Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker jeg blir veldig glad av å lese svarene her :happy: Var ikke før jeg begynte på "diett" at jeg ordentlig begynte å like Pepsi Max, men nå smaker det himmelsk. Og jeg får vell kreft av røykinga før light brus uansett, så...

Annonse

En boks nesten hver dag? Så søtt. Jeg drikker 2-3 liter om dagen og har ingen problemer med å ta av vekt når jeg legger meg i kcal-underskudd. Kanskje du drikker for lite pepsi max? :D

Haha, kanskje det er løsningen! Verdt et forsøk ;)

pepsi max øker sukkersuget ilikhet med allt annet søtningstoffer...

Men det betyr ikke nødvendigvis at man spiser mer sukker.

^This

At kunstig søtning øker sukkersuget er også høyst individuelt. Jeg blir ikke godtesjuk av å drikke f.eks. Pepsi Max. Blir jeg derimot sugen på snop kan et glass kald Pepsi Max vikariere for sjokoladen ved å gi meg noe søtt å kose meg med som ikke inneholder sukker. :)

^This

At kunstig søtning øker sukkersuget er også høyst individuelt. Jeg blir ikke godtesjuk av å drikke f.eks. Pepsi Max. Blir jeg derimot sugen på snop kan et glass kald Pepsi Max vikariere for sjokoladen ved å gi meg noe søtt å kose meg med som ikke inneholder sukker. :)

Helt enig med deg! For min del er det sukkerfri brus som er kosen min, og jeg klarer meg med det!

Annonse

Tilsetningstoffer er vel ikke bra generelt, og iaf ikke gunstige.

Drikker pepsi max jeg å, opptil 2 l i uka.

vekten går verken opp eller ned av den grunn annet enn vekten av det jeg drakk.

Magen blåser seg litt opp, men ikke noe mere.

Men om pepsi max fører til at du spiser mere eller drikker mere andre kcal rike drikker, så kan det være som mange sier lurt å la pepxi maxen være i fred i butikkhylla.

Tilsetningstoffer er vel ikke bra generelt, og iaf ikke gunstige.
Studier har ikke vist annet enn at det er ingen skadelige effekter ved et realistisk inntak av tilsetningsstoffene i sukkerfri brus.

Men om pepsi max fører til at du spiser mere eller drikker mere andre kcal rike drikker, så kan det være som mange sier lurt å la pepxi maxen være i fred i butikkhylla.

Ja, det er ikke verre enn å observere egen oppførsel/automatiske handlingsmønstre, forsøke sitt beste å justere disse, eller hvis umulig droppe den sukkerfrie brusen.

Synes ikke pepsi max er noe særlig selv, cola og sprite zero er dog greit. Synes det er for ille å betale 20 kroner for halvannen liter med slikt.

Studier har ikke vist annet enn at det er ingen skadelige effekter ved et realistisk inntak av tilsetningsstoffene i sukkerfri brus.

Ja, det er ikke verre enn å observere egen oppførsel/automatiske handlingsmønstre, forsøke sitt beste å justere disse, eller hvis umulig droppe den sukkerfrie brusen.

Synes ikke pepsi max er noe særlig selv, cola og sprite zero er dog greit. Synes det er for ille å betale 20 kroner for halvannen liter med slikt.

hehe, ja sant :p

er vel egentlig liksågreit å la være å kjøpe. 20 kr her og 20 kr der blir fort 1 måneds kostnad for trening som hadde vært bedre!

bør holde seg unna light produkter som inneholder aspartam hvertfall!!

Hvorfor? Aspartam er igjen og igjen vist å være fullstendig harmløst i dosene en kan forvente å få i seg selv ved et ganske stort inntak av varene som inneholder dette. For min del må jeg opp i 12 og 15 liter Pepsi Max hver dag før jeg nærmer meg anbefalt daglig maksdose for aspartam som fastsatt av EU og FDA (respektivt), og selv denne dosen er antagelig en brøkdel av dosen som faktisk ville vært skadelig. "Better safe than sorry" er nok et mye brukt prinsipp når slike anbefalinger fastsettes.

"Keep an open mind –

but not so open that your brain falls out"

- Richard Feynman

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...