Gå til innhold

Dopingbruk blir ulovlig - adressa


Anbefalte innlegg

LOL. Følger du ikke med i Media? Op. Gilde? Det har hele veien vært straffbart å importere og distribuere. Lovendingen gjør ikke noe annet enn å gjøre det mulig å straffeforfølge fredelige mennesker som velger å benytte seg av kjemisk assistanse for å oppnå målene de har for kroppen sin. Dette er i praksis helt vanlige mennesker med jobb og familie. Synes du det er greit å plassere fredelige menn med familie og jobb i fengsel fordi Eskil Pedersen aldri gjorde det noe i særlig i gym og nå vil han straffe alle med litt deltz?

- Følger ikke veldig mye med i media. Tankegangen din er helt bak mål syns jeg, hvor får du det fra at bolere er så veldig fredelige mennesker? Stikk motsatt av hva min erfaring er.

Se linken jeg postet tidligere i tråden fra Sverige. De raider gym og arresterer alle som ser swole ut og pålegger dem urinprøve. Tester de positivt får de bøter og blir muligens fratatt førerkort. Fy faen det høres ut som en historie fra Stalin sitt diktatur at jeg blir uvel. Skulle ikke tro at dette skjedde i et sivilisert og opplyst samfunn, men det gjør det. Snakk om demokratisk regresjon.

- Hørtes helt alright ut det de gjør i sverige, rene folk har jo ingenting å frykte (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se linken jeg postet tidligere i tråden fra Sverige. De raider gym og arresterer alle som ser swole ut og pålegger dem urinprøve. Tester de positivt får de bøter og blir muligens fratatt førerkort. Fy faen det høres ut som en historie fra Stalin sitt diktatur at jeg blir uvel. Skulle ikke tro at dette skjedde i et sivilisert og opplyst samfunn, men det gjør det. Snakk om demokratisk regresjon.

insane.

hadde norge vært ett land uten kriminalitet så hadde det jo sikkert vært ok å brukt ressursene på dette, men når de fra før av ikke klarer å løse alvorlige ting så burde de hvertfall ikke bruke mye ressurser på ting som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man får straffet de som importerer og distribuerer dritten!

Import og distribusjon har vært ulovlig lenge. Det som nå har blitt gjort er en kriminalisering av dem som ønsker å gjøre et eget valg med egen kropp.

En tattoo eller en piercing kan føre til infeksjoner og skader og dyre opphold på sykehus om jobben ikke gjøres av en dyktig artist. Jeg forbeholder meg alikevel retten til å ha både piercinger, strukkede øreflipper og tattoos, da mitt valg om å endre egen kropp kun påvirker meg selv og følgene det eventuelt måtte få er mitt eget ansvar.

En litt svak sammenligning med egenadministrerte hormonelle behandlinger, men prinsippet bak argumentet er det samme. Om jeg ønsker å få større muskler kan jeg trene og spise som en helt i flere år, eller jeg kan ta en liten, kort steroidekur som i all sannsynelighet har mindre sjanse for å skade meg enn kjøreturen min til jobb hver morgen. Jeg må fortsatt trene og spise som en helt, antagelig må jeg jobbe enda hardere da mye av fordelen steroider gir er nettopp økt arbeidskapasitet og restitusjonsevne, men jeg kan få en boost på veien til den veltrente kroppen jeg ønsker meg.

I hvilket tenkelig univers kan det forsvares at jeg skal frataes retten til å velge dette selv? Hva du, jeg og andre måtte mene om dette valget er irrelevant. Vi har alle vår egen kropp, og det er vårt eget valg om vi vil hoppe i fallskjerm, i strikk, gjøre bat-shit crazy stuff i skibakken, gå MMA-kamper, være fotgjenger, ta tattoos, pircinger eller skjønnhetsoperasjoner, eller en steroidekur.

