Gå til innhold

Legaliseringsdebatten


Anbefalte innlegg

Etter politi utdannelse studerte jeg vitenskapssosiologi

Men likevel er innleggene dine sterkt preget av anekdotisk bevisføring og lite til ingen referanser, selv etter oppfordring. Hvis du har en fot innenfor sosiologien, burde for eksempel Willy Pedersens Cannabiskultur være lurt å ta en titt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okay..nei nå står trening på programmet. Ha en fin dag

Mennesker som i utgangspunktet ikke har den nevrokognitive sårbarheten i en så stor grad at de utvikler schizofreni gjennom «vanlige kanaler», kanskje utvikler schizofreni likevel på grunn av cannabisbruk. Dette er konsistent med en hypotese der cannabis er en miljøfaktor som imiterer hvordan denne nevrokognitive sårbarheten virker inn på hjerne og opplevelse (Solowij & Michie, 2007). Cannabis gir da et sammenbrudd av hjernefunksjon som er nok til et psykotisk sammenbrudd, men ikke varig kognitiv svikt i så stor grad som ved schizofreni alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare postet dett jeg.. Her er det litt ulike undersøkelser som har blitt gjort opp igjennom .. og jeg og vet at ikke alle får psykiske problemer eller har det. Men det er så mange at det alikevel er verdt å stille ? til det. Hva kom først. Psykosen eller cannabis bruken. ? Velger folk med svak psykisk helse å røyke eller blir de svakere fordi de har begynt å røyke. . Jeg har ikke svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kommer til å gidde å lese det der. Også burde du linke til der du copy/pastet det fra så man kan se hva slags side det er. Også er det fint å tilpasse det man poster til de som kommer til å lese det. Du virker ikke smart fordi du klarer å trykke ctrl+c og ctrl+v.

hehe.. helt enig. det var kanskje litt mer der enn jeg trodde. Prøvde ikke og har ikke noe behov for å virke smart heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. helt enig. det var kanskje litt mer der enn jeg trodde. Prøvde ikke og har ikke noe behov for å virke smart heller..

Bekymringsverdig, i og med at du har et tilsynelatende stort behov for å sette fredelige mennesker i fengsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringsverdig, i og med at du har et tilsynelatende stort behov for å sette fredelige mennesker i fengsel:)

what? vil aldri la fredelig mennesker oppta plasser i fengsel. tror ikke du vet helt hva det er snakk om.. har sldri nevnt noe om fengsel jeg. skal en del til for å bli satt inn.. for det meste handler det om salg og import når man kommer så langt. ikke særlig uskyldig lengre. her snakker vi økonomi,svartepenger,ulovlig marked. ikke bare røyking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

what? vil aldri la fredelig mennesker oppta plasser i fengsel. tror ikke du vet helt hva det er snakk om.. har sldri nevnt noe om fengsel jeg. skal en del til for å bli satt inn

Så vi bør slutte å fengsle folk for å bruke narkotika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for bruk ja, men for salg,import osv. nei

Så vi bør slutte å fengsle folk for å bruke narkotika?

for bruk, ja i noen tilfeller. for salg,import,skattesvindel nei. og er det snakk om alvorlige stoffer på offentlige plasser så er d annerledes. så har du de som er så alvorlig syke at de foretrekker å komme i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre deg. Prøvd noen form for dop noen gang? i forbindelse med trening. ? du virker ekstremt opptatt av dette med å legalisere men sier at du aldri har prøvd noe? eller misforstod jeg.. Alderen din? stavanger har mye rus problem og desverre en av de stedene i norge som ligger på topp når det gjelder disse problemer. mye i forbindelse med fitness også.

Kilde?

Jeg har vel allerede presisert at jeg ikke har prøvd noe som helst som man ikke får kjøpt med bankkort. Dessuten er det helt uinteressant. Om jeg hadde vært på en blytung testokur så hadde ikke dette hatt noen som verdens ting med narkotikapolitikk å gjøre!? At du bruker p-piller(kvalifisert gjetning, godt mulig jeg tar feil) så begynner ikke jeg å røre rundt i dette og sier at det påvirker dine meninger rundt narkotikapolitikk?

https://medium.com/i-m-h-o/cccc00fbca75 (Why Marijuana Legalization is Good For You (Even if you won’t use it))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre deg. Prøvd noen form for dop noen gang? i forbindelse med trening. ? du virker ekstremt opptatt av dette med å legalisere men sier at du aldri har prøvd noe? eller misforstod jeg.. Alderen din? stavanger har mye rus problem og desverre en av de stedene i norge som ligger på topp når det gjelder disse problemer. mye i forbindelse med fitness også.

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article6805196.ece

er det den saken du baserer utsagnet om stavanger har et stort rusproblem?

