Gå til innhold

Hvilke studier har du søkt til høsten?


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Det gjør det jo litt mer spennende, da. At man kan ta to forskjellige eksamener samtidig :D

Men nei. Jeg studerer biologi (ikke flink nok til medisin :p kukerundtsyndromet er nok overførbart til VGS)

Men innen biologien så har vi også noen "fag" i cellebiologi og genetikk. Forsåvidt et veldig greit fag, men man føler mer at man sitter igjen med å huske veldig mange prosesser uten egentlig å kunne sette prosessene i et system og se helheten.

Biologi er fett, kjenner igjen spørsmålet fra eksamen i biokjemi/kjemi/cellebiologi. Mye innen medisinen som utgår fra biologien hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med fare for å kuppe hele tråden, så må jeg si jeg er enig. Biologi er fett, og fett er digg. (fakkel i mørke til de som ikke aner hva de vil begynne å studere. Biologi er awesome!)

Og jepp. Det kan bli uhensiktsmessig å holde på med en del medisin uten å ta utgangspunkt i biologiske prosesser.

Det greieste med biologifaget, er at man omtrent konstant lærer "fun/psycho-facts" som man veit at man umiddelbart kan benytte seg av i selskapslivet. Og som til sammenlikning med en del av de andre matnat-fagene, ikke virker veldig nerdete. (selv om vi muligens er de mest nerdete av samtlige)

"Hei du. Skal vi gå og utveksle gameter? ;)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usikker på hvor jeg skal søke, starter 2.året økonomi/administrasjon. Har vært ett år på Høgskolen i Buskerud, Hønefoss. Dette året er kanskje det mest kjedelige jeg har vært bort. Hønefoss er tidenes mest stille sted, og INGENTING skjer her. Frister å begynne på BI, men har så mange grunner til å ikke studere i Oslo. Og vil ikke til de andre byene BI er heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usikker på hvor jeg skal søke, starter 2.året økonomi/administrasjon. Har vært ett år på Høgskolen i Buskerud, Hønefoss. Dette året er kanskje det mest kjedelige jeg har vært bort. Hønefoss er tidenes mest stille sted, og INGENTING skjer her. Frister å begynne på BI, men har så mange grunner til å ikke studere i Oslo. Og vil ikke til de andre byene BI er heller :(

Har hørt at Trondheim er en fantastisk by, og er BI der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
"Hei du. Skal vi gå og utveksle gameter? ;)"

Lov meg at du bruker den replikken en gang :coffee:

Biologi er fantastisk morsomt! Dere lærer vel mye av det samme vi har lært de to siste årene på VGS (biologi 1 og 2)? Utenom økologien kunne jeg egentlig tenkt meg å jobbe videre med sånn... alt o-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov meg at du bruker den replikken en gang :coffee:

Biologi er fantastisk morsomt! Dere lærer vel mye av det samme vi har lært de to siste årene på VGS (biologi 1 og 2)? Utenom økologien kunne jeg egentlig tenkt meg å jobbe videre med sånn... alt o-o

Haha. Det må jeg jo nødvendigvis... Men det ligger i sakens natur at det strengt tatt ikke er noe jeg vil helt enda :p

Og jepp jepp. Det er fantastisk artig. Og det er ganske greit at man lærer litt mer i dybden om pretty much alt man hadde i bio1/2. (noe som gjør det enklere å forstå, istedenfor å bare ha plenty som man skal pugge)

Du vil, dersom du går for biologi, elske labbene og alt fancy man får sett på.

Dersom du ikke går for biologi, så får du bare angre.

Mer ammo:

"If I were an enzyme, I'd be helicase so that I could unzip your genes"

:p

If I were your endoplasmic reticulum, would you want me rough or smooth? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Idrett, ernæring og helse" (bachelor) på Høgskolen i Vestfold. Har en mistanke om at det er et lite spesifikt studie siden det gaper over tre såpass store emner, men. Føles greit og jeg gleder meg til å begynne, om jeg kommer inn :) . Vil holde meg i Tønsberg siden jeg er herfra og trives her, så da ble det å velge mellom studiene der. Kommer jeg ikke inn blir det årsstudium i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på det siste året i bacheloren min i nordisk språk og litteratur =)(Selv om jeg strengt tatt er ferdig med nordisk emnene). Tar for øyeblikket et årsstudium religionsvitenskap som støttefag/fag nummer to, og et årsstudium i latin i tillegg. Både latin og religion tar jeg fordelt over to år. Så da blir det å fortsette med religion og latin det neste året før det blir PPU til høsten neste år. Alt på NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er splittet mellom å følge hodet eller hjertet ; har søkt mastergrad innenfor human fysiologi, samfunnsernæring og helsevitenskap. Interessen er uten tvil hos førstnevnte men da ønsket mitt ikke er å forelese og jeg har også et ønske om å jobbe forebyggende så blir det mest sannsynlig en av de to sistnevnte. Har også fått fornyet interesse for vitenskapsteori/forskningsmetoder. Blir det derimot fysiologi så er det bare å grue seg til Brann-supporter diskusjonene. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er splittet mellom å følge hodet eller hjertet ; har søkt mastergrad innenfor human fysiologi, samfunnsernæring og helsevitenskap. Interessen er uten tvil hos førstnevnte men da ønsket mitt ikke er å forelese og jeg har også et ønske om å jobbe forebyggende så blir det mest sannsynlig en av de to sistnevnte. Har også fått fornyet interesse for vitenskapsteori/forskningsmetoder. Blir det derimot fysiologi så er det bare å grue seg til Brann-supporter diskusjonene. :/

Hvor er studiene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er studiene? :)

Bergen for Fysiologi Oslo/Akershus for samfunnsernæring og for helsevitenskap har jeg søkt i Kristiansand, Trondheim, Stavanger, Elverum og i Trondheim. Kan jo også nevne at jeg har søkt mastergrad innenfor klinisk helsevitenskap - fedme og helse, men det er et vannvittig snitt for å komme inn så forventer ikke å komme inn. (Tror det var 20 plasser og 280 søkere ifjor) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg skal jo strengt tatt ikke studere, men jeg har hvertfall søkt om fag for tredjeklasse! Skal ha fordypning i matte og biologi, og for å fylle opp timeplanen tar jeg kjemi1 også. Satser på at det går greit sånn at det blir noe av meg etter VGS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...