Gå til innhold

Fullkroppsprogram hver dag? Er det OK?


Thomas Edland

Anbefalte innlegg

Tenker at det blir ikke like stor belastning som når jeg kjører konsentrert på enkelte muskelgrupper?

Trente dette i går og det var en fantastiske følelse at man føler man har fått tatt ut så å si alt!

Knebøy: 10 reps x 3 set

Benkkpress: 10 reps x 3 set

Pull ups 12 reps x 3 set (med motvekt)

Sidehev: 12 reps x 3 set

Tåhev::12 reps x 3 set

Pallof press

12 reps x 3 15 kg høyre side

12 reps x 3 15 kg venstre side

Markløft: 10 reps x 3 set

Franskpress: 12 reps x 3 set

Militærpress: 12 reps x 3 set

Bicepscurl: 12 reps 4 set

Planken 60 sek x 2

Hører fra dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kjøre et fullkroppsprogram fem ganger i uka er ikke direkte smart. Et fullkroppsprogram skal være tungt for kroppen, og du skal være såpass sliten at du faktisk ikke klarer å kjøre det fem ganger i uka. Det holder i massevis å trene det tre ganger i uka. Hvis du skal trene fem ganger, så ville jeg heller kjørt et splittprogram, evt. kondisjon om det er av interesse (de dagene du ikke trener styrke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det går helt fint å trene hele kroppen 5 dager i uka. Problemet ditt blir at du tar de samme øvelsene like mange sett og repetisjoner og med samme belastning og intensitet hver dag. Husk at vektløfter og styrkeløftere trener hver dag, i det de konkurrerer i. Men også at de har et treningsgrunnlag, som du kanskje eller kanskje ikke har.

Du må nok også ha en eller annen form for periodisering med tunge og lette perioder, og friuker nå og da.

Hva er målet med treningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslak: Jeg kommer til å øke belastningen uke for uke og jeg føler jeg har et rimeligt godt treningsgrunnlag etter en del år med trening. Målet med treningen min er å gå ned i vekt å få tilbake godformen som jeg hadde for noen år siden, skal vel ikke legge skjul på at se godt ut i bar overkropp på stranda ikke heller er å forrakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var dårlig skrevet av meg, jeg var heeeelt ferdig når jeg kom hjem! :)

det er det jeg mener:p du kan ikke trene fullkropp hver dag og være helt ferdig når du kommer hjem. Det er nok en vanesak og kroppen vender seg til et slikt program, men å trene til failure, presse ut 1-2 siste reps, droppsett osv er best å glemme. Jeg har planer om å prøve noe liknende selv, men jeg vil ha færre øvelser, flere sett, færre reps og bygget alt rundt chins, pull ups, benk, militærpress, mark, bøy. 3-4 øvelser per gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det går helt fint å trene hele kroppen 5 dager i uka. Problemet ditt blir at du tar de samme øvelsene like mange sett og repetisjoner og med samme belastning og intensitet hver dag. Husk at vektløfter og styrkeløftere trener hver dag, i det de konkurrerer i. Men også at de har et treningsgrunnlag, som du kanskje eller kanskje ikke har.

Du må nok også ha en eller annen form for periodisering med tunge og lette perioder, og friuker nå og da.

Hva er målet med treningen din?

Selvfølgelig går det ann, alt er mulig. Men da skal du vite hva du driver med... :-) Jeg skjønner egentlig ikke greia med 12 repetisjoner på alt av øvelser. Det minner mer om måten man kjører et splittprogram på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker jeg en ironi her? :-p

Ja litt, har kjørt mye fullkropp og det er tungt. Klarer du å kjøre fullkropp 5 dager i uken, i flere uker, så er du mr maskin :D

Dessuten, det holder masseviss å kjøre fullkropp 3 ganger i uken. Anbefaller å sjekke ut RYP fra TN.no ;)

Også kan du heller kjøre intervalltrening noen dager du ikke trener styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell oss hvordan det går om 2 uker med fullkropp fem dager i uken

Etter 7 uker har jeg økt mengdetolleransen ganske ekstremt og bygd mer masse enn på splittprogrammer...

Programmet mitt er riktignok bare fullkropp 4 dager i uken, men har hatt litt ekstraøkter så i snitt har det blitt 5 dager i uken med fullkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 7 uker har jeg økt mengdetolleransen ganske ekstremt og bygd mer masse enn på splittprogrammer...

Programmet mitt er riktignok bare fullkropp 4 dager i uken, men har hatt litt ekstraøkter så i snitt har det blitt 5 dager i uken med fullkropp.

La meg tippe, du kjører mengdetrening? Styrkeprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...