Jump to content

peace

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  1. da får det bli sokker eller dressko da
  2. Og det blir ikke belastende for føttene? Ikke uansett?
  3. Noen som har innspill på det? Jeg kjøpte asics gel aeoroshape fordi vedkommende hos xxl anbefalte de til nettopp det. Merker at balansen ikke er opptimal med de på, men det er den ikke uansett, så om det skyldes skoene tror jeg ikke. Noen som har peil på om disse er bra eller om det er andre som er bedre egnet? Eller kan man trene uten? Knebøy o.l. har jeg ikke prøvd uten sko, men å ta benpress uten sko føles ikke bra..
  4. Takk for tilbakemeldingene folkens! Hva motivasjon angår så er ikke det noe å tenke på. Jeg har trent nærmest hver dag før over lange perioder, og motivasjon har aldri vært et problem. Eneste grunnen til at jeg har sluttet før er pga llivssituasjon. Når jeg er ferdig med en økt er jeg fortsatt sulten på mer, og derfor har jeg også overdrevet treningen, både før og nå. Å trene hver ukedag er det som føles rett for meg, så om noen kunne linket til et program eller komt med forslag til et oppsett hvor rumpe, lår og rygg er prioritert hadde jeg blitt kjeeeempe glad kjernemuskulatur er også viktig, men det trener jeg med gruppetime 1 gang i uken, som sikkert funker greit nok. Ellers er det yoga 1 gang i uken og 1 styrketime, i sal. Phat er jeg litt usikker på hvis den skal følges slavisk. Jeg har ikke mulighet til å ha hviledagene på de eksakte dagene pga at jeg må ha hviledagene mine på lør og søndag.
  5. Ja, det er nettopp det. Å trene disse 5 dagene er min hverdagslige rutine som jeg trives med. Når jeg ikke trener en dag vet jeg ikke helt hva jeg skal ta meg til. Jeg leverer kidden i barnehagen og trener etterpå, og så er dagen min komplett. Jeg må liksom ha den boosten hver dag, utenom helgene når det er helgekos med familien. Trives godt med rutinene mine, derfor ønsker jeg å trene hver ukedag. Men jeg ønsker ikke å trene de enkelte muskelgruppene kun 1 gang pr uke, og det er heller ikke det jeg gjør nå. Mandag er overkropp, nedre del tirdsag, overkropp igjen på onsdag, nedre del igjen på torsdag og litt på gefylen på fredag. Men jeg må ha et treningsprogram, og det jeg da er på utkikk etter er noe som kan fungere ca slik som dette, altså at jeg får trent hver muskelgruppe oftere enn 1 gang i uken. Jeg ser absolutt progresjon med det jeg gjør, så noe må da være rett, men om jeg skal få meg et ordentlig treningsoppsett vet jeg ikke helt hvilket som passer til disse absolutte 5 dagene mine, og det er her jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg har absolutt ikke roen på alle disse treningsprogrammene og blir bare forvirra jo mer jeg leter rundt. Om noen kan linke til noe hadde det vært supert :-D Om dårlig forklart, beklager. Veldig sliten og vil sooooove!
  6. Jeg har trent styrke siden desember, uten å egentlig følge noe treningsprogram. Ser at jeg har hatt fremgang og både ser og føler meg sterkere, samt at jeg selvfølgelig har økt på vektene. Meeeen jeg må jo ha et treningsprogram. Ser at det anbefales et fullkroppsprogram, men jeg vil trene 5 dager i uken, hver ukedag, og da vet jeg ikke hvordan jeg skal få til et program som er egnet for nybegynnere. Har trent 3splitt og trives godt med det. Noen tips?
  7. Spist meg lei på egg og har ikke peiling på proteinpulver. Joda, har lest, men blir aldri klokerer. Hva er forskjellen her? Proteinpulver - Proteinfabrikken NO Plasma? 100% whey, eller 80% proteiner og 20% kasein? Prisforskjellene i forhold til innholdet? Takker så mye for svar!
  8. Starting strenght var en artikkel jeg ikke har lest tidligere. Takk for tipset
  9. Jeg har mye å lese meg opp på mtp hvilke øvelser jeg skal ta, siden jeg nå bare kaster meg over alt og trener overdrevent mange for hver muskelgruppe. Vet dette er feil, men jeg vet ikke hvilke jeg skal holde meg til og hvilke som blir overflødige. Et fullkroppsprogram ville tatt en liten evighet hver gang.. tror jeg skal raide ordentlig gjennom artiklene jeg har lagret herfra og bli litt klokere før jeg stiller mer spm Takk folkens!
  10. Men er det nok å trene en muskelgruppe 1 gang i uken? Feks denne sprettrumpen, tenker at den bør få ordentlig juling, men det avhenger kanskje av hva og hvordan jeg trener den ene dagen?
  11. Ja, det var jo et veldig enkelt og greit svar. Det trenger vel ikke å være vanskeligere enn det
  12. Jeg har trent i ca 1 mnd, bortsett fra 1-2 uker hvor jeg har hatt influensa og vært hjemme med sykt barn. Til nå har jeg trent med eneste mål å komme inn i rytmen og tilrettelegge et bra kosthold. Jeg har trent hver ukedag, og delt opp ca slik: Armer, bryst, skuldre, nakke. Rygg og mage. Bein og rumpe. Det har vel fungert greit nok, men tenker jeg må sette opp en ordentlig treningsplan. Jeg ønsker å fortsette med treningen hver ukedag med fri lørdag og søndag. Kan hende det er fordi kroppen ikke er vandt med treningen, men når jeg trener armer, bryst, skuldre og nakke samme dag mister jeg styrken til å utføre de siste øvelsene fordi jeg er helt tappet. Bør jeg fordele dette mer utover uken? Blir veldig glad hvis noen kan komme med tips eller forslag Målet mitt er å øke muskelmassen, med hovedfokus på armer, skuldre, rygg, rumpe og lår. Sterk jente med sprettrumpe Skulle gjerne forklart bedre, men å trykke på tab'en uten tastatur er ikke min sterke side. Håper uansett noen har noe å tilføye som kan hjelpe en uerfaren jente..
  13. Vurderer denne: MYO, 3XWhey protein. Prisløfte på alle produkter! Men på innholdslisten, hva bør jeg se etter? Er det feks ulike typer proteiner? Jeg har jo nada peiling på dette her
  14. Håper noen gidder å bidra til en grønnskolling Har nettopp begynt å trene igjen etter å ha vært hjemme med barn og ikke prioritert trening på maaaange år. Før trente jeg mye kondisjon og styrke, uten å ha peiling på hva jeg dreiv på med. Kjørte på med vektnedgang som eneste fokus. Nå derimot er det full fokus på styrketrening og å få en sterk kropp, så trenger vel litt proteinpulver og supplere med da.. Er 23, 169 cm og 62 kg. Har en liten mage etter å ha kost meg litt for mye på kveldene siste tiden, så litt usikker mtp valg av proteinpulver i forhold til det. Vil få den bort. Vet ikke hva de forskjellige typene går ut på.. Trener styrke 1-2 t, 5 dager i uken. Prøver å få i meg 2g proteiner pr kg, men havner vel på halvparten. Robert skrev dette i artikkelen "blir man feit av proteinpulver?": "Whey Tech inneholder mer protein, og mindre fett+karb. I tillegg inneholder den en liten andel kasein. Jeg ville foretrukket Whey Tech på diett." Så kanskje den da? Ann Christin
×
×
  • Create New...