Gå til innhold

jenter & beinpress?


Nybegynner'n

Anbefalte innlegg

Har tatt 100 i squat i smith.va ikke helt 1rm for kjørte 2 perfekte. tror ikke heller noen tar 260 der... ... men da skulle jeg klare minst 300 i bein press i følge denne formelen på side 1 ... Har tatt 170 men hadde mye å gå på enda da . Så her må jeg legge på etterhvert i brattskyven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol, det skulle tatt seg ut! Squat som i apparat, ja. I knebøy med stang du nok trekke fra i overkant av 110 kg. ;)

(Fersking på forumet og i treningssjargong må bare beklage misforståelser)

Etter masse surfing på nett, finner jeg ut at det nærmeste jeg kommer er Hack Squat, men i stående posisjon. Har aldri tenkt på det kunne hete noe annet i og med at navnet "Squat" har møtt meg hver gang jeg har brukt apparatet de siste 6 mnd.

Ser tydelig at jeg bør vokte (og ikke minst dobbelsjekke) mine ord her inne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

70kg er det jeg trener med selv i knebøy for øyeblikket (arbeidsvekt, ca. 8 repetisjoner). Viktig for meg som ikke har trent så mye før og kjenne at jeg løfter med rett teknikk og får aktivert rett muskulatur (lår, rompe). Hvis jeg løfter tyngre føler jeg fort at ryggen tar over.

Markløft tenkte jeg å få en instruktør til å se på hvordan jeg gjør det. Kjører ikke så tungt der foreløpig, siden jeg er usikker på om jeg gjør det rett. Man skal vel også her kjenne meste i lår/bein?

Ellers går det fremover også i beinpressen, som jeg pleier å ta etter knebøy og markløft, Jeg bruker "skrå varianten", uten kabler (man sitter/ligger og presser oppover). Jeg velger å øke gradvis økt for økt slik at jeg unngår skade, i dag tok jeg noen repetisjoner med 160kg og gadd ikke mer etter det, men tenker å kanskje prøve 170kg neste gang (tror det skal gå bra). Kjæresten min kjører ca. dobbelt så tungt, noe hun virker å være ganske så selvtilfreds med, men jeg tar innpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Litt" treigt svar, men tar 190 kg som er det meste den som er der jeg trener går til :p

Imponert :) Bra jeg er ikke er den eneste gutten med sterke kjærester her inne :)

Er det den sittende beinpress-varianten med kabler tu bruker, siden den bare går til 190kg? (I den skrå varianten jeg bruker legger man på vekter selv, så da er det vel nærmest ubegrenset hvor tungt man kan løfte). Jeg synes i hvert fall den med kabler er tyngst, og det tror jeg er fordi vekten må løftes et ekstra stykke (nemlig kabellengden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert :) Bra jeg er ikke er den eneste gutten med sterke kjærester her inne :)

Er det den sittende beinpress-varianten med kabler tu bruker, siden den bare går til 190kg? (I den skrå varianten jeg bruker legger man på vekter selv, så da er det vel nærmest ubegrenset hvor tungt man kan løfte). Jeg synes i hvert fall den med kabler er tyngst, og det tror jeg er fordi vekten må løftes et ekstra stykke (nemlig kabellengden).

Har ikke peiling, men kan høres ut som det er den ja. :p

Er en sånn man kan legge vekter på selv også der jeg trener, men orker virkelig ikke å bære et utall med skiver på og av når det er en jeg bare kan putte en strikkepinne i også forlate når jeg er ferdig. Hehe. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...