Gå til innhold

500 Kcal


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var med på 500kcal på torsdag, ga alt fa start til ende, men vil også påpeke at jeg hadde varmet godt opp på forhånd, pluss at jeg kjører denne timen selv, som igjen gjør at jeg kjenner programmet og kan gjøre raske vekslinger i øvelsene.

På torsdag var jeg kunn deltager, og målet var jo selvsagt 500kcal.

Klarte 489kcal. noe som er mega bra, de siste 11 kcal var tapt i armhevningene (Jeg kjørte uten klapp pga en kranglete skulder)

Utrolig artig, men var syyyykt sliten etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen med passe bra erfaring og kunnskap si om dette stemmer angående så høye kcal verdier etter styrketrening? 700-1000kcal fra de ulike medlemmene. Jeg syns det høres alt for høyt ut, hvis dette stemmer så må folk som vil legge på seg muskler spise ca 1000 kcal mer på treningsdager? :S

Da stemmer ikke dette regner jeg med:

http://www.dn.no/dnaktiv/article2327632.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pratet med ei venninne om dette, hun sa at gjennomsnittet på antall kalorier forbrent er ikke høyere enn rundt 240 kcal. Isåfall klarer jeg liker mye på 20 minutter på ellipsemaskinen..ikke det mest spennendes alternativet, men ble litt sjokkert når hun sa det. Aner ikke om det er hold i det hun sa, men hun pleier å være veldig troverdig egentlig :), flink til trening og ditten og datten..:p Nå har jeg ikke mulighet for å teste ut denne timen selv, orker ikke melde meg inn på et studio jeg ikke liker for å teste en time. Men det høres jo litt artig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker om gruppetimer er at det er helst "vanlige mosjonister" som går på dem. Og det er som dere sier ikke lett å ta i så hardt at pulsen blir høy nok slik en "vanlig" person faktisk klarer å oppnå 500kcal. Det blir kanskje litt lureri for dem som ikke har så mye peiling på trening og kalorier. At de går fra timen å tror at de faktisk har forbrent 500, men så er det kanskje bare 20-300. Men det er jo bare hva jeg tenker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Jeg ligger med snitt på 160 (puls) på body pump trur jeg. Og konsekvent 180+ under de fleste øvelser jeg synes er verst. Body pump er vel en gruppetime :p For å være ærlig er jeg overraska hvor mange spreke folk som går på de timene. Mulig jeg er veldig pro body pump, men det er en fantastisk trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av 5 kan klare og oppnå 500 kcal, sett bort fra det så ligger snittet på 350+/-

Med tanke på 500kcal gruppetimen :)

Hvorfor henge seg opp i kcal, det viktigste er jo at en trener, 500kcal er bare navnet på timen, og elixia har fått viljen sin: MEDIA PRAT

Jepp, og hvis 500 kcal/zumba/body step og diverse timer er det eneste alternativet for mange så er det jo langt bedre enn å sitte på ræva dag inn og dag ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Syntes 500 kcal-timen er utrolig bra jeg! etter bare 5 min, så silter svetten og jeg tenkte "dette må være som helvettesuken i militæret". Men har et par spørsmål: :)

- Hvis man vil kombinere timen med litt trening før eller etter, hva er best? løping/ gåing på møllen, styrke osv.?

- Kan man trene styrke dagen før eller dagen etter en 500 kcal-time? .. eller må kroppen "hvile"/ man bør ta kondisjonsøkt istedenfor?

Blir veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gitt at man skal forbrenne 500Kcal så må man totalt i løpet av timen ha tatt opp 111 liter oksygen. Dette tilsvarer 3,7 L per minutt (5000kcal delt på hvor mye kcal 1L oksygen forbruker delt på timens varighet((500/4,5)/30)). det vil si at man må ta opp 3,7 liter per minutt i gjennomsnitt på 30 minutter. 3,7 L per minutt er ofte ganske nærme maksimalt oksygenopptak hos mange jenter (og menn som er i dårlig form) og er derfor urealistisk å kunne holde som gjennomsnitt i 30 minutter. gitt at man er i meget god utholdenhetsform er dette selvfølgelig mulig, men hvor mange som faktisk skal trene denne timen er det? OK konsept, men overambisiøs målsetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at man skal forbrenne 500Kcal så må man totalt i løpet av timen ha tatt opp 111 liter oksygen. Dette tilsvarer 3,7 L per minutt (5000kcal delt på hvor mye kcal 1L oksygen forbruker delt på timens varighet((500/4,5)/30)). det vil si at man må ta opp 3,7 liter per minutt i gjennomsnitt på 30 minutter. 3,7 L per minutt er ofte ganske nærme maksimalt oksygenopptak hos mange jenter (og menn som er i dårlig form) og er derfor urealistisk å kunne holde som gjennomsnitt i 30 minutter. gitt at man er i meget god utholdenhetsform er dette selvfølgelig mulig, men hvor mange som faktisk skal trene denne timen er det? OK konsept, men overambisiøs målsetning.

Bra svar og helt ening. Det er svært få. Timen heter som sagt 500 kcal. Når man ser timen vil man også se timesbeskrivelsen hvor det står. Potensialet er 500, men hvor mange kcal klarer du og forbrenne? Og det er egentlig det timen går ut på. Hva klarer du på 30 min og det varierer. Men og kalle timen, hvor mange kcal klarer du og brenne er ikke like catchy som 500:) Elixia er kommersielle og vi må bruke navn som får medlemmene våre opp av sofaen og inn på treningssentret så de ikke blir støttemedlemmer. Og timen fungerer bra, snakket med en instruktør nå som hadde 40 på timen og 70 på venteliste hver økt. Og timen blir kjørt 5 dager i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

500 Kcal er en bra time!(vil jo alltid være noe avhengig av instruktør og hva man selv gjør det til) Synd at media skal rote så vilt med tallet "500" og lage ramaskrik fordi at noen ikke fikk forbrent 500kcal. Ei heller tar de hensyn til "etterbrenning". Burde da være en selvfølge at det vil variere ifra individ til individ pga flere faktorer,f.eks vekt,høyde for ikke å snakke om innsats. Kan gå begge veier,har en kompis som presterte å kvitte seg med 650kcal på den timen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...