Gå til innhold

eddeven

Medlemmer
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eddeven

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 06. juni 1991
  1. Og har noen en fin suppeoppskrift som passer PSMF?
  2. Har det seg ikke slik at man ikke trenger å telle "kalorier" under hele dietten, men at man har kun protein-makroene under kontroll? I og med at det sies at man kan spise så mye grønnsaker man vil (ja, så lenge de inneholder under ditt&datt av karbs etc), samt at fettet skal "helst" komme fra omega 3. Jeg har Møllers dobbel omega 3, holder det da med to av disse for å dekke hele omega 3 behovet for en dag? GODT å se så mange flotte oppskrifter. Startet på dietten akkurat nå, og måtte snoke litt for å se på noen stilige oppskrifter. Dere er knall som legger ut så mye godt!
  3. Ah, coolio, høres bra ut! 2 spiseskjeer kan vel ikke være så ille. Har bare hørt at man ikke skal ha i seg for mye A-vitamin eller noe(?) Det er jo en del vitaminer av A etc i tran, men jaja!
  4. Alright, tusen takk for godt svar! Da satser jeg på disse makroene fremover å ser hva som skjer iløpet av de neste ukene! Flette inn litt bacon, kokosolje, tran, nøtter etc, right?
  5. Målene er helt klart en redusert fettprosent, og samt beholde en del muskelmasse. (vekten er lav, men fettprosenten er for høy til å vise frem rutene til sommeren, så satser stort på styrketrening med en kcal redusering på - 400/500.)
  6. Så det er greit for meg å ligge på en fordeling på P:200 K: 90 F:100? :-) Det blir rundt 2060 kcal. Veier rundt 62-63 kg, er på diett. 172 cm høy. Trener 4 ganger uken - styrke, ikke cardio. Er det en fin fordeling, eller er det altfor mye fett? mvh E
  7. Olivenolje ja, den hadde jeg ikke tenkt på faktisk. Okay, så bacon kan fungerer greit på diett? Teller kcal og makroer med "myfitnesspal", så jeg bare lurte egentlig på om det er fett som er greit å ha, siden det er en god løsning + enkelt å lage med faktisk litt god smak. Prøver tracke makroer og kcal, men eneste problemet er "fett" ser det ut som faktisk. Takk for svar! :-)
  8. Hei! Jeg prøver meg på en diett nå, og ser at jeg sliter med å få opp fettmakroene, kan bacon være en god løsning? (Vet at avokado, nøtter, fisk etc er gode kilder, men kjenner at jeg kommer til å bli rimelig lei av fisk hver eneste dag om det er det som skulle måtte gjøres. Noen andre erstatninger?) Vet at 1 gram fett inneholder 9 kcal, og jeg skal ha i meg 100 gram fett ila en dag, kan det være lurt å få opp fett-makroene med bacon f.eks? Og jo, er det skadelig om jeg tar MER enn 1 ss tran om dagen? Sikkert mange dumme spørsmål her, men tar likevel sjansen på å spørre!
  9. Heheh, ja, får håpe det funker. Det er det jeg liksom har tenkt litt på; "Hva bruker jeg av kcal per dag?" . For jeg trener jo 4 dager i uken, og da bruker jeg jo MER kalorier de dagene jeg trener styrke/hockey/cardio, og HVA bruker jeg da på en hviledag når jeg ikke gjør stort annet enn skole? Den linken jeg fikk ovenfor, regnet ut det tallet jeg fikk: "1,55 Du trenger 2 580,32 10 796,30 kcal/kj ved middels mosjon 3-5 ganger pr uke" Er det da slik at DET er gjennomsnittlig av hva jeg bruker per dag? Eller er det KUN treningsdagene den måler på en måte da? Så om jeg legger meg i ru
  10. " 1,55 Du trenger 2 580,32 10 796,30 kcal/kj ved middels mosjon 3-5 ganger pr uke " Jeg ligger på rundt 4 ganger i uken,, og dette er da min "vedlikehold", sant? Er det der "gjennomsnittlig" per dag? Så dersom jeg skal ned, bør jeg ligge på 2000 kcal, og om jeg skal opp, så kanskje 3000 kcal per dag?
  11. Overskudd* ja! Okay, ja, skjønner! Nå som jeg først er i gang, bør jeg steke i kokosolje forresten? Er det noen oljer med mindre kcal enn andre? (Ach, jeg bør lese meg fram til det, and I will, men i tilfelle du vet! hehe) Takk nok en gang! Da skal jeg sette i gang å se hva som funker!
×
×
  • Opprett ny...