Gå til innhold

Legaliseringsdebatten


Anbefalte innlegg

Jeg synes det bør være svart/hvitt når det kommer til noe sånt, hvis man tillater seg nyanser så tillater man også delvis bruken av det eller bruker det som en måte for igjen å forsvare bruken

utrolig kjedelig tankegang? svart/hvitt.. det sier bare at du ikke klarer å håndtere nyanser. Hvorfor hindre andre som kan klare å håndtere de også? bare fordi du ikke kan?

La folk velge selv: informer og gi lærdom, ikke forby og straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prostitusjon burde vært lovlig (menneske handle og drit burde ikke være det)

Tryggere Narkotika som Sopp, LSD, og ligendene burde være lovlig etter en viss alder (alle burde få mye lærdom om stoffene)

Marijuana burde vært lovlig på lik linje som alkohol, da det er mindre farlig enn alkohol og umulig å overdosere på.

Sterkere narkotikum som Heroin, og strerkt bevist enorm avhengighet og lett dødelighet, syns jeg kunne forblitt ulovlig, da det skal bare en feil til for å kunne falle om å dø. Men man burde fortsatt ikke bli straffet for å gjøre det, som i fengsel. (men ser jo ikke at heroin misbrukere blir satt i fengsel uansett så) ..

Steroider: burde ikke bli satt i fengsel for det, er egentlig helt tilbakestående at man skal i fengsel for noe som ødelegger for seg selv og ingen andre. Salg, er forståelig for straff(i store mengder), da det går utover andre (sånn det var før).

Anbefaler alle som ikke har røyket eller vært i amsterdam å ta en tur å prøve det.. Helt annet miljø, sinnsykt koselig og bra folk. Veldig "chill" stemning og så ingen agressivitet der. Som man ser HELE tiden på byen der alkohol er inne i bildet.

Jeg drikker skjeldent alkohol, røyker cannabis iblant, aldri prøvd steroider eller noe annet. 3 år siden første gang jeg prøvde cannabis. Å si at det er en gateway drug, viser bare til uvitenhet og muligens dumskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er så utrolig negative, og gammaldagse på dette temaet.. Søk på Ron Paul og hva han mener om det ,) En kar som er mye smartere enn dere selv (og meg) syns om det.

Han vant alle online polls til å bli president, men merkelig nok vant ikke selve valget ;)

Ron Paul ville vært det minste av alle ondene ved å bli valgt som Republicans sin kandidat ved valget...

Men du snakker enda om en fyr som mener at AIDS er skapt av "The government".

Mange av standpunktene hans støtter jeg... Men å bruke ham som en kredibel kilde for noe som er ekstremt langt utenfor hans kunnskapsfelt, er bare teit.

Og nei, jeg har ikke et klart standpunkt for eller imot cannabis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.. Jeg vet at alkohol er veldig skadelig det også ved hyppig bruk.. Og at flere hisser seg å skader seg selv og andre i alkoholisert tilstand enn en som røyker. de sitter bare der liksom. Men hvorfor er det slik at 80 prosent av alle som drikker alkohol mestrer å drikke dette til fest og morro og slett ikke til misbruk. Største parten av de som drikker alkohol innimellom i maaaaaange år lar det bli med det. Men man kan ikke si det samme om de som røyker. Der har over 70 prosent også prøvd sterkere ting. Noen bruker sterkere ting også fast . og som om ikek det var nok så drikker de alkohol på samme måte som oss andre, kanskje til og med mer. Hvilken gruppe mennesker her er da mest i faresonen ???

