Gå til innhold

Nybegynner'n

Medlemmer
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nybegynner'n

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 07. mai 1992
  1. Menn har mer potensiale. Jeg har imidlertid en kjæreste som har veldig sterke bein, og hun ser relativt normal ut, definitivt ikke noen bodybuildertype, så det har gjort meg overrasket mange ganger.
  2. Imponert Bra jeg er ikke er den eneste gutten med sterke kjærester her inne Er det den sittende beinpress-varianten med kabler tu bruker, siden den bare går til 190kg? (I den skrå varianten jeg bruker legger man på vekter selv, så da er det vel nærmest ubegrenset hvor tungt man kan løfte). Jeg synes i hvert fall den med kabler er tyngst, og det tror jeg er fordi vekten må løftes et ekstra stykke (nemlig kabellengden).
  3. 70kg er det jeg trener med selv i knebøy for øyeblikket (arbeidsvekt, ca. 8 repetisjoner). Viktig for meg som ikke har trent så mye før og kjenne at jeg løfter med rett teknikk og får aktivert rett muskulatur (lår, rompe). Hvis jeg løfter tyngre føler jeg fort at ryggen tar over. Markløft tenkte jeg å få en instruktør til å se på hvordan jeg gjør det. Kjører ikke så tungt der foreløpig, siden jeg er usikker på om jeg gjør det rett. Man skal vel også her kjenne meste i lår/bein? Ellers går det fremover også i beinpressen, som jeg pleier å ta etter knebøy og markløft, Jeg bruker "skrå variante
  4. 70 kg er jo fremdeles rimelig bra!
  5. Ja, tenker ha knebøy som basisøvelse, og se spe på med noen sett beinpress. Tenker å ha mest fokus på teknikk i knebøy til å begynne med, og ikke lufte så tungt på den For se om jeg gidder å gjøre andre øvelser. Men markløft hører med da
  6. Hehe, litt artig at du tar tyngre enn gutta du også da. Skikkelig girlpower
  7. Hehe, takk, takk! Her var det mye interessant å lese (og en del fine bilder å se på)
  8. Hei. Relativt ny i forhold til styrketrening, men tenkte jeg skulle prøve å satse litt nå. Har satt sammen et program som jeg gjerne skulle fått litt tilbakemelding på fra de som er mer erfarne. Jeg lurer på om jeg skulle dele opp programmet i to. Dette er øvelsene jeg foreløpig har valgt å gå for: - knebøy, - beinpress, - markløft, - benkpress, - dips, - pull-ups (frontgrep) - skuldrene (vet ikke hva øvelsen heter, men den foregår på matte med frivekter, fra samme posisjon som når man gjør "planken" for magen, annenhver gang for hver arm/vekt) - biceps - mageøvelser Er dett
  9. Prøvde ca. 110 kg i et slikt beinpress-apparat du beskrev i går, og det gikk greit med noen repetisjoner. Kan helt sikkert øke neste gang. Skal se hvor langt jeg kommer neste gang før det sier stopp. Hvis du kjører 1x20 til slutt så går du vel betydelig ned i vekt på siste settet? Mest bare for å presse ut den siste resten du har av krefter? Er nok ikke vant til å gi kroppen tung belastning nei, så den må nok tilvennes. Skal være litt vondt å bli skikkelig sterk skjønner jeg Jeg elsker den faste og fine kroppen til dama mi ja (rompe til å dø for!), og det vet hun. Men den har ikke kommet gr
  10. Det har jeg ikke tenkt på, men det er jo en vakker tanke
  11. Godt å høre! Hvor mye tar du' a?
  12. Da var en ny treningsøkt over. Må konstatere at pr dags dato så banker kjæresten og venninnen hennes meg i beinøvelser! Ser faktisk nå, mens kjæresten min gjør øvelser, at hun har ganske mye muskler, noe som ikke er så synlig når hun ikke trener. Det er særlig synlig i den øvelsen hvor man presser fremover (leg extensions tror jeg den heter). Den har jeg aldri gjort før og synes var veldig tung å utføre, og der tok faktisk kjæresten min latterlig mye mer enn meg. Vil nok ta meg en stund å klare å løfte samme vekt. Likeledes på leg-curls-maskinen. (Forresten flere som liker å se på jenter utf
  13. Absolutt et kompliment. Det er jo bare flott med sterke damer
  14. Dette synes jeg også høres veldig lite ut. Trente litt rolig knebøy for noen år siden med flere repetisjoner og fokus på rett teknikk, og mener jeg løftet en del mer enn dette. Men som sagt, har ikke trent beina så mye den siste tiden (bortsett fra løping). Uansett er det sikkert smart å begynne forsiktig å heller øke gradvis... vil ikke pådra meg skader... Tror forresten kjæresten min tar en del mer enn 67kg i knebøy (uten at jeg skal si det sikkert), så vet ikke om det regnestykket stemmer helt...
×
×
  • Opprett ny...