Gå til innhold

Motivasjonstråden for tjukkaser (20+ kg overvekt)


Brokkoli

Anbefalte innlegg

Fra 84 til 73 kilo. Akkurat en måned igjen til årsdagen nå, spent på hvordan det ser ut da ;) Har som mål å få ned fettprosenten en god del mer, slik at musklene mine faktisk kan komme til å synes, og ikke bare være skjult av spekk.

Gikk opp halvannen kilo i jula, og magen så noe dvaskere ut, men etter et par dager med mindre fet mat og mer aktivitet er jeg tilbake der jeg var lillejulaften. Ingen krise, med andre ord :)

Brukte 42/44 i klesstørrelse i februar, mens nå er mye i 38 mer enn komfortabelt nok til daglig bruk. Ting går i hvert fall riktig vei, til tross for gedigent tilbakesteg i sommer...

[ATTACH]127555[/ATTACH]

GO AEQUITAS!

(elsker nicket ditt. Rett og slett elsker. Jelly at det er tatt :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra 84 til 73 kilo. Akkurat en måned igjen til årsdagen nå, spent på hvordan det ser ut da ;) Har som mål å få ned fettprosenten en god del mer, slik at musklene mine faktisk kan komme til å synes, og ikke bare være skjult av spekk.

Gikk opp halvannen kilo i jula, og magen så noe dvaskere ut, men etter et par dager med mindre fet mat og mer aktivitet er jeg tilbake der jeg var lillejulaften. Ingen krise, med andre ord :)

Brukte 42/44 i klesstørrelse i februar, mens nå er mye i 38 mer enn komfortabelt nok til daglig bruk. Ting går i hvert fall riktig vei, til tross for gedigent tilbakesteg i sommer...

[ATTACH]127555[/ATTACH]

WÆÆÆO :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula er over og godt er det. Deilig å vær tilbake i de gode rutinene.

Vekta endra seg ikke over jul. Ja, jeg koste meg masse med digg, kaker, loff, brød, fett og alkohol, men fråtsa heller ikke. Starta ikke dagen med en 200 gr plate Helnøtt for å si det slik.

Samtidig har vekta stoppa litt opp i det siste. Skal være enda strengere med karbohydratene, har blitt litt slapp der i det siste (spiste ketogent i lang tid og gikk ned masse med det). Er vel en fire, fem kg igjen nå.

Det blir en del lavintensitetskardio ettersom ungen ikke vil sove inne på dagtid, så da er det å legge henne i vogna og ut for å trille. Kona som er hjemme for tida tar dette når jeg er på jobb, mens jeg tar disse turene de dagene jeg er hjemme (naturlig nok). SÅ i løpet av langhelga som var, lå jeg på rundt 15 km gåing om dagen.

Hepp, hepp og lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

OBS! Klippet og limt fra loggboken, så beklager reprisen :p

Da var mitt første år innen "fitness-verdenen" over. Okay, ingen fitnessjente på lenge enda, men jeg begynner å se at det kan være en mulighet (selv om jeg ikke har noen ambisjoner om et scene- og konkurranseliv).

Da jeg endelig bestemte meg for å ta tak i ting veiet jeg 84 kilo, fordelt over mine 166 cm. Jeg var sliten og trøtt, mye syk, og overskudd til barna eide jeg svært lite av.

Nå står vekten på 73 kilo, tydeligvis et vanskelig platå for meg å komme under, men det gjør ikke så mye, da det er tydelig for meg at det begynner å komme noe muskler, klærne passer bedre for hver gang jeg tar dem på, og helsen og energien bare blir bedre og bedre.

Ungene drar nytte av mine forandringer ved at jeg faktisk orker å bli med dem ut og leke i snøen, og det gjerne i timesvis, og ikke bare den helvetes halvtimen jeg led meg gjennom før.

Jeg begynner jo også å like min egen kropp, selv om jeg så klart har dårlige dager da jeg bare ser det negative, så har jeg oftere dager hvor jeg kan se meg i speilet og smile til meg selv, og det, dere, er en gave! :)

Jeg må innrømme jeg ble skuffet over målene mine i dag, men etter en grundig gransking av mine egne reaksjoner og følelser kom jeg frem til at jeg egentlig er dum.

Så klart skulle jeg ønske at jeg hadde klart å komme ned til 70 kilo, og centimeterene kunne krympet inn enda mer, men for det første: Et totalt vekttap på 19 kilo på et år bør man være fornøyd med, uahvengig av om startvekten var slik eller sånn.

For det andre har jeg hevet kalorinivået mitt med omtrent 800 kcal i løpet av halvannen uke, så det er klart ting skjer i kroppen min nå!

Og for det tredje er jeg jo virkelig fornøyd med både speilbildet mitt og hvordan klærne passer, så nå er det bare å slutte å furte! :rolleyes:

Formbilder er vel påkrevd ved et års-jubileum, så her kommer det. Jeg har for anledning tatt på meg de samme plaggene som jeg hadde i fjor på denne tiden, og må si det passer noe bedre nå *plystre,plystre*

[ATTACH]130794[/ATTACH]

post-25864-14440968471707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg vel med her jeg og..

Er 25 år, 166-167 cm over bakken!

I februar(?) i fjor veide jeg 78-79 kg. Mitt aller tyngste bortsett fra når jeg var gravid for 5 år siden!

Skal sies at siden jeg fødte så har vekta gått opp og ned mellom 72-78.