:grumpy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hørtes helt alright ut det de gjør i sverige, rene folk har jo ingenting å frykte (y)

Det rene folk har å frykte er at kjærester som kanskje ikke er like ren får saftige bøter, som kan ødlegge en god del om man alt kanskje har en trang økonomi fra før. Statspenger som kunne gjort levestandaren på norske gamlehjem vil heller gå til å straffe mennesker som i utgangspunktet ikke gjør en flue fortred. Stresset av å faktisk bli mistenkt om man er så heldig å være stor og svolete når politiet kommer stormende inn å påstår at du doper deg, og frykten for at noen du kjenner kanskje kan ha lurt noe i deg.

Vil tro det skaper samme panikk som man opplever når man blir stoppet i tolla på gardemoen etter 10 dager på roskilde, for alt man vet kaaan det hende noen har gjemt en hasjklump i sekken din mens du har vært på konsert. Hva om. Det er jævli stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hørtes helt alright ut det de gjør i sverige, rene folk har jo ingenting å frykte (y)

Holdninger som dette er selve døden til ethvert fritt land. Hørt begrepet Orwellian?

Forøvrig har rene folk "noe å frykte", nemlig at friheten og menneskeverdet deres blir trampet på av 70 uniformerte politimenn som stormer gymmet de er på. Hvor går grensa for deg? Er det greit at politiet tramper inn i ditt hjem kl. 4 på natta, ransaker hele huset, krever blodprøver av hele familien? Tross alt.. gjør du ikke noe galt, så har du jo ingenting å frykte. Hva med et speedometer i bilen som umiddelbart sender melding til politiet så fort du er over fartsgrensa? Rettferdig og på ingen måte et overtramp mot personlig frihet, right? Du gjør jo tross alt aldri noe galt..? Alle lover er rettferdige og fornuftige, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdninger som dette er selve døden til ethvert fritt land. Hørt begrepet Orwellian?

Forøvrig har rene folk "noe å frykte", nemlig at friheten og menneskeverdet deres blir trampet på av 70 uniformerte politimenn som stormer gymmet de er på. Hvor går grensa for deg? Er det greit at politiet tramper inn i ditt hjem kl. 4 på natta, ransaker hele huset, krever blodprøver av hele familien? Tross alt.. gjør du ikke noe galt, så har du jo ingenting å frykte. Hva med et speedometer i bilen som umiddelbart sender melding til politiet så fort du er over fartsgrensa? Rettferdig og på ingen måte et overtramp mot personlig frihet, right? Du gjør jo tross alt aldri noe galt..? Alle lover er rettferdige og fornuftige, ikke sant?

Syns holdningen om at det burde vært lovlig og opp til enhver og bestemme selv, er et større skritt nærmere "døden" i et fritt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er trist å se hovedsaklig unge mennesker ødelegge seg selv med slike preperater, da det har ekstreme bivirkninger.

Misbruk av ethver stoff har "ekstreme bivirkninger". Overinntak av vann er dødelig. Oksygen er det som dreper deg om ikke noe annet kommer til mølla først.

Synes du alkohol og tobakk burde være forbudt også? Burde alle som har en snusprell under leppa risikere fengselsstraff? Alkohol ødelegger nok langt flere liv og familier enn steroider, og lite vi putter i oss tar like mange liv som røketobakk.

fasinerende at diskriminering av muskler er lov, mens diskriming av tjukkaser er ikke!

Der har du faktisk et godt poeng. Vet du hva som har en haug kostbare og potensielt livsfarlige konsekvenser? Å spise flere kalorier enn man bruker. Det kommer til å koste helse-Norge mange milliarder i årene som kommer det! Hvorfor ikke gjøre det ulovlig for alle med en fettprosent over et visst nivå å inntak kalorisk overskudd? Selvsagt da med nødvendig overvåkning og politiraid for å ta synderne.

