Gå til innhold

PSMF


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppdatering etter å ha sluttet med psmf. Gikk tilbake til variert kosthold med mye rent kjøtt,grønnsaker, mer karbohydrater og fett. Holder kontroll på forholdet mellom protein, fett og karbohydrater (har nok økt i proteinmengde i forhold til før. da visste jeg ikke at man skulle ha rundt 1.5-2g pr kroppsvekt).Har fortsatt med 3dager styrketrening, så kjører jeg 1-2 kardio i tillegg. Dette funker som bare det :). Kroppen blir ikke tynnere, men fastere! Akkurat det som var målet, og det med mye mer energi og overskudd! :)). Og for de som har hatt en piiitte liiiten anelse av spiseforstyrrelse: hold dere laaaangt unna psmf. Dere aner virkelig ikke hvor lett det kan klusse til tankene i hodet og føre til at man kjører dette mye lenger enn anbefalt (nå snakker jeg for øvrig mest til de normalvektige som ikke bør/skal følge denne dietten, men når det kommer til spiseforstyrrelse så gjelder vel det alle). Om dere likevel vil kjøre denne dietten, sørg for profesjonell oppfølging!!! Og dere som bare skal fjerne de 3 ekstra kiloene til sommeren, det finnes andre måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hei.

jeg har nettopp begynt på et 6 ukers psmf-diett program. Ikke for å gå ned i vekt, men for å minske fettprosenten samtidig som jeg trener styrke 3 ganger i uken (et oppsatt program som tar for seg ulike muskelgruppe hver gang).

Jeg har ingen ambisjoner om konkurranse innen fitness eller noe sånt...bare ei alminnelig frøken som tar vare på kroppen sin. Har levd lenge etter lavkarbo, så har alltid vært veldig bevisst og interrissert i ernæring og hva jeg putter i munnen.

Hvertfall...nå har jeg nettopp begtnt på diettprogrammet..bare gått på det i ei uke ca. Går egentlig veldig greit :). Nå fikk vi vite at vi skal på tur med jobben om 2 uker (fredag til søndag). Er det noen her inne som har erfaring med hva som "skjer" med kroppen og diettenm man har levd etter i 3 uker OM man skeier litt ut på denne turen? Man burde nok heilt klart fulght den 100% og tatt med seg cottage cheese til frokost og lunsj osv osv (vi skal til utlandet). Men så er jeg ikke helt DER heller. Hadde jeg skulle vært med i konkurranse eller noe er saken noe HELT annet. Føler liksom for å kunne skeie litt ut...MEN, så lurer jeg som sagt på om noen vet hva konsekvensene kan bli? Kan jeg risikere å bli kvalm,oppblåst osv osv?? usikker.no

Hei !

Jeg har nå lest igjennom denne tråden og syns det er litt kjipt, rett og slett.

For det første så fikk du tilsendt to uker av prosjektet av gangen, og du vet godt at du har fått langt mer moderert kostplan etter disse to ukene. Dette blir svartmalt. Du meldte deg frivillig på en ekstremdiett, og du fikk et opplegg som jeg opplyste om at ikke var personlig tilpasset. Det stod i infoen før du meldte deg på.

Jeg hadde satt pris på om du viste din usikkerhet ovenfor meg isteden, slik at jeg kunne forklart deg i forkant at det vil bli mye mer moderat etter de to første ukene. Det er jo faktisk bare de to første ukene som er PSMF, og noe annet har jeg heller aldri lovet. I tillegg har alle deltakerne fått jevnlig oppkarbing og også frimåltid fra dag nr. 10 i prosjektet, noe som ikke nevnes noe sted.

Se foresten denne artikkelen, her har du en annen vinkling: Hurtig vektnedgang med PSMF | MyRevolution

Kontakt meg gjerne på mail om det er noe annet du er misfornøyd med. [email protected]

og jeg beklager at du tydeligvis har fått en dårlig erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har nå lest igjennom denne tråden og syns det er litt kjipt, rett og slett.

For det første så fikk du tilsendt to uker av prosjektet av gangen, og du vet godt at du har fått langt mer moderert kostplan etter disse to ukene. Dette blir svartmalt. Du meldte deg frivillig på en ekstremdiett, og du fikk et opplegg som jeg opplyste om at ikke var personlig tilpasset. Det stod i infoen før du meldte deg på.