Nååå ligger vekta og vingler mellom 67-70 kg.

Målet er å gå ned til 58-65, alt etter som hvor fornøyd jeg er når jeg kommer dit :)

Siden jeg kom under 70 kg så har ting gått saaaaakte!

Vanskelig å holde motivasjonen igang!

Håper på å nå målet mitt innen bikini-tid da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg vel med her jeg og..

Er 25 år, 166-167 cm over bakken!

I februar(?) i fjor veide jeg 78-79 kg. Mitt aller tyngste bortsett fra når jeg var gravid for 5 år siden!

Skal sies at siden jeg fødte så har vekta gått opp og ned mellom 72-78.

Nååå ligger vekta og vingler mellom 67-70 kg.

Målet er å gå ned til 58-65, alt etter som hvor fornøyd jeg er når jeg kommer dit :)

Siden jeg kom under 70 kg så har ting gått saaaaakte!

Vanskelig å holde motivasjonen igang!

Håper på å nå målet mitt innen bikini-tid da ;)

Bra at du ikke har ett "fixed number" som mål, og heller tenker "når jeg blir forbøyd" :) sunn innstilling!

Og det med at det går tregere etterhvert, yeees, iknow! Men Lykke tiiil! Lenge til sommern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du ikke har ett "fixed number" som mål, og heller tenker "når jeg blir forbøyd" :) sunn innstilling!

Og det med at det går tregere etterhvert, yeees, iknow! Men Lykke tiiil! Lenge til sommern!

Ja den vekta er mest som pekepinn for min del, tar jevnlig mål med målebånd istedet :)

Og sommern er langt nok unna til at jeg klarer å gå ned 2-7 kg innen den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OBS! Klippet og limt fra loggboken, så beklager reprisen:p

Da var mitt første år innen "fitness-verdenen" over. Okay, ingen fitnessjente på lenge enda, men jeg begynner å se at det kan være en mulighet (selv om jeg ikke har noen ambisjoner om et scene- og konkurranseliv).

Da jeg endelig bestemte meg for å ta tak i ting veiet jeg 84 kilo, fordelt over mine 166 cm. Jeg var sliten og trøtt, mye syk, og overskudd til barna eide jeg svært lite av.

Nå står vekten på 73 kilo, tydeligvis et vanskelig platå for meg å komme under, men det gjør ikke så mye, da det er tydelig for meg at det begynner å komme noe muskler, klærne passer bedre for hver gang jeg tar dem på, og helsen og energien bare blir bedre og bedre.

Ungene drar nytte av mine forandringer ved at jeg faktisk orker å bli med dem ut og leke i snøen, og det gjerne i timesvis, og ikke bare den helvetes halvtimen jeg led meg gjennom før.

Jeg begynner jo også å like min egen kropp, selv om jeg så klart har dårlige dager da jeg bare ser det negative, så har jeg oftere dager hvor jeg kan se meg i speilet og smile til meg selv, og det, dere, er en gave! :)

Jeg må innrømme jeg ble skuffet over målene mine i dag, men etter en grundig gransking av mine egne reaksjoner og følelser kom jeg frem til at jeg egentlig er dum.

Så klart skulle jeg ønske at jeg hadde klart å komme ned til 70 kilo, og centimeterene kunne krympet inn enda mer, men for det første: Et totalt vekttap på 19 kilo på et år bør man være fornøyd med, uahvengig av om startvekten var slik eller sånn.

For det andre har jeg hevet kalorinivået mitt med omtrent 800 kcal i løpet av halvannen uke, så det er klart ting skjer i kroppen min nå!

Og for det tredje er jeg jo virkelig fornøyd med både speilbildet mitt og hvordan klærne passer, så nå er det bare å slutte å furte! :rolleyes:

Formbilder er vel påkrevd ved et års-jubileum, så her kommer det. Jeg har for anledning tatt på meg de samme plaggene som jeg hadde i fjor på denne tiden, og må si det passer noe bedre nå *plystre,plystre*

[ATTACH]130794[/ATTACH]

Bra jobba! Stor forskjell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er fremdeles tjukkas, men i dag fikk jeg spørsmål om jeg hadde gått ned i vekt. Det hjalp veldig på motivasjonen. Jeg har gitt meg selv veienekt bortsett fra én gang i mnd, så jeg er spent på hva vekta sier når jeg skal veie meg om to uker.

Hvordan går det med resten av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

*kremt* Hei og hopp igjen. Vel, totalt sett siden jeg starta for 1.5 år sida så har jeg gått ned 23kg i vekt.

Nå de siste to ukene har jeg vært sykemeldt pga influensa og skjit, og siden jeg da er astmatiker i tillegg fikk jeg beskjed om å ikke å trene av legen... Hu veit at jeg er litt for glad i det. Men nå ser jeg lys i enden av tunnelen og skal starte opp igjen med trening i morra den dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Hei og hopp igjen. Vel, totalt sett siden jeg starta for 1.5 år sida så har jeg gått ned 23kg i vekt.

Nå de siste to ukene har jeg vært sykemeldt pga influensa og skjit, og siden jeg da er astmatiker i tillegg fikk jeg beskjed om å ikke å trene av legen... Hu veit at jeg er litt for glad i det. Men nå ser jeg lys i enden av tunnelen og skal starte opp igjen med trening i morra den dag :)

Gratulerer! Kanonbra jobba!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...