Gå til innhold

Fettkilder - Bacon(?) , tran etc?


eddeven

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg prøver meg på en diett nå, og ser at jeg sliter med å få opp fettmakroene, kan bacon være en god løsning? (Vet at avokado, nøtter, fisk etc er gode kilder, men kjenner at jeg kommer til å bli rimelig lei av fisk hver eneste dag om det er det som skulle måtte gjøres. Noen andre erstatninger?)

Vet at 1 gram fett inneholder 9 kcal, og jeg skal ha i meg 100 gram fett ila en dag, kan det være lurt å få opp fett-makroene med bacon f.eks? Og jo, er det skadelig om jeg tar MER enn 1 ss tran om dagen?

Sikkert mange dumme spørsmål her, men tar likevel sjansen på å spørre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olivenolje ja, den hadde jeg ikke tenkt på faktisk.

Okay, så bacon kan fungerer greit på diett? Teller kcal og makroer med "myfitnesspal", så jeg bare lurte egentlig på om det er fett som er greit å ha, siden det er en god løsning + enkelt å lage med faktisk litt god smak.

Prøver tracke makroer og kcal, men eneste problemet er "fett" ser det ut som faktisk.

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett er fett. Neida, men litt joda også. Forsøk å få i deg fett fra andre kilder og, though. Mine fettkilder er stort sett helmelk, gulost, mandler og valnøtter, peanøttsmør, avokado, smør, fet fisk, bacon (spiser det nesten hver dag selv ;)) og oliven (i salaten, er ikke så glad i olivenolje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...