Jeg hadde satt pris på om du viste din usikkerhet ovenfor meg isteden, slik at jeg kunne forklart deg i forkant at det vil bli mye mer moderat etter de to første ukene. Det er jo faktisk bare de to første ukene som er PSMF, og noe annet har jeg heller aldri lovet. I tillegg har alle deltakerne fått jevnlig oppkarbing og også frimåltid fra dag nr. 10 i prosjektet, noe som ikke nevnes noe sted.

Se foresten denne artikkelen, her har du en annen vinkling: Hurtig vektnedgang med PSMF | MyRevolution

Kontakt meg gjerne på mail om det er noe annet du er misfornøyd med. [email protected]

og jeg beklager at du tydeligvis har fått en dårlig erfaring

Hvorfor ikke ta denne diskusjonen med kunden personlig? Som leverandør av et prodokut, må du forvente å bli kritisert og opplegget stilt spørsmål ved. Hva med å gi henne pengene tilbake for et opplegg hun tydeligvis er lite fornøyd med? Hva med å ta ansvar for at en normalvektig person melder seg på en ekstremdiett (uansett om det er frivillig eller ikke)? Jeg får inntrykk av en ansvarsfraskrivelse fra din side, og jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ser når jeg la inn innlegget så var det heeeilt i startfasen og jeg var ute etter råd tips rundt PSMF. Jeg ante ingenting om den dietten. Da fikk jeg mange svar rundt at med min vekt så burde jeg IKKE gå på den dietten. Jeg skreiv vel også i infoskrivet da jeg meldte meg på at jeg tidligere har hatt problemer med psyken rundt veiing ol (forstyrrelser). Du takket for at jeg var ærlig om det.

NÅ når jeg har sett det fulle 6 ukers programmet så skal jeg ikke være så hard...tvert i mot. Jeg har jo selv sagt at å leve etter denne livstilen (spise rent med mer karb,fett og proteiner) er noe jeg i aller høyeste grad kan tenke meg å fortsette med. Jeg syns du har vært flink å følge opp,svare på spm ol. Jeg skal innrømme jeg blei litt skremt av alle komentarene rundt PSMF og hvordan det kan påvirke en kropp på 56 kg... Jeg begynte da å lese mer om selve dietten og følte den var litt too much for meg. Jeg vet det var frivillig, men jeg valgte også å lytte til kroppen. Må si det skumleste av alt er hvor lett dette trigget evt tidligere problem med spiseforstyrrelser. DET skal man absolutt IKKE kimse av!!! Det var nok en av hovedgrunnene til at jeg har kjørt en litt modofisert diett, dog fortsatt under kontroll av mengder karb,fett og proteiner.

Til slutt MÅ jeg si at jeg har lært myyye og treningsprogrammene dine er rett og slett super. Ikke ta dette som kritikk til deg. Folk reagerer forskjellig på ulike dietter vil jeg tro, De to første ukene var nok noe som ikke passet meg 100%. Ikke bare fordi det var tøft (viljestyrke har jeg nok av), men når kroppen svimlet og jeg ikke klarte yte på jobb, da sa jeg stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta denne diskusjonen med kunden personlig? Som leverandør av et prodokut, må du forvente å bli kritisert og opplegget stilt spørsmål ved. Hva med å gi henne pengene tilbake for et opplegg hun tydeligvis er lite fornøyd med? Hva med å ta ansvar for at en normalvektig person melder seg på en ekstremdiett (uansett om det er frivillig eller ikke)? Jeg får inntrykk av en ansvarsfraskrivelse fra din side, og jeg liker det ikke.

Jeg vet jo ikke navnet på denne jenta, så det er umulig for meg å sende henne noen personlig melding (om det er mulig her på forumet så er det isåfall mer enn jeg har funnet frem til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke navnet på denne jenta, så det er umulig for meg å sende henne noen personlig melding (om det er mulig her på forumet så er det isåfall mer enn jeg har funnet frem til)

Hvis du vet så mye om henne (hvor langt hun hadde kommet i opplegget) regnet jeg bare med at du visste hvem hun var.

