Gå til innhold

500 Kcal


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva går egentlig disse timene ut på? Må jo være noe fantastiske greier om man klarer å forbrenne 500 kcal på en halvtime, tenker jeg... Det meste jeg har klart (ut i fra pulsklokke som pleier å stemme rimelig greit) er i overkant av 650 på en time. Da løp jeg én time i strekk ikke langt unna makspuls. Ser ikke hvordan jeg skulle klart å forbenne 500 kcal på en halvtime bare :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for å sammenligne må intensiteten være like høy som løping med høy hastighet. En kvinne som veier 60 kg må løpe i en snitt hastighet rundt 14-15 i 30 min for og få til dette. For en tyngre person er det enklere Så det er naturligvis en utfordring:) Men uansett, er det ikke gitt at alle klarer 500, men poenget er hvor mange klarer hver enkelt. Da får en noe og jobbe mot. Vi har faktisk sett 600 tallet på puls klokkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å sammenligne må intensiteten være like høy som løping med høy hastighet. En kvinne som veier 60 kg må løpe i en snitt hastighet rundt 14-15 i 30 min for og få til dette. For en tyngre person er det enklere Så det er naturligvis en utfordring:) Men uansett, er det ikke gitt at alle klarer 500, men poenget er hvor mange klarer hver enkelt. Da får en noe og jobbe mot. Vi har faktisk sett 600 tallet på puls klokkene. :)

Er pulsklokker det eneste dere bruker for å kontrollere kaloriforbruket under testing av slike økter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det er fint at senterene kaller en spade for en spade, og gir forbrukerene det de er ute etter. Så klart blir dette veiledende verdier, men jeg vil tro mange hobbymosjonister får seg en overraskelse når de finner ut hvor hardt de faktisk er nødt til å jobbe, og det er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det er en krevende time, men du bestemmer intensiteten din selv :)

Vi som skal ha den timen SKAL gi iallefall 3 alternativer til alle øvelsene, så det gjør at de fleste finner en sone som passer seg.

Du velger selv tempo, så i de 30 min så er du inne i en egen boble.

Ikke tenk for mye, JUST DO IT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jeg kommer til å angre at jeg nå sier at jeg skal prøve timen din :D

Blir forøvrig min andre gruppetime i såfall. Første var en corebar sammen med kona. Godt råd å aldri trene utholdende mageøvelser sammen men kvinnfolk. Umulig å oppnå samme utholdenhet der som dem :)

Da har jeg prøvd :eek:

Pulsen var oppe i 180 etter 2-3 minutt og der forble den hele økta. Klarte ikke å fullføre alle øvelsene (måtte selvsagt prøve på hardeste varianten på alle), men heldigvis var jeg ikke den eneste som måtte ta noen ekstra sekunders pause innimellom.

Tviler ikke på at man kan klare 500 kcal på denne økta om man gir alt og har litt bedre kondis enn jeg har. Føles nesten som å stå å ta knebøy i en halvtime i strekk (i praksis nesten slik også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...