Gå til innhold

Ulvemannen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. 1. Aksepter at 93 kg er en god kroppsvekt for å bli sterk. 2. Tren Starting Strength, Spis ordinære måltider. Men prøv å få i deg cirka 200 gram protein til dagen. Sov minst 8 timer i døgnet. 3. Gjør dette til du løfter 130 - 150 kg i knebøy og litt mer i markløft. 4. Først nå vil det være fornuftig å kutte kalorier. Det er ikke noe vits hvis du ikke har muskler under.
  2. Du veier 20 kg for lite! Drikker du melk? 2-4 liter hmelk til dagen burde gjøre susen!
  3. Jeg stagnerte vel første gang på rundt 115 kg, tok en deload og kom opp på 125, ny deload og opp til 135, ny deload og så opp til 140 ish, deretter straka vegen til 150 der jeg fikk 5-3-0 reps. Har nå gått over til wendler 531. Har testet maks løft og klarte 165 rimelig greit. Når du stagnerer så ta av 10% og kjør derfra. Matinntak vil være viktigere og viktigere jo sterkere man blir. Og det samme med søvn. Jeg "tror" at de fleste kan klare å løfte minst 1,5x kroppsvekt på SS og at man bør få en del kilo på stanga før man bytter program. Spis, sov og tren
  4. SS er som tidligere nevnt et styrkeprogram for nybegynnere som spiser uendelig med mat og sover masse. Det er heller ikke meningen at det skal vare lengre enn 3-9 mnd. SS bygger på en rimelig heftig progresjon som kanskje ikke passer for jenter like godt som menn. Da kan man prøve å kjøre SS med 3x3 istedetfor 3x5 eller man kan henvende seg til program som har en tregere progresjon som f.eks Texas Method som har vektøkning en gang i uken, eller Jim Wendlers 531 der man legger på vekt hver 4 uke. Poenget mitt er at det er hovedøvelsene som gir resultater og ikke single leg cable extension hype
  5. Jeg må si meg uenig i dette. Her snakker vi om trim vs trening. Resultater vs ikke resultater. Det er en grunn til at knebøy, markløft, press og benkpress kalles hovedøvelser. Det er fordi det er kroppens naturlige måte å bevege seg på, med fullt leddutslag, og med en vektstang som du i teorien kan laste med uendelig vekter. Det er slik man blir sterk og får resultater. Driver man med slynger og cat slides blir man riktignok flink til dette. Det samme med sjonglering. Øver man på sjonglering blir man flink til det også! Men resultater i forhold til styrke eller muskler blir det ikke mye a
  6. Husk at på SS skal man spise uendelige mengder mat. Dette gir en knallgod vektøkning i både muskler og fett. Man går gjerne opp 15-20 kg på 6 måneder der i beste fall 60% av vekten utgjør lean body mass og resten fett. 5x3 med 2,5kg vektøkning pr økt er den beste måten for en nybegynner å bli sterk på. Både med tanke på styrke og hypertrofi. Sterk er sterk!! Hvordan man kommer der betyr ingenting. Men med SS går det gjerne raskere enn med andre metoder. Når man flater ut på SS er det bare å hoppe over på mengdetreningsprogram eller liknende. Historien er full av sterke menn som har tre
  7. Mener du Texas Method? SS har ingen 5x5 i d hele tatt. Det som er SS advanced er bare å bytte ut en dag med vanlig knebøy med en dag med 80% knebøy. TM er volum dag med 5x5, en lett dag og så en hard fag med PR setting.
  8. Vil du bli underholdt vil jeg anbefale netflix. Hvis du vil bli sterk vil jeg anbefale mat og SS. Dette handler slik jeg ser det om resultater. Du kan velge mellom å få sick bra resultater eller ikke. For nybegynnere, cirka alle som løfter mindre en 175% av kroppsvekt i knebøy, vil tung trening med de fire hovedøvelsene være raskeste vei til ethvert styrke og muskelstørrelse mål. Alt annet er bare tidsfordriv.
  9. Nå har jeg kjørt starting strength siden jul og har følgende stats: Vekt cirka 85 kg til 98 kg knebøy 150 kg 5RM Press 70 KG 1RM(dårlig utvikling) Benk 115 kg 3 RM Markløft 165 4 RM Mine noobgains ser ut til å være oppbrukt og jeg starter med 531 1 Juli.Trenger litt forandring. Når det gjelder min grunnløse påstand om frontbøy mener jeg at argumentasjonen kom i den youtube videoen som jeg linket til rett under kommentar. Det er noe med at lowbar squat er praktisk sett mer hensiktsmessig og at den benytter seg av flere muskler. Mener jeg. Power cleans er knallbra greier. Bar
  10. Don't fall for that crap that people are peddling on the message boards, in magazines or on TV. Get your shit in order, and get your training in order. Start kicking ass, and take out the crap that doesn't matter. Start doing and believing in the stuff that works, and do it today and forever. You want science and studies? Fuck you, I've got scars and blood and vomit. This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim wendler JimWendler.com - Jim Wendler's Homepage
  11. TG1 og Zigma! Konkurranse er alltid bra! Men gi oss noen STATS her nå. Hvor mye jern er det på stanga?
  12. Med en gang Mark Rippetoes program: Starting Strength blir nevnt blir jeg automatisk interessert fordi dette er et program jeg har fulgt siden 2 Januar. Det er også et program som jeg har gitt meg svært bra fremgang, og det KUN fordi jeg har fulgt det mer eller mindre 100% SLAVISK! Hovedgrunnen til at jeg skriver denne posten er fordi at etter å ha lest litt rundt om kring, vil jeg samle de som kan litt om programmet og de som har lyst å starte med det. Det er et fantastisk program og i tillegg til meg selv kjenner jeg to andre som har gode resultater med det. I begynnelsen trodde jeg
  13. Det er ikkje hokus pokus. Drit i å tell kcalorier og drit i å tell antall gram av forskjellig. Som nybegynner er det sick vanskelig å spise nok mat uansett. Du må rett og slett bare spise maks mat. En ok pekepinn er en knyttneve protein til kvart måltid. Altså ein knyttneve fisk, kylling, egg, kjøtt etc. Protein er det viktigste å få i magen og så fyller du på med brød, ris og pasta, pluss det du makter av grønnsaker. Når du er mett så spiser du litt til. Skyll ned med melk. Hvis du er sulten på sjokolade og snop på lørdagskvelden betyr det bare at du ikkje har spist nok egg og kjøtt.
×
×
  • Opprett ny...