Fint om du viser oss kildene dine. Du kan gjøre det, sant?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om du viser oss kildene dine. Du kan gjøre det, sant?:)

Jeg prøvde men klarer ikke finne ut av kopieringen på mob. Har ikke pcen her. Men du kan lese på norsk helseinformatikk el ka d het. Mange nye og farlige bivirkninger er funnet nylig med cannabis bruk. Blant annet er d mer kreftframkallende enn vanlige sigaretter

..store psykiske prob. Kortidshukomelsen blir veldig svekket. Kjenner folk som røyker innimellom. De sier at de kald svetter og har mareritt når de prøver å slutte. Det er kanskje ikke sååå vanedannende. Men det behaget de opplever ved bruk og eventuelt de traumene, tankenevog stresset de klarer å få på avstand ved bruk kommer til å være der også når de slutter. . Så visst folk ikke klarer å face livets små ellet store prob uten rus så vil de ha prob med å slutte. Dette er jo skandale om disse folka skal få dette på resept for å takle nerver eller angst. På samme måtwn som andre piller ikke burde vært lov. For angstbof adhd osv.. bare tull alt sammen. Mennesker burde lære seg stressmestring og ta fatt på prob.. ikke kreve noe å putte i seg i form av piller eller røyk. Ikke at alle som røyker går under denne kategorien. Men maaaange gjør. I know. Men å diskutere dette med folk som liker å røyke er som å overbevise en fea Jehovas vitne om at gud ikke finnes.. kommer ingen vei førcde eventuelt mister en nær og kommer i tvil. . Nett som tidligere hasj røykere plutselig innrømmer prob etter at de har kommet seg ut av d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde men klarer ikke finne ut av kopieringen på mob. Har ikke pcen her. Men du kan lese på norsk helseinformatikk el ka d het. Mange nye og farlige bivirkninger er funnet nylig med cannabis bruk. Blant annet er d mer kreftframkallende enn vanlige sigaretter

..store psykiske prob. Kortidshukomelsen blir veldig svekket. Kjenner folk som røyker innimellom. De sier at de kald svetter og har mareritt når de prøver å slutte. Det er kanskje ikke sååå vanedannende. Men det behaget de opplever ved bruk og eventuelt de traumene, tankenevog stresset de klarer å få på avstand ved bruk kommer til å være der også når de slutter. . Så visst folk ikke klarer å face livets små ellet store prob uten rus så vil de ha prob med å slutte. Dette er jo skandale om disse folka skal få dette på resept for å takle nerver eller angst. På samme måtwn som andre piller ikke burde vært lov. For angstbof adhd osv.. bare tull alt sammen. Mennesker burde lære seg stressmestring og ta fatt på prob.. ikke kreve noe å putte i seg i form av piller eller røyk. Ikke at alle som røyker går under denne kategorien. Men maaaange gjør. I know. Men å diskutere dette med folk som liker å røyke er som å overbevise en fea Jehovas vitne om at gud ikke finnes.. kommer ingen vei førcde eventuelt mister en nær og kommer i tvil. . Nett som tidligere hasj røykere plutselig innrømmer prob etter at de har kommet seg ut av d

OK. Men først må vi kanskje beskjempe Chemtrails eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er egentlig helt tilbakestående at man skal i fengsel for noe som ødelegger for seg selv og ingen andre.

Ja, for vi lever jo alle helt isolert fra hverandre. Ikke i et samfunn eller noe sånt...

Han vant alle online polls til å bli president, men merkelig nok vant ikke selve valget ;)

Hva prøver du egentlig å si her? At det ikke er samsvar mellom online polls og offisielle valg er vel ikke en veldig stor bombe akkurat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostitusjon burde vært lovlig (menneske handle og drit burde ikke være det)

Tryggere Narkotika som Sopp, LSD, og ligendene burde være lovlig etter en viss alder (alle burde få mye lærdom om stoffene)

Marijuana burde vært lovlig på lik linje som alkohol, da det er mindre farlig enn alkohol og umulig å overdosere på.

Sterkere narkotikum som Heroin, og strerkt bevist enorm avhengighet og lett dødelighet, syns jeg kunne forblitt ulovlig, da det skal bare en feil til for å kunne falle om å dø. Men man burde fortsatt ikke bli straffet for å gjøre det, som i fengsel. (men ser jo ikke at heroin misbrukere blir satt i fengsel uansett så) ..