Skal det være lov å diskriminere og mistenkeliggjøre folk som velger én måte å få større kropp, kanskje på bekostning av noen helseproblemer, så får jaggu det samme gjelde alle andre som velger å få større kropp på bekostning av helsa også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre bruk av doping straffbart vil ha en allmennpreventiv virkning som vil være svært så kjærkommen for alle som gjør en jobb for å skape gode og positive miljøer for trening og idrett. Spesielt synes jeg det er flott at forbudet kommer nettopp med tanke på styrkeløft. Hvorfor? Norsk styrkeløft har jobbet lenge - og svært vellykket - med å bygge gode holdninger og nulltoleranse for doping. Men - det er en kjennsgjerning at mye av rekrutteringen inn til styrkeløft går via kommersielle treningsstudioer med langt mer uklare holdninger til problematikken. Der treffer gjerne ungdommer slike karakterer som Konstantinovs og IAmaBro som gjerne har en stor stjerne på gymmet, swole kropp og, dessverre, en langt mer liberal holdning til doping enn godt er. Deres påvirkning, om enn aldri så subtil og indirekte, er selvsagt svært skadelig for Styrkeløft-idretten i Norge, nettopp fordi den direkte berører rekrutteringsgrunnlaget for styrkeløft.

At en nå kan stirre 17 åringene dypt inn i de uskyldsblå og fortelle dem at doping er ulovlig og straffbart er veldig bra. At folk uten tanke for andre enn seg selv og sine egne resultater synes doping burde være opp til hver enkelt, er ingen bombe.Det er ikke selve straffen for å sprite opp dietten som er mest interessant - det er mer det faktum at det nå er straffbart. Folk flest ønsker å være lovlydige. Og unge - på vei inn i idrett - får en klar grense å forholde seg til.

Flott!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misbruk av ethver stoff har "ekstreme bivirkninger". Overinntak av vann er dødelig. Oksygen er det som dreper deg om ikke noe annet kommer til mølla først.

Synes du alkohol og tobakk burde være forbudt også? Burde alle som har en snusprell under leppa risikere fengselsstraff? Alkohol ødelegger nok langt flere liv og familier enn steroider, og lite vi putter i oss tar like mange liv som røketobakk.

Så fordi det ikke er like ille som alkohol, så burde det ikke gjøres noe med? På verdens basis er jo alkohol værsting, burde da alle illegale preperater som utgjør mindre skade på samfunnet lovligjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns holdningen om at det burde vært lovlig og opp til enhver og bestemme selv, er et større skritt nærmere "døden" i et fritt land.

Hva du synes er heldigvis rivende forbannet likegyldig. Folks frihet til å ta egne valg rundt egen kropp og eget vesen vil selvsagt føre til noen tap av menneskeliv. Sånn har det alltid vært, og de som gjennom historien har gitt sine liv i kampen for frihet blir gjerne omtalt som helter.

Merk at jeg her snakker om prinsipp, ikke spesifikke kjemiske substanser. Jeg kan ikke si sikkert hva en total avkriminalisering rundt steroider ville gjort, men jeg antar det ikke hadde hatt noen verdens effekt da enhver som vil bruke det allerede får tak i det og alle som avstår fra det gjør det fordi de velger å avstå fra det. Det er like tilgjengelig som hasj, kokain, og lettmelk, og sånn vil det alltid være, for etterspørselen vil aldri dø.

Avkriminalisering betyr alikevel ikke det samme som at narkotika og sterioder skal selges i smågodthylla på Meny, og det er en viktig distinksjon mange hysteriske skrikere ikke får med seg. Tobakk og alkohol er lovlig men regulert. Alle vet det er farlig, men det er opp til den enkelte om man ønsker å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke litt vanskeligere å jukse seg opp til en bra prestasjon i styrkeløftkonkurranser pga denne loven? i så måte syns jeg det er positivt, jeg mener, man må trene ganske lenge og være veldig dedikert for å bli veldig svær og sterk, de som har rent mel i posen må jobbe jævlig mye hardere enn de som jukser med de såkalte kjemiske stoffene for å komme dit dem er, på den måten syns jeg det er veldig positivt, jeg HATER urettferdighet. På den andre siden har jeg ikke så mye imot boleapene så lenge de ikke gjør andre folk noe vondt :p min vri av kardemommeloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...