Gå til innhold

rett type sko til styrketrening


peace

Anbefalte innlegg

Noen som har innspill på det? Jeg kjøpte asics gel aeoroshape fordi vedkommende hos xxl anbefalte de til nettopp det. Merker at balansen ikke er opptimal med de på, men det er den ikke uansett, så om det skyldes skoene tror jeg ikke. Noen som har peil på om disse er bra eller om det er andre som er bedre egnet? Eller kan man trene uten? Knebøy o.l. har jeg ikke prøvd uten sko, men å ta benpress uten sko føles ikke bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har innspill på det? Jeg kjøpte asics gel aeoroshape fordi vedkommende hos xxl anbefalte de til nettopp det. Merker at balansen ikke er opptimal med de på, men det er den ikke uansett, så om det skyldes skoene tror jeg ikke. Noen som har peil på om disse er bra eller om det er andre som er bedre egnet? Eller kan man trene uten? Knebøy o.l. har jeg ikke prøvd uten sko, men å ta benpress uten sko føles ikke bra..

trener selv styrketrening uten sko. Litt uvant i begynnelsen men nå klarer jeg virkelg ikke løfte vekter med sko på..!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har innspill på det? Jeg kjøpte asics gel aeoroshape fordi vedkommende hos xxl anbefalte de til nettopp det. Merker at balansen ikke er opptimal med de på, men det er den ikke uansett, så om det skyldes skoene tror jeg ikke. Noen som har peil på om disse er bra eller om det er andre som er bedre egnet? Eller kan man trene uten? Knebøy o.l. har jeg ikke prøvd uten sko, men å ta benpress uten sko føles ikke bra..

Å kjøre knebøy med noe som har "gel og/eller aero" i navnet ville jeg virkelig ikke satsa på. For stabilitet trenger man jo en "stiv" sku med flat og bred såle, gjerne opphøyd hæl i øvelser som knebøy og markløft.

Evnt. bare tren uten sko. Vil virkelig anta at det er bedre enn sko med "dempende" såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste løftene jeg ser noen hensikt med spesielle sko er knebøy, og personlig gikk jeg tilbake til conversa mine etter å ha prøvd oly-sko. Ikke noe galt med oly-skoa altså, men jeg tippa for mye fremover av de. Det fine med å holde seg til converse ar jeg slipper å skifte sko til når jeg skal deadlifte. Alle andre løft er jo converse fine i og, så ville gått for de. Lignende sko med hard, flat såle vil selvsagt gjøre like god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre knebøy med noe som har "gel og/eller aero" i navnet ville jeg virkelig ikke satsa på. For stabilitet trenger man jo en "stiv" sku med flat og bred såle, gjerne opphøyd hæl i øvelser som knebøy og markløft.

Evnt. bare tren uten sko. Vil virkelig anta at det er bedre enn sko med "dempende" såle.

Markløfter du med opphøyd hæl? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yy, stoler på at Mark Rippetoe vet hva han driver med, så gjør det og har aldri hatt noen problemer.

Rippetoe forklarer jo mange tekniske feil ved at det er hælen på skoen som forårsaker det, men fortsetter å anbefale skoene. Mistenker at det har med måten skoen er bygd på i.e stødig og med godt grep. Det er mulig noen løfter bedre med oly-sko i markløft, men for min del (og mange andres) virker det helt mot sin hensikt å ha hæl, da man tipper frempå (man vil vel unngå det i marken).

Uansett, en person bør kun kjøpe oly-sko om de driver med oly-løfting eller sliter med bøyen sin IMO. For min egen del endte det opp som bortkastede penger :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde lenge jeg hadde gode bøy men fikk enkelte ganger små kjenninger i korsryggen, men ble borte etter jeg fikk WL-sko. Skal sies at det er DoWins med 3/4inch heel, men gikk til skomaker å fikk den justert till rett i underkant av 1/2inch som rippetoe anbefaler.

3/4 er bedre for bøy men nesten umulig å marke med ifølge rippetoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...