Steroider: burde ikke bli satt i fengsel for det, er egentlig helt tilbakestående at man skal i fengsel for noe som ødelegger for seg selv og ingen andre. Salg, er forståelig for straff(i store mengder), da det går utover andre (sånn det var før).

Anbefaler alle som ikke har røyket eller vært i amsterdam å ta en tur å prøve det.. Helt annet miljø, sinnsykt koselig og bra folk. Veldig "chill" stemning og så ingen agressivitet der. Som man ser HELE tiden på byen der alkohol er inne i bildet.

Jeg drikker skjeldent alkohol, røyker cannabis iblant, aldri prøvd steroider eller noe annet. 3 år siden første gang jeg prøvde cannabis. Å si at det er en gateway drug, viser bare til uvitenhet og muligens dumskap.

Morsomt at du kaller andre for bedrevitere, også kommer med dette innlegget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er ikke irrelevant fordi?

Fordi hele argumentet om at man "bare skader seg selv" er totalt idiotisk. Man interagerer hele veien med andre, og din oppførsel påvirker dem rundt deg. Drikker du deg dritings så skader du bare deg selv, slår du ned en annen i fylla så har alkoholbruken gått utover andre. Forårsaker du en farlig situasjon fordi du hallusinerer etter å ha tatt et eller annet, så skader du ikke lenger deg selv.

Og dette er ikke tiltenkt en spesifikk substans, bare påstanden om at man bare skader seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for vi lever jo alle helt isolert fra andre. Ikke i et samfunn eller noe sånt...

Hva prøver du egentlig å si her? At det ikke er samsvar mellom online polls og offisielle valg er vel ikke en veldig stor bombe akkurat?

Hehe.. ja sant.. det at en velger å ruse seg påvirker ingen andre enn en selv. Yeh right. Tilbake til mitt forslag om å tilby de en bungalow på en øde øy istedenfor fengsel .. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi hele argumentet om at man "bare skader seg selv" er totalt idiotisk. Man interagerer hele veien med andre, og din oppførsel påvirker dem rundt deg. Drikker du deg dritings så skader du bare deg selv, slår du ned en annen i fylla så har alkoholbruken gått utover andre. Forårsaker du en farlig situasjon fordi du hallusinerer etter å ha tatt et eller annet, så skader du ikke lenger deg selv.

Og dette er ikke tiltenkt en spesifikk substans, bare påstanden om at man bare skader seg selv.

Og hvor mange kjører bil etter å ha røykt? Mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hele argumentet om at man "bare skader seg selv" er totalt idiotisk. Man interagerer hele veien med andre, og din oppførsel påvirker dem rundt deg. Drikker du deg dritings så skader du bare deg selv, slår du ned en annen i fylla så har alkoholbruken gått utover andre. Forårsaker du en farlig situasjon fordi du hallusinerer etter å ha tatt et eller annet, så skader du ikke lenger deg selv.

Og dette er ikke tiltenkt en spesifikk substans, bare påstanden om at man bare skader seg selv.

Du siterte en fyr på at man ikke bør kaste folk i fengsel som ikke skader andre. Du svarte ironisk som om han hadde skrevet et dumt innlegg.

Har du noen som helst holdepunkter for at det hjelper å straffe disse menneskene? Er det den berømte signaleffekten du tror på? Bevis for at denne eksisterer i dette tilfellet, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostitusjon burde vært lovlig (menneske handle og drit burde ikke være det)

Tryggere Narkotika som Sopp, LSD, og ligendene burde være lovlig etter en viss alder (alle burde få mye lærdom om stoffene)

Marijuana burde vært lovlig på lik linje som alkohol, da det er mindre farlig enn alkohol og umulig å overdosere på.