Personlig melding kan du sende ved å klikke på navnet hennes og trykke på "Start en samtale".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser når jeg la inn innlegget så var det heeeilt i startfasen og jeg var ute etter råd tips rundt PSMF. Jeg ante ingenting om den dietten. Da fikk jeg mange svar rundt at med min vekt så burde jeg IKKE gå på den dietten. Jeg skreiv vel også i infoskrivet da jeg meldte meg på at jeg tidligere har hatt problemer med psyken rundt veiing ol (forstyrrelser). Du takket for at jeg var ærlig om det.

NÅ når jeg har sett det fulle 6 ukers programmet så skal jeg ikke være så hard...tvert i mot. Jeg har jo selv sagt at å leve etter denne livstilen (spise rent med mer karb,fett og proteiner) er noe jeg i aller høyeste grad kan tenke meg å fortsette med. Jeg syns du har vært flink å følge opp,svare på spm ol. Jeg skal innrømme jeg blei litt skremt av alle komentarene rundt PSMF og hvordan det kan påvirke en kropp på 56 kg... Jeg begynte da å lese mer om selve dietten og følte den var litt too much for meg. Jeg vet det var frivillig, men jeg valgte også å lytte til kroppen. Må si det skumleste av alt er hvor lett dette trigget evt tidligere problem med spiseforstyrrelser. DET skal man absolutt IKKE kimse av!!! Det var nok en av hovedgrunnene til at jeg har kjørt en litt modofisert diett, dog fortsatt under kontroll av mengder karb,fett og proteiner.

Til slutt MÅ jeg si at jeg har lært myyye og treningsprogrammene dine er rett og slett super. Ikke ta dette som kritikk til deg. Folk reagerer forskjellig på ulike dietter vil jeg tro, De to første ukene var nok noe som ikke passet meg 100%. Ikke bare fordi det var tøft (viljestyrke har jeg nok av), men når kroppen svimlet og jeg ikke klarte yte på jobb, da sa jeg stopp.

Takk for at du tar deg tid til å svare.

Jeg skjønner godt at du syns de to første ukene var heftige, og det var dem også. Men som du også sier her så var ikke de følgende 4 ukene på langt nær så ille. Jeg er glad for at du har funnet en måte som passer deg, og at du ble obs på at spiseforstyrrelsene ble trigget av et slikt opplegg. Det skal jeg absolutt ta med meg videre i bakhodet, for det er utrolig viktig.

Lykke til videre med kosthold og trening , og fortsett å lytte til kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet så mye om henne (hvor langt hun hadde kommet i opplegget) regnet jeg bare med at du visste hvem hun var.

Personlig melding kan du sende ved å klikke på navnet hennes og trykke på "Start en samtale".

Ok, da vet jeg det til en annen gang.

Ikke helt erfaren med forum enda.

Hun var med på et prosjekt som varte fra 1 april og 6 uker frem, så utifra første posten hun la ut så skjønte jeg at det måtte være før hun hadde mottat opplegget for uke 3 og 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, det skulle jo bare mangle!

Som jeg sier til mine kunder:

Lær å tenke måneder, ikke dager, timer og uker. Har du forbedret energi og nedgang i målinger/formbilder etter 4 uker da kan du banne på at du har fått ærlige, velfortjente resultater. Det handler om livsstil ikke hurtige løsninger, det finnes ikke noen hurtige løsninger. :)

Keep it up! Hva er planen videre?

Kan bekrefte det BluebearFastform skriver her. Jeg har brukt han som min PT i lang tid og klarte å redusere fettprosenten drastisk, økte i muskelmasse og tapte totalt 2 kg i kroppsvekt over en 3 mndr periode. Gikk også ned mange cm. Kroppen ble fastere, mer funksjonell, etc. Men pass på at fettprosenten ikke går under 15, da risikerer du å miste menstruasjonen og det er ikke bra for skjelettet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte det BluebearFastform skriver her. Jeg har brukt han som min PT i lang tid og klarte å redusere fettprosenten drastisk, økte i muskelmasse og tapte totalt 2 kg i kroppsvekt over en 3 mndr periode. Gikk også ned mange cm. Kroppen ble fastere, mer funksjonell, etc. Men pass på at fettprosenten ikke går under 15, da risikerer du å miste menstruasjonen og det er ikke bra for skjelettet ditt.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...