Morsomt at du trekker frem èn arrestasjon i stavangerområdet, når operasjon gilde og de fleste mistenkte i saken er tatt i trondheim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

§ 162b. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er ansett som dopingmiddel, straffes for dopingforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Loven sier at man kan fengsles for bruk av både narkotika og AAS. Hvis man ikke vil gjøre dette i praksis så må man fjerne det fra lovteksten. Folk mister respekt for loven hvis dens primære mål egentlig er å "sende signaler". Og nei, det er på ingen måte greit å "bare" gi dem bøter heller.

På tide å velge lovgivende makt. De som vil at politiet skal komme og arrestere folk som sitter og spiller kort kan f. eks. stemme på Arbeiderpartiet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=168878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde men klarer ikke finne ut av kopieringen på mob. Har ikke pcen her. Men du kan lese på norsk helseinformatikk el ka d het. Mange nye og farlige bivirkninger er funnet nylig med cannabis bruk. Blant annet er d mer kreftframkallende enn vanlige sigaretter

..store psykiske prob. Kortidshukomelsen blir veldig svekket. Kjenner folk som røyker innimellom. De sier at de kald svetter og har mareritt når de prøver å slutte. Det er kanskje ikke sååå vanedannende. Men det behaget de opplever ved bruk og eventuelt de traumene, tankenevog stresset de klarer å få på avstand ved bruk kommer til å være der også når de slutter. . Så visst folk ikke klarer å face livets små ellet store prob uten rus så vil de ha prob med å slutte. Dette er jo skandale om disse folka skal få dette på resept for å takle nerver eller angst. På samme måtwn som andre piller ikke burde vært lov. For angstbof adhd osv.. bare tull alt sammen. Mennesker burde lære seg stressmestring og ta fatt på prob.. ikke kreve noe å putte i seg i form av piller eller røyk. Ikke at alle som røyker går under denne kategorien. Men maaaange gjør. I know. Men å diskutere dette med folk som liker å røyke er som å overbevise en fea Jehovas vitne om at gud ikke finnes.. kommer ingen vei førcde eventuelt mister en nær og kommer i tvil. . Nett som tidligere hasj røykere plutselig innrømmer prob etter at de har kommet seg ut av d

Har ikke tenkt til å svare altfor mye, de fleste ser at det du skriver er ganske langt ute på viddene. Du vil altså nekte folk medisinering for kroniske lidelser, som kan gjøre hverdagen litt mer levbar for folk? Rus er en naturlig del av menneskets natur, du er ignorant om du tror vi noensinne kommer til å slutte med det. Derfor er det viktig at vi lar folk ruse seg på en tryggest mulig måte, er du ikke enig? Litt som at sønnen din kommer til å sykle uansett hva du sier, er det ikke like greit å gi han en hjelm også? For all del, vi har alle våre meninger og du skal få ha dine, men å oppfordre til forbud mot adhd medisiner henger ikke helt på greip. Det finnes ingen studier som sier cannabis er mer kreftfremkallende enn sigaretter. Hvis du skal komme med slike utsagt må du gjerne legge ved kilder. Mulig jeg burde ta dette på PM, men det er også ganske bekymringsverdig at du er utdannet politi og er så lite reflektert og er villig til å lyve for å overbevise andre om din mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt til å svare altfor mye, de fleste ser at det du skriver er ganske langt ute på viddene. Du vil altså nekte folk medisinering for kroniske lidelser, som kan gjøre hverdagen litt mer levbar for folk? Rus er en naturlig del av menneskets natur, du er ignorant om du tror vi noensinne kommer til å slutte med det. Derfor er det viktig at vi lar folk ruse seg på en tryggest mulig måte, er du ikke enig? Litt som at sønnen din kommer til å sykle uansett hva du sier, er det ikke like greit å gi han en hjelm også? For all del, vi har alle våre meninger og du skal få ha dine, men å oppfordre til forbud mot adhd medisiner henger ikke helt på greip. Det finnes ingen studier som sier cannabis er mer kreftfremkallende enn sigaretter. Hvis du skal komme med slike utsagt må du gjerne legge ved kilder. Mulig jeg burde ta dette på PM, men det er også ganske bekymringsverdig at du er utdannet politi og er så lite reflektert og er villig til å lyve for å overbevise andre om din mening.

