Gå til innhold

PSMF


Anbefalte innlegg

Bare synd at du har betalt 1500 kroner for blant annet en kostholdsplan som egentlig ikke passer din kropp. Jeg syns det er helt utrolig at det faktisk er lovlig å drive på sånn for å si det rett ut - ta seg betalt for trenings- og kostholdsplaner etter at man har utdannet seg et par uker hos Akademiet. Plutselig er man selverklært ernæringsekspert og coach. Greit nok at man selv har hatt gode resultater og har et PTkurs som har gått over fire uker, men det betyr ikke at man har innsikt i hvordan man kan hjelpe andre, med de forskjellige forutsetningene folk har. Jeg er rett og slett sjokkert. Men samtidig ikke.

Edit - btw. det at du har betalt for den planen, betyr ikke automatisk at du har noen form for taushetsplikt i forhold til hva den innebærer, med mindre det er skrevet en eller annen kontrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kontrakt nei... Så da har jeg nok ikke det. Hun har definitivt ikke funnet opp kruttet. Irriterende å betale 1000 kr JA, for trodde virkelig jeg skulle få et myyye mer tilpasset opplegg for meg. Skuffa? Ja... Men, treningsopplegget er jo ok da, bare at det kunne jeg fint fått laget til meg gratis en annen plass. Jaja, man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kontrakt nei... Så da har jeg nok ikke det. Hun har definitivt ikke funnet opp kruttet. Irriterende å betale 1000 kr JA, for trodde virkelig jeg skulle få et myyye mer tilpasset opplegg for meg. Skuffa? Ja... Men, treningsopplegget er jo ok da, bare at det kunne jeg fint fått laget til meg gratis en annen plass. Jaja, man lærer så lenge man lever.

Ja. Du hadde funnet mange gode råd her, graits :-) Men, da vet du jo det til neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har coachen din anbefalt PSMF i 6 uker kombinert med daglig trening?

Nei, hun har anbefalt meg psmf kombinert med styrketrening 3 ganger i uken. Tror ikke treningsmengden er noe å si på egentlig. Hun sa jeg kunne trene så mye kardio jeg hadde overskudd til de resterende dagene, det stemmer kanskje ikke helt med hva jeg har lest meg opp til nå. Det som skurrer mer er vel at hun satt meg på psmf i 6 uker når jeg er 56 kg og 166 cm. Hun begrunnet det med at det er et opplegg alle "tåler" og er lagt opp som en diett for de som vil gå ned 3-6 kg. Når det er sagt så ba jeg om et oppegg som økte styrken min og samtidig minsket fettprosenten litt. Med det mener jeg at jeg ønsker at musklene skal bli mer markerte og at jeg skal bli fastere. Syns uansett psmf er en meeeget streng diett! Skjønner folk har reagert på den tidligere ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har anbefalt meg psmf kombinert med styrketrening 3 ganger i uken. Tror ikke treningsmengden er noe å si på egentlig. Hun sa jeg kunne trene så mye kardio jeg hadde overskudd til de resterende dagene, det stemmer kanskje ikke helt med hva jeg har lest meg opp til nå. Det som skurrer mer er vel at hun satt meg på psmf i 6 uker når jeg er 56 kg og 166 cm. Hun begrunnet det med at det er et opplegg alle "tåler" og er lagt opp som en diett for de som vil gå ned 3-6 kg. Når det er sagt så ba jeg om et oppegg som økte styrken min og samtidig minsket fettprosenten litt. Med det mener jeg at jeg ønsker at musklene skal bli mer markerte og at jeg skal bli fastere. Syns uansett psmf er en meeeget streng diett! Skjønner folk har reagert på den tidligere ja

PSMF er ikke en meget streng diett. Det er en ekstremdiett tiltenkt sykelig overvektige. Jeg ville kuttet samarbeidet med denne coachen, for disse tipsene som du faktisk betaler penger for, er ikke forsvarlige et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PSMF er ikke en meget streng diett. Det er en ekstremdiett tiltenkt sykelig overvektige. Jeg ville kuttet samarbeidet med denne coachen, for disse tipsene som du faktisk betaler penger for, er ikke forsvarlige et sted!

Takk for svar og tips. For å oppsummere kjapt:I`m off PSMF!!! Heilt utrolig at noen kaller seg personlige trenere og gir uforsvarlige råd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt samarbeidet. Klag og få pengene tilbake. Få utarbeidet en skikkelig kostholdsplan og treningsplan som ikke ser ut som den er spydd ut på 3 minutter. Er du under 30+% kroppsfett ville jeg absolutt ikke benyttet meg av PSMF over lengre perioder, om ikke den er spesial justert og du har spesial oppfølging fra en kyndig person.

Hvem er dette?

Synes du bør være veldig streng på dette. Utrolig uforsvarlig gjort for en liten tulle som deg. Kommersialismen regjerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt samarbeidet. Klag og få pengene tilbake. Få utarbeidet en skikkelig kostholdsplan og treningsplan som ikke ser ut som den er spydd ut på 3 minutter. Er du under 30+% kroppsfett ville jeg absolutt ikke benyttet meg av PSMF over lengre perioder, om ikke den er spesial justert og du har spesial oppfølging fra en kyndig person.

Hvem er dette?

Synes du bør være veldig streng på dette. Utrolig uforsvarlig gjort for en liten tulle som deg. Kommersialismen regjerer..

