, men viser jo også hvor lite sosialt oppegående man er. at jeg anser iform som en dårlig kilde til informasjon er vl heller ikke så rart når man ser hen til at 99% av artiklene de skriver er bullshit

Såvidt jeg vet har ikke du sagt at du sitter og ler av meg. Det var vel hun andre.

( Og på hvilken måte har jeg gått på personangrep ????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det lov å le litt. kaller andre "lite oppegående på området" når du ikke en gang har satt deg inn i stoffet? Beklager, men påliteligheten til deg faller i grus her n...

Nå er det lov å le litt? Seriøst? grunnen til at hun sa hun "lo" var for å hinte til at jeg ikke har peiling jeg heller, og at det jeg sa var helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begrunn hva juice har å gjøre i ett optimalt kosthold.

Vi snakket da ikke om et optimalt kostold, men å få i seg næring når man ikke orker mat. Juice har både vitaminer og næring. Mye av karbohydrater ja, men det er likevel næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lov å le litt? Seriøst? grunnen til at hun sa hun "lo" var for å hinte til at jeg ikke har peiling jeg heller, og at det jeg sa var helt latterlig.

Beklager. sletta det innlegget da eg så jeg hadde missforstått litt. :)

uansett syns jeg man skal holde seg selv for god til å kalle andre både det ene og det andre. da er det bedre at man svarer på en saklig måte og henvisee til gode kilder eller studier. Det gjelder andre i denne diskusjonen like mye som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunn hva juice har å gjøre i ett optimalt kosthold.

Begrunn hvorfor ikke. Hvorfor er det ubrukelig næring? Blir ikke karben fra frukten tatt opp fordi det er flytende?

Juice er helt ok, ferskpresset bedre enn konsentrat selvfølgelig og i et underskudd så er det kalorier som metter mindre enn å spise frukt for eksempel (eller ris og havregryn), men man kan ikke si at det er feil på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket da ikke om et optimalt kostold, men å få i seg næring når man ikke orker mat. Juice har både vitaminer og næring. Mye av karbohydrater ja, men det er likevel næring.

Juice kan på ingen måte erstatte næringen man får i fra den normale kosten sin. Å drikke juice istedenfor å spise den ordentlige kvalitetsmaten man egentlig skal ha i seg blir ikke noen erstatning, men en ren utskjeiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunn hvorfor ikke. Hvorfor er det ubrukelig næring? Blir ikke karben fra frukten tatt opp fordi det er flytende?

Juice er helt ok, ferskpresset bedre enn konsentrat selvfølgelig og i et underskudd så er det kalorier som metter mindre enn å spise frukt for eksempel (eller ris og havregryn), men man kan ikke si at det er feil på noen måte.

Hvorfor ikke? Fordi det finnes veldig mye bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du nå sier, er at juice er dårlig næring?

unnskyld meg, men nå virker du som en mnn som prøver å koke i hop en eller annen konspirasjonsteori og vrir og vender på alt som blir sagt. Juoce er bra fordi...

det inneholder masse antioksidanter og vitaminer samtidig som det gir kroppen energi. Optimalt?kanskje ikke, men på ingen måte dårlig næring selv om man ikke skal ha gor mye av det da det, som du sier, er kaloritett mat. Det er dog slik at man av og til ikke har tid, ork eller lyst til å være optimal og derfor går for det nest beste.

Et eksempel kan jo feks være å finne i eggehvitter. "Dårligere" alternativ rått enn kokt, men skal man ha i seg mange på en gang vil rått gå helt greit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...