Gå til innhold

Rå mandeltrøfler, sannsynligvis supersunt!


Opcode

Anbefalte innlegg

Fikk noen nydelige raw-food mandeltrøfler her om dagen, og bestemte meg for å lage mine egne.

Remikset litt og kom frem til denne oppskriften. Var superkjapt og gav umiddelbar tilfredsstillelse!

3 dl mandler med skall

1,2 dl kakaopulver

noen vaniljedråper

en klype salt

2 gode ss kokosolje

2-3 ss honning

kokosmasse til å rulle de i, evt kan du ha noe i "røra" også

Jeg hadde mandlene i vanlig blender og kjørte de til grovt mel.

Blandet mandler og kakaopulver og salt. Hadde oppi honning og kokosfett, og blandet godt.

Det tar litt tid å blande og få deigen jevn, så bruk litt tid. Blir det for tørt så har du i mer kokosfett.

Når den er ferdig lager du kuler som du ruller i kokos. Kjøles ned.

Kan med fordel oppbevares i fryseren om du skulle være så heldig at du har noen igjen ;)

Tipper du nok kan ha i sukrin eller stevia om du liker det enda søtere. Honningen kan erstattes med andre søte kliss du liker som f.eks agave eller maple syrup, men du kan ikke ta den bort uten at deigen blir for tørr. Da må du evt ha enda mer kokosfett.

Sånn blir de seende ut:

img_5637.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mekka noen selv nå! Bilder fra A til Å: Facebook

Står i kjøleskapet å godgjør seg :)

La de inn i diett.no som : Rå mandeltrøffler (lønnesirup)

Heh, så kult! Så bildene.

Gode, ikke sant?

Har barn og de syntes det var supergodt, så for dere med småtasser er dette et mye bedre alternativ enn det vanlige lørdagssnopet. Minsta klarte hele 2 stykker, hehe. Mektige saker, og bra er det for da begrenser det seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...