Tror neppe jeg får noen penger tilbake... For hun står på sitt og mener at hvem som helst kan følge dette opplegget over 6 uker. Litt skremmende at de andre jentene som følger opplegget er like normalvektige som meg, og har akkurat samme kostholdsplan og treningsopplegg. Lyser Copy-paste lang veg. Skulle gjerne fått kostholdsplan fra noen andre, men føler ikke for å bestille noe på nett mer hvertfall! NOE har jeg hvertfall lært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Hvis hun jobber for noe senter, så kan det være lurt å ta dette opp med sjefen/ledelsen. Ingen med din høyde/vekt osv skal bli satt på ekstrem diett uten at det er fulgt opp dag til dag, time for time :) og ihvertfall ikke over en periode på 6uker+ så mye kardio du orker på ikke styrkedager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun jobber for noe senter, så kan det være lurt å ta dette opp med sjefen/ledelsen. Ingen med din høyde/vekt osv skal bli satt på ekstrem diett uten at det er fulgt opp dag til dag, time for time :) og ihvertfall ikke over en periode på 6uker+ så mye kardio du orker på ikke styrkedager...

Jeg vet ikke om hun jobber på et senter dessverre. Vet bare at hun er utdannet personlig trener og skal "liksom" gi profesjonelle rådgiving innen trening og kosthold. Er så glad for at jeg postet det innlegget mitt her inne og at dere fikk meg på bedre tanker. Jeg har forsåvidt lagt ut på fb siden (egen gruppe for de som følger planen) at jeg syns opplegget var noe strengt for normalvektige (dette var før jeg postet her inne og fikk bekreftet instinktet mitt). Som sagt, hun var heilt uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du kom på andre tanker iallefall, du er ei jente med hodet på rett plass :)

Kjære deg, du trenger ikke en "kostholdsplan". Når du trener så mye som du gjør, og er bevisst på hva du spiser, så tror jeg virkelig ikke du trenger å begrense mengder eller frekvens på noen måte. Det skal veldig mye til å spise så mye i overskudd at du legger på deg fett. Jeg fikk gode resultater av å trene 45 min, tre dager i uken, og spise uten å måle eller har noen plan. Jeg spiste måltidene mine som det passet meg i løpet av en normal hverdag, og jeg lot logikken bestemme innholdet. Det er jo en selvfølge at man ikke spiser dessert etter middag hver dag, men man trenger liksom ikke kutte på alt og måle makroer i hytt og pine. Det ga meg et mer sunnere forhold til mat.

Dette er såklart min erfaring og mening. Men jeg vil bare at jenter skal slutte å gå på dietter, overanalysere mat og generelt være "redd" for å spise. Det er budskapet mitt.

Spis måltidene dine når det passer deg. Spis så ofte som du føler du trenger. Spis mat du liker og klarer å leve med.

"Spis, elsk, lev" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Hm. Er det silje mariela?

Nei, var visstnok en eller annen som het Juli(a/e?) eller noe sånt..+ et etternavn (garfoss?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere bryr dere altså... At såååå mange reagerer på dette sier jo bare en ting.

Selvsagt, det skulle jo bare mangle!

Som jeg sier til mine kunder:

Lær å tenke måneder, ikke dager, timer og uker. Har du forbedret energi og nedgang i målinger/formbilder etter 4 uker da kan du banne på at du har fått ærlige, velfortjente resultater. Det handler om livsstil ikke hurtige løsninger, det finnes ikke noen hurtige løsninger. :)

Keep it up! Hva er planen videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, det skulle jo bare mangle!

Som jeg sier til mine kunder:

Lær å tenke måneder, ikke dager, timer og uker. Har du forbedret energi og nedgang i målinger/formbilder etter 4 uker da kan du banne på at du har fått ærlige, velfortjente resultater. Det handler om livsstil ikke hurtige løsninger, det finnes ikke noen hurtige løsninger. :)

Keep it up! Hva er planen videre?

Planen videre er å legge mer vekt på styrketrening (tenker egebtlig å bruke programmet jeg fikk og trene de 3 ganger i uken. Så tenker jeg kardio 1-2 ganger i uken.

Er ikke helt "nybegynner" på styrke så klarer for så vidt å styre dette litt selv også. Når det gjelder kostholdet, så går jeg nok tilbake til sånn jeg gjorde før psmf. Dvs litt mer karbohydrater, mindre proteiner (ligger vel da på 2g protein pr kg) og mer fett. Har brukt å legge inn på diett.no for å se sammensetningen i forhold til hverandre. Du lurer nå kanskje på hvorfor jeg i det hele tatt tok kontakt med personlig trener...men det var rett og slett fordi jeg ville ha hjelp med kostholdet. Følte jeg spiste sunt og etter anbefalte sammensetninger av fett,karbohydrater og proteiner. Jeg ville ha lavere fettprosent og økt muskelmasse. Det jeg vet NÅ er jo at jeg trente for mye kardio. Jeg må legge mer vekt på styrke og roe ned kardioen. Så det er planen nå... Så får vi håååpe det setter fart på fettforbrenningen og at kroppen blir strammet opp (høres jo teit ut i og med jeg ikke er stor i det hele tatt..men hadde ikke skadet og få litt mer markerte muskler her og der ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...