http://www.forskning.no/artikler/2002/november/1037018632.73 her har du.. det står først like skadelig men les lengre nede.. jeg synes det er greit at folk tenker negativt om det jeg skriver. og det er klart at ting settes veldig på spissen. Men når du snakker om adhd f.eks. Mennesker er forskjellig og det burde være greit at ikke alle har samme konsentrajonsevne. At ikke alle kan bli leger osv. Vi trenger folk til mange forskjellige jobber og jeg er en av de som mener at diagnosen adhd blir gitt alt for lett. Når det er sakt så er det det med medisinering for det ene og det andre. Synes ikke du at folk tyr til medisin som en løsning på prob for lett. ?? jeg har selv vært gjennom helvette osv uten å gi for mye inn på det. flere alvorlige panikkanfall og innleggelser ledet til slutt til piller for deprisjon og angstdempende.. Jeg tenkte nei isje faen.. Skal piller fjerne det jeg har opplevd eller skal jeg jeg jobbe med meg selv. Jeg begynte å skrive. Skrive masse . sørget for at alt jeg hadde i tankene ble notert ned før jeg la hodet på putene om kveldene. Gjennom mange år ga ulike teknikker meg kontroll på situasjonen. Og det er også noe med at det er greit at ikke alt er bra alltid. Det er greit å føle på uro eller angst eller rastløshet. På samme måten kjenner jeg flere med diagnosen adhd som bruker små lapper over alt for å huske . pluss mye mer. de er åpen om sin situasjon og lærere i barneskolen og ungdomskole gir ofre disse elevene mulighet til å gå ut å lufte hodet litt i 15 min osv. I Finland f.eks. http://www.forskning.no/artikler/2011/august/296476 kilde igjen siden du mener jeg lyger om alt mulig.

Når det gjelder finland har jeg også en del referanser fra leger jeg kjenner. dette kan jeg så klart ikke henvise noen kilde til. Min mitt inntrykk utifra det de sier er i allefall at barn med adhd blir behandlet mer likt i finland. Men at det er strengere generellt på skolene. Elevene må sitte i ro, de tør ikke si noe uten å rekke opp hånden og til det viser ikke særlige dårligere resultater på prøver til barn med adhd enn andre barn. Er det strengere system og strengere krav til mennesker som gjør at de (kanskje til tross for mange flere timer med pugging ) til slutt ender likt som andre. ?? det kan vi stille ett spørsmålstegn til. men i bunn og grunn har vi mennesker mye styrke i oss til å få til, til å mestre, til å lære å mestre osv uten å ty til former for dop.. men vi blir late og tar enklere løsninger og konklusjoner.. Forstår ikke at dere kan være så uenig i dette. Flere og flere har diagnoser. Flere og flere røyker cannabis. Og mange sier også at alt dette er pga en angst, en indre uro osv. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10005875

http://www.forskning.no/artikler/2012/august/331578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt til å svare altfor mye, de fleste ser at det du skriver er ganske langt ute på viddene. Du vil altså nekte folk medisinering for kroniske lidelser, som kan gjøre hverdagen litt mer levbar for folk? Rus er en naturlig del av menneskets natur, du er ignorant om du tror vi noensinne kommer til å slutte med det. Derfor er det viktig at vi lar folk ruse seg på en tryggest mulig måte, er du ikke enig? Litt som at sønnen din kommer til å sykle uansett hva du sier, er det ikke like greit å gi han en hjelm også? For all del, vi har alle våre meninger og du skal få ha dine, men å oppfordre til forbud mot adhd medisiner henger ikke helt på greip. Det finnes ingen studier som sier cannabis er mer kreftfremkallende enn sigaretter. Hvis du skal komme med slike utsagt må du gjerne legge ved kilder. Mulig jeg burde ta dette på PM, men det er også ganske bekymringsverdig at du er utdannet politi og er så lite reflektert og er villig til å lyve for å overbevise andre om din mening.

. Du vil altså nekte folk medisinering for kroniske lidelser, som kan gjøre hverdagen litt mer levbar for folk? Rus er en naturlig del av menneskets natur, du er ignorant om du tror vi noensinne kommer til å slutte med det. må bare si at jeg ikke er imot medisinering for kroniske lidelser til de som virkelig har kroniske lidelser og ikke kan klare seg uten medisin. og jeg tror ikke at rus forsvinner, men ønsker strekt at det skal bli en kraftig reduksjon .Og jeg tror at menneskers holdninger til rus er avgjørende for hvor mye eller lite vi ruser oss. Ønsker at ungdommer, mine egne barn når de er ungdommer skal se opp til sunne,sterke og frisk voksne og andre ungdommer å ønske å bli som de. Jeg ønsker (og nå synes du jeg er helt dum igjen) men jeg ønsker at ungdommer som ruser seg for å være kule osv skal bli sett på som taperene av ungdommene. Visst det blir kult å være de fornuftige så er mye gjort. Når jeg gikk på ungdomsskole var det heldigvis sånn.. de som allerede da røykte hasj var de samme som slet på skolen,bodde i små blokk leiligheter og ble sett på som harry.. i min gjeng hadde vi ingen, og heldigvis var vi likevel de "kule". Jeg,som mor ønsker at min sønn skal ønske å bli likt for å være flink,dannet,høflig,klok og fornuftig. selvom han såklart også skal få ta av på mange måter. jeg drev med fallskjermhopping og drakk såklart alkohol innimellom.. men rus er litt looser.. sorry strong words

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...