Gå til innhold

PSMF


Anbefalte innlegg

Finn glede i trening og bruk det til å forme helsen og kroppen din på en ansvarlig og sunn måte.

Det er virkelig slik at mindre er bedre.

Hold kontroll på kaloriene og juster opp eller ned en knipe basert på hvordan målingene går. Det holder med 50-100 kalorier opp eller ned per dag, om ikke du har bommet fullstendig.

Lytt på kroppen din. Den vet best.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn glede i trening og bruk det til å forme helsen og kroppen din på en ansvarlig og sunn måte.

Det er virkelig slik at mindre er bedre.

Hold kontroll på kaloriene og juster opp eller ned en knipe basert på hvordan målingene går. Det holder med 50-100 kalorier opp eller ned per dag, om ikke du har bommet fullstendig.

Lytt på kroppen din. Den vet best.

Lykke til!

Tusen takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere flinkiser her inne. Syns dere forresten styrkeprogrammet ser ok ut? Jeg har skjønt at splitt hvor man trener en muskelgruppe kun en gang pr uke ikke er så bra. Det er jo i grunn dette. Feks knebøy, er jo bare på 1 av programmene. Kjører jeg program 1 på mandag, program 2 på onsdag og program 3 på fredag... Så blir det knebøy en gang i uken. Usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere flinkiser her inne. Syns dere forresten styrkeprogrammet ser ok ut? Jeg har skjønt at splitt hvor man trener en muskelgruppe kun en gang pr uke ikke er så bra. Det er jo i grunn dette. Feks knebøy, er jo bare på 1 av programmene. Kjører jeg program 1 på mandag, program 2 på onsdag og program 3 på fredag... Så blir det knebøy en gang i uken. Usikker

Du trener alle muskelgruppene hver dag på dette programmet. På bein har du jo bulgarske utfall på dag 2 og frontbøy på dag 3, dette er også veldig gode beinøvelser. Men klart om du vil bli god i knebøy kan det være en fordel å trene den litt oftere.En fin mulighet uten å endre for mye på programmet er å kjøre lett knebøy som oppvarming før bulgarske utfall på dag 2.

Det er ikke noe dårlig program, men jeg ville flyttet litt på noen av øvelsene og endret litt på repsområder. Synes f.eks det er merkelig å kjøre benkpress med 12 repper og brystpress med manualer med 8 repper. Ville vært mer fornuftig og gjort det motsatt med mindre det er spesielle hensyn til hvorfor du ikke kan kjøre tungt i benkpress.

Når det er satt opp knebøy på kun en dag ville jeg også hatt markløften på enten utfall eller frontbøy dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trener alle muskelgruppene hver dag på dette programmet. På bein har du jo bulgarske utfall på dag 2 og frontbøy på dag 3, dette er også veldig gode beinøvelser. Men klart om du vil bli god i knebøy kan det være en fordel å trene den litt oftere.En fin mulighet uten å endre for mye på programmet er å kjøre lett knebøy som oppvarming før bulgarske utfall på dag 2.

Det er ikke noe dårlig program, men jeg ville flyttet litt på noen av øvelsene og endret litt på repsområder. Synes f.eks det er merkelig å kjøre benkpress med 12 repper og brystpress med manualer med 8 repper. Ville vært mer fornuftig og gjort det motsatt med mindre det er spesielle hensyn til hvorfor du ikke kan kjøre tungt i benkpress.

Når det er satt opp knebøy på kun en dag ville jeg også hatt markløften på enten utfall eller frontbøy dagen.

Tusen takk for supre råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får sette meg ned å spise litt blader! ;) takk for hjelpen stiligececilie :)

Skjønner det er litt kjedelig, men her gjelder det å være kreativ! Brokkoli og blomkålmos? Asiatiske stekte grønnsaker (f.eks asparges eller aspargesbønner) med soyasaus? Brokkolisalat med bacon? Ovnsbakte tomater?

Legger man til litt preparerte grønnsaker til hvert måltid, så blir man mett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du får i deg "for mye" proteiner kan det teoretisk sett gå utover nyrene (pga nitrogenutskillelse), men med mindre man lider av nyreproblemer eller liknende er dette veldig sjeldent et problem.

Nyrene tåler det fint. Jeg er mer bekymret for hva som skjer f.eks. i leveren når mye overskuddsproteiner skal brytes ned og brukes til energi. Men per i dag er det ikke grunnlag for å si verken det ene eller det andre. Det er nok fornuftig å ikke overdrive i noen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrene tåler det fint. Jeg er mer bekymret for hva som skjer f.eks. i leveren når mye overskuddsproteiner skal brytes ned og brukes til energi. Men per i dag er det ikke grunnlag for å si verken det ene eller det andre. Det er nok fornuftig å ikke overdrive i noen retning.

Sniker meg innpå her ;-) Hva er for mye proteiner? jeg har logget maten min en periode nå, og ser at jeg spiser ca 45% proteiner, 30% fett og 25 % karbo i løpet av en dag... blir det for mye proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg innpå her ;-) Hva er for mye proteiner? jeg har logget maten min en periode nå, og ser at jeg spiser ca 45% proteiner, 30% fett og 25 % karbo i løpet av en dag... blir det for mye proteiner?

Det kommer an på hvor mye kalorier det er. Prosentandelen sier ikke så mye. Over 2g/kg er i beste fall unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...