Sterkere narkotikum som Heroin, og strerkt bevist enorm avhengighet og lett dødelighet, syns jeg kunne forblitt ulovlig, da det skal bare en feil til for å kunne falle om å dø. Men man burde fortsatt ikke bli straffet for å gjøre det, som i fengsel. (men ser jo ikke at heroin misbrukere blir satt i fengsel uansett så) ..

Steroider: burde ikke bli satt i fengsel for det, er egentlig helt tilbakestående at man skal i fengsel for noe som ødelegger for seg selv og ingen andre. Salg, er forståelig for straff(i store mengder), da det går utover andre (sånn det var før).

Anbefaler alle som ikke har røyket eller vært i amsterdam å ta en tur å prøve det.. Helt annet miljø, sinnsykt koselig og bra folk. Veldig "chill" stemning og så ingen agressivitet der. Som man ser HELE tiden på byen der alkohol er inne i bildet.

Jeg drikker skjeldent alkohol, røyker cannabis iblant, aldri prøvd steroider eller noe annet. 3 år siden første gang jeg prøvde cannabis. Å si at det er en gateway drug, viser bare til uvitenhet og muligens dumskap.

Prostitusjon burde vært lovlig (menneske handle og drit burde ikke være det)

Alder? Du høres ut som en naiv søtten eller atten åring. D du skriver her er jo så sykt idioti at eg har isje ord.. e d mulig. Sopp og lsd lov.. og hasj mindre skadelig enn alkohol? sjøl min beste venn som har røykt siden han var 15 sier jo at d er noe stort tull... langtidsvirkningene og nedsløving av hjernen din blir ikke bra igjen visst du lar d gå for langt. Man blir like skadet av alkohol men da må man drikke jevnt og trutt. Alkoholbruk en dag el to i mnd gir ikke slike skader.. røykere røyker ofte mye mer .. og på kvelder i hverdager. Uansett går ikke disse stoffene ut av kroppen på minst en uke.. så om du røyker en gang i uken får kroppen aldri kvittet seg med giften

Tryggere Narkotika som Sopp, LSD, og ligendene burde være lovlig etter en viss alder (alle burde få mye lærdom om stoffene)

Marijuana burde vært lovlig på lik linje som alkohol, da det er mindre farlig enn alkohol og umulig å overdosere på.

Sterkere narkotikum som Heroin, og strerkt bevist enorm avhengighet og lett dødelighet, syns jeg kunne forblitt ulovlig, da det skal bare en feil til for å kunne falle om å dø. Men man burde fortsatt ikke bli straffet for å gjøre det, som i fengsel. (men ser jo ikke at heroin misbrukere blir satt i fengsel uansett så) ..

Steroider: burde ikke bli satt i fengsel for det, er egentlig helt tilbakestående at man skal i fengsel for noe som ødelegger for seg selv og ingen andre. Salg, er forståelig for straff(i store mengder), da det går utover andre (sånn det var før).

Anbefaler alle som ikke har røyket eller vært i amsterdam å ta en tur å prøve det.. Helt annet miljø, sinnsykt koselig og bra folk. Veldig "chill" stemning og så ingen agressivitet der. Som man ser HELE tiden på byen der alkohol er inne i bildet.

Jeg drikker skjeldent alkohol, røyker cannabis iblant, aldri prøvd steroider eller noe annet. 3 år siden første gang jeg prøvde cannabis. Å si at det er en gateway drug, viser bare til uvitenhet og muligens dumskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siterte en fyr på at man ikke bør kaste folk i fengsel som ikke skader andre. Du svarte ironisk som om han hadde skrevet et dumt innlegg.

Har du noen som helst holdepunkter for at det hjelper å straffe disse menneskene? Er det den berømte signaleffekten du tror på? Bevis for at denne eksisterer i dette tilfellet, takk.

Jeg kommenterte spesifikt utsagnet "bare skader seg selv". Skjønner at det var vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...