Gå til innhold

Den store silikontråden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Mye fail-logics her. Det er simpelthen ikke mulig å ta silikon-pupper KUN for seg selv. Hvorfor tror dere at dere kommer til å føle dere bedre med større pupper? Jo, det er fordi da tror dere at dere

Eg lever eg lever Har fått 375g pluss 350g ganske gøy å se ned på brystet å faktisk se pupper og ikke mage

Jeg velger (tilfeldigvis) å si det samme som Jørgen Andreassen: så lenge puppen er festa på en bra jente så er det samme om den er stor eller liten

Postede bilder

Ingen altså?

Dessverre.. Fant ikke så mye når jeg googlet erfaringer om de heller? Så vet ikke om det er positivt som i at de gjør det bra eller negativt at ingen nesten opererer seg der?

Du kan evt se før og etter bilder på konsultasjon av din kirurg sine tidligere pasienter og se hva du syntes!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dessverre.. Fant ikke så mye når jeg googlet erfaringer om de heller? Så vet ikke om det er positivt som i at de gjør det bra eller negativt at ingen nesten opererer seg der?

Du kan evt se før og etter bilder på konsultasjon av din kirurg sine tidligere pasienter og se hva du syntes!

Det går an å gjøre :)

Tenkte å undersøke forskjellige steder uansett før jeg bestemmer meg, men har hørt de er flinke der, men ikke stort mer så lurte på om noen hadde noe personlig erfaring :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kusinen min tok 270 anatomiske, hun er 177 og ikke spinkel. Det ble dessverre for lite på hennes kropp og hun har nå byttet til runde og 400 gram. Det høres mye ut, men det passer hennes høyde, skuldre og hofter perfekt. Ser overhodet ikke falskt eller for mye ut.

Du trenger ikke være redd for å ta anatomiske hos en som kan det og spesialiserer seg innen det. Implantatene vil ikke snu og vende seg hvis kirurgen er flink og lager en lomme som passer implantatet.

Min lege Dr.Bugge er ekspert på dette og opererer både i Oslo og i Bergen. Han sa til meg at det kan forekomme om man ikke er flink nok, men at det aldri har skjedd med hans pasienter eller andre som er erfarne innen det området.

Bare forsikre deg om at du har en dyktig lege. Lurt å Google navn og da får du fort opp mye info som tidligere pasienter har lagt ut :)

Til syvende og sist er det du som skal føle deg bekvem med størrelsen du velger. Enten det er store eller små implantater. Lytt til kirurgen din og besøk gjerne flere!

Jeg tror faktisk jeg skal bestille meg en time hos Dr. Bugge Vanskelig å google klinikker synes jeg, for enten finner jeg ingenting, eller så finner jeg både negativt og positivt. Har lest at på noen klikikker føler pasientene at de er litt "på samlebånd", det gjelder vel særlig de største klinikkene. Dr Bugge virker som jobber på et litt mindre sted..?

Takk for at du er så snill som svarer

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...
.....Har lest at på noen klikikker føler pasientene at de er litt "på samlebånd", det gjelder vel særlig de største klinikkene. Dr Bugge virker som jobber på et litt mindre sted..?

Takk for at du er så snill som svarer

Samlebånd er nok ingen god følelse, men det er jo fordeler med større klinikker i og med at de ofte vil ha mer erfaring og rutine ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann dere! Så bra at det finnes mange der ute som kan dele erfaringene sin! Håper dere kan hjelpe meg også.

Jeg fikk silikonimplantat i mars, etter lang betenkningstid. Har 280 cc i den ene og 300 i den andre. Runde, moderat profil, over brystmuskel. Jeg er glad i å trene, men det er på mosjonsnivå. Er 40 år og har to barn. Jeg satte meg godt inn i prosedyrene på forhånd og visste hva jeg ville ha mht størrelse og form. Jeg var opptatt av at de ikke skulle være for store og at de skulle være så naturlig som mulig. Jeg har fra før fått utført brystløft; for to år siden. Jeg har flere ting jeg gjerne skulle hatt hjelp til;

1. Jeg er ikke fornøyd med resultatet. Det er flere årsaker til det. Noen av grunnene kan jeg leve med, andre synes jeg er vanskeligere å godta.

- Jeg har såkalt rippling. ( denne synes jeg er verst å leve med) Det er mest på det brystet jeg har størst implantatet på. Det kjennes veldig falskt ut når jeg bøyer meg ned. Kjennes også ut som den er litt løs. Akkurat som jeg kan flytte på det. Det er også synlig når jeg bøyer meg frem og i enkelte stillinger. Dette plager meg fordi jeg synes det ser og føles falskt ut. Det var dette problemet jeg fryktet mest, og jeg ønsket derfor å ha protesen bak muskel fordi jeg er klar over at jeg har tynn hud og lite brystvev. Kirurgen mente derimot at jeg burde ha foran. Han mente det ville være så smertefullt å ha bak muskel. Det hjalp ikke at jeg forklarte at det var det endelige resultatet jeg var opptatt av, ikke hvor smertefullt det ville være. Det endte opp med at jeg stolte på han. Noe jeg angrer på i dag.

