Gå til innhold

Militæret og kosthold


bmikeh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

noen som vet hvordan maten er på GSV? varierer kanskje på stasjonene også?

Mener å huske at maten på Høybuktmoen var helt grei. Maten på stasjonene lager dere selv. Dere får alt dere trenger av råvarer, så da er det bare å håpe på at noen av dere er gode til å kokkelere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er mat/trening på CSS i bardufoss?, er det nok frivekter?, manualer over 40kg? ikke interessert i og gå katabol i 12 måneder! :p

Ikke så veldig imponert over maten de har servert på Rusta de gangene jeg har spist der. Treningsmuligheten, derimot, er svært bra. Istindportalen, med klatrevegg, idrettshall, spinning- og styrkerom (med nok frivekter), ligger bare et steinkast fra leiren. I tillegg har du svømmemuligheter på Polarbadet, samt gode løyper, både i og utenfor leiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig imponert over maten de har servert på Rusta de gangene jeg har spist der. Treningsmuligheten, derimot, er svært bra. Istindportalen, med klatrevegg, idrettshall, spinning- og styrkerom (med nok frivekter), ligger bare et steinkast fra leiren. I tillegg har du svømmemuligheter på Polarbadet, samt gode løyper, både i og utenfor leiren.

Nå er Rustamessa revet og enten spiser de på Heggelia eller i befalsmessa

Ellers er det som sagt gode treningsmuligheter på Istindportalen! Jeg har fått inntrykk av at det fylles fort opp i rushtider, men nå bor jeg på andre siden av flystripa og trener der veldig sjelden - men utvalget er greit nok til at du får gjort det du skal ++ :)

Klatreveggen liker jeg kjempegodt! Greit for de som ikke er så erfarne og vil bryne seg på noe for alternativ trening, men for en som har klatret på store senter tidligere vil kanskje kjede seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på skjold i 2 1/2 år som befal og den tiden jeg var der så var det som regel norsk husmannskost, fisk ett par ganger i uken. Dette var i perioden 99-2002 Så ting kan vel ha forandret seg siden da. Men du får mye trening i tjenesten vil jeg tro, spesielt i rekrutten da det er normalt å gå opp til skytefeltet med utstyret og det er bare stigning på turen dit.ca 20-45 min gange en vei alt etter hvor du skal om jeg husker riktig. Trenings rommet var bra standard den gangen jeg var der.

Protein shaker etc er heller ikke noe problem å ha med seg i sekken sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på skjold i 2 1/2 år som befal og den tiden jeg var der så var det som regel norsk husmannskost, fisk ett par ganger i uken. Dette var i perioden 99-2002 Så ting kan vel ha forandret seg siden da. Men du får mye trening i tjenesten vil jeg tro, spesielt i rekrutten da det er normalt å gå opp til skytefeltet med utstyret og det er bare stigning på turen dit.ca 20-45 min gange en vei alt etter hvor du skal om jeg husker riktig. Trenings rommet var bra standard den gangen jeg var der.

Protein shaker etc er heller ikke noe problem å ha med seg i sekken sin

Kan man få tilsendt proteinpulver hjemme i fra, eller kan man ta med selv? Mener jeg hørte at militæret må selv bestille det til leiren av forskjellige grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som var gøy, var gøy, det som var jævelig, var jævelig. Noen ganger savner man det, andre ganger er man glad man dro sørover så kjapt du kunne ;) Folk bør ikke henge seg for mye opp i kostholdet i militæret, man er der for en opplevelse man aldri kan få i det sivile liv (eller forsvare kongen og fedrelander, kommer ann på hvor gira du er), man bør ikke engste seg for at det er lite prots i kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var gøy, var gøy, det som var jævelig, var jævelig. Noen ganger savner man det, andre ganger er man glad man dro sørover så kjapt du kunne ;) Folk bør ikke henge seg for mye opp i kostholdet i militæret, man er der for en opplevelse man aldri kan få i det sivile liv (eller forsvare kongen og fedrelander, kommer ann på hvor gira du er), man bør ikke engste seg for at det er lite prots i kosten.

Enig!

Personlig så er jeg DRITT LEI all sutringa som er rundt omkring over mat og "hating" - det er som du sier ett eneste sted en får lære og oppleve så mye som en gjør i forsvaret, ingen andre steder! Ta vare på både opp og nedturer, jo mer hat - jo bedre historier i ettertid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forsvaret som alle andre plasser er det mye opp til deg selv hva du gjør ut av det.. Ikke noe problem å syte deg til slapp tjeneste og sitte hver kveld foran TV, men som flere sier her så får man fantastisk mye ut av det hvis man legger litt i det selv. Kosthold messig mener jeg det skal ganske mye til før man trenger så veldig mye mer proteiner ++ utover det man får i messa. (de fleste jeg ser trener her burde først fokusere på å trene riktig og et godt trenings program

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...