Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spør Hellstrøm hva han mener om kyllingkjøttdeig (MUK). Mener ganske sikkert at han kalte det avfall... :)

Prior sin kyllingkjøttdeig er ikke MUK :)

..og MUK er uansett ikke dritt. Det er en kvalm, snobbete holdning for folk med for mye penger og for lite å klage på. Eneste forskjellen på MUK og annet er at maskiner renskraper beinet så utnyttelsesgraden blir størst mulig. Ja, det kan hende det kommer litt brusk og beinmark i deigen. Igjen, holdning for uinformerte snobber, for beinmarg i kjøttdeigen vil gjøre den sunnere.

..og MUK er uansett ikke dritt. Det er en kvalm, snobbete holdning for folk med for mye penger og for lite å klage på. Eneste forskjellen på MUK og annet er at maskiner renskraper beinet så utnyttelsesgraden blir størst mulig. Ja, det kan hende det kommer litt brusk og beinmark i deigen. Igjen, holdning for uinformerte snobber, for beinmarg i kjøttdeigen vil gjøre den sunnere.

Er vel ikke det at smaken er noe annerledes, men å komme over seigt brusk når man spiser.. Og bare *tygg* så kjenner du det. Uh, den følelsen. Som å skrape tenna mot ispinnen.

"Har ikke råd til.." Nei vel? Sist jeg sjekka kosta den billigste kjøttdeigen omkring 30 kr pakka. En halvkilo laksekoteletter kostet 19 kr. Billigpakkene med sei og torsk og slikt er vel heller ikke dyrere enn kjøttdeig (og i allefall billigere enn karbonadedeig).

Kiwi har kyllingkjøttdeig til 16.40 kr for pakke på 400 g

Burde lese hele tråden først, for så jo etterhvert at det ble nevnt mange ganger ;)

Er vel ikke det at smaken er noe annerledes, men å komme over seigt brusk når man spiser.. Og bare *tygg* så kjenner du det. Uh, den følelsen. Som å skrape tenna mot ispinnen.

Sliter med å sette meg inn i det du sier.. spiser tross alt alt som kan tygges når jeg kjøper en halv kylling, brusk og de myke endene på beina inkludert. :p Har dog aldri opplevd at det er brusk i noen form for kjøttdeig, og har aldri hørt noen nevne det før Hellstrøms idiotiske elitegreie på tv. Forbasket tull.. brorparten av verden har ikke råd til et egg om dagen engang, og her skal vi klage på at ikke alt vi kjøper er indrefilét? :facepalm:

Forbasket tull.. brorparten av verden har ikke råd til et egg om dagen engang, og her skal vi klage på at ikke alt vi kjøper er indrefilét? :facepalm:

Jah, dagens i-landsproblem! ;)

Jeg har kommet over bruskbiter i kyllingkjøttdeig et par ganger, men ikke i kjøttdeig fra storfe. Men uansett, det er jo egentlig så lite at jeg egentlig ikke aner hvorfor jeg tenker over det engang. :p

Annonse

om man har frysemuligheter er det veldig lett å leve billig. Helga som var hadde Ica tilbud på karbonadedeig i løsvekt, kjøpte inn ett par kilo, fordelte det i 300g pakninger og føys det ned. De fleste plasser med ferskvaredisk har kjøttvarer som blir satt ned pga kort holdbarhet, fikk en 2 kg oksestek til 60 kr for litt siden! Kiwi har jo Go' helg tilbudene sine, selv om man kan få samme type varer til en billigre penge om man kjøper større mengder i kjøttdisken. Stort sett er go' helg varen på 15-200 gram, og da er det lett å regne ut hva du må ut for kiloen:)

Eneste jeg holder meg langt unna når det kommer til matvarer som er satt ned pga kort holdbarhet er fisk og kylling. Sære nordnorske holdninger om at fisk kun er ferskvare i 4, MAX 5 dager etter slakt(ja, jeg kommer fra en fiskerfamilie!), og kylling har veldig lett for å bli surt.

Jah, dagens i-landsproblem! ;)

Jeg har kommet over bruskbiter i kyllingkjøttdeig et par ganger, men ikke i kjøttdeig fra storfe. Men uansett, det er jo egentlig så lite at jeg egentlig ikke aner hvorfor jeg tenker over det engang. :p

har ved flere anledninger kommet over beinsplinter i kjøttdeig av både kylling og storfe, spytter de ut og spiser vidre :)

Har nylig oppdaget at Bunnpris (er egentlig en Rema1000-is-the-shit-frøken:chicken:) har faste middagstilbud hele uka, til 34,90,- eller noe sånn. Frosne torskeloins på onsdager (tror jeg) og strimla kyllingfilet på lørdager. Sikrer meg i allefall et par av disse for tiden. NETTO-ish.

Annonse

Se om du kan få tak i en god gammeldags kjøttkvern, så kan du kjøpe billig kjøtt av ulike slag, og lage farse selv, om du vil ha kjøttdeig el.l., til f.eks. taco eller hva enn det skulle være:)

En slik kvern har kanskje bestemor, fretex eller bruktsjappa;)

Med godt hell, kan du kanskje få tak i en foodprocessor, så kan du male, kverne, rive og blande alt du vil!:lol: Kjekkt om du f.eks. bruker billig frossenfisk til å lage fiskekaker fra bunnen! Da styrer du jo selv alt som er i:)

Se om du kan få tak i en god gammeldags kjøttkvern, så kan du kjøpe billig kjøtt av ulike slag, og lage farse selv, om du vil ha kjøttdeig el.l., til f.eks. taco eller hva enn det skulle være:)

En slik kvern har kanskje bestemor, fretex eller bruktsjappa;)

Med godt hell, kan du kanskje få tak i en foodprocessor, så kan du male, kverne, rive og blande alt du vil!:lol: Kjekkt om du f.eks. bruker billig frossenfisk til å lage fiskekaker fra bunnen! Da styrer du jo selv alt som er i:)

man lager jo ikke mat selv, når toro og fjordland lager det ferdig for oss..

man lager jo ikke mat selv, når toro og fjordland lager det ferdig for oss..

Noen syns jo det er gøy daa...:rolleyes: ..og praktisk om Toro er en potensiell morder med enkelte ingredienser:P

Er nå litt stas å kunne si man har laga fiskekaker selv da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...