- De er større enn jeg ønsket. ( irriterende, men kan leve med det) Puppene hadde danseplass i 75 b, jeg bruker nå 75d (hadde ønske om c) Jeg kan se at de passer til min kropp, men jeg ville hatt de mindre; det er lettere å finne bh når de er mindre, mindre styr når man skal trene, henger mindre over tid osv. Ikke minst det faktum at brystkassen min er så tynn at ribbeina vises. Da ser det ikke naturlig ut med to store pupper på.

- Den ene brystvorta peker litt nedover og den andre peker litt oppover. Irriterende, men kan leve med det.

- Arrene under den ene puppen er veldig store og stygge. Har hatt gnagsår der, som har gjort huden tynn og rød. ( dette kan lett fikses på ifølge kirurgen , så det er ikke noe problem)

-

Spørsmålet mitt når det gjelder resultatet er; hva kan jeg egentlig forvente etter en operasjon? Er det vanlig at kirurgen bare vurderer resultatet når jeg står rett opp ned? Puppene mine ser fine ut da. Det er når jeg bøyer meg, ligger, ligger på siden at de blir stygge. Jeg hadde ikke forventet perfekte pupper, men jeg hadde ikke forventet at jeg skulle føle protesene så godt, og at de også er synlige når jeg bøyer meg frem og ligger på siden. Jeg er veldig skuffet over at det ble sånn. Kirurgen sier at han ser ripplingen, men at det er mange som har mye verre. Nå sier han at han kan operere bak muskel, men igjen maser han om hvor smertefullt det vil være.

2. Problem nummer to er at jeg ikke stoler på kirurgen mere. I etterpåklokskapens navn burde jeg nok ikke operert meg hos han, siden jeg ikke var fornøyd etter brystløftet heller. Det gjorde jeg av økonomiske grunner. Fikk rabatt siden jeg hadde tatt brystløft der tidligere. Jeg misfornøyd med brystløftet fordi de var svært ulik i størrelse etterpå. Da jeg sa det til kirurgen svarte han at det var normalt å ha ulik størrelse. Greit nok det, men jeg hadde betalt for å få penere pupper; kan man ikke da forvente symmetri også? En av grunnene til at jeg tok silikon var pga denne usymmetrien. Kirurgen er veldig hyggelig, men kan også være veldig flåsete. Jeg hadde også en følelse av å være på samlebånd som nevnt ovenfor. Lurer også på om han faktisk er genuint opptatt av å få et pent resultat, eller om det bare skal gjøres kjapt og effektivt. Føler heller ikke at han har tatt hensyn til mine ønsker, som at det var viktigere for meg å ha naturlig resultat og unngå rippling enn å få store pupper. Hadde protesene vært mindre, hadde de også vært mindre synlig. Har skjønt det sånn at de fleste ville hatt større proteser, ikke mindre-noe han også poengterte. I tillegg var han så opptatt av smerten ved å plassere protesen bak muskel; akkurat som han ville skremme meg bort fra å velge den prosedyren. Han snakket også mye om at brystmuskelen ville bevege seg unaturlig etterpå. Føler ikke at han gav meg et reelt valg, i og med at han regelrett frarådet meg den ene prosedyren.

Nå når han vil gjøre det likevel, er jeg usikker på om han er god nok på gjøre operasjonen på den måten. Han mente også at det var best å vente til jeg fikk ordentlige problemer med dem, som f.eks. kapsling.

Hva skal jeg gjøre…? La han operere meg på nytt? ( vanskelig når jeg ikke stoler på han) Bare la puppene være som de er? ( Synes det er ganske irriterende når de har kostet meg nesten 60 000 til sammen) eller la meg operere en annen plass? ( noe om koster meg mange tusen igjen)

Dette ble laaaangt innlegg. Håper likevel noen orker å lese det og svare meg!

Hilsen meg J

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Prøver på nytt- i en litt kortere variant :)

Kan dere som har silikon under muskel fortelle meg litt om hvordan dere synes det er? Har dere smerter eller ubehag i forbindelse med trening? Merker dere noe til protesene? Hva gjør at dere merker at dere har silikon (bortsett fra at størrelsen har endret seg såklart ;))

Hilsen meg :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei!

Jeg opererte meg 14.mai hos Stavanger Plastikkirurgi, det er nå 9 dager siden operasjon.

Jeg la inn 375 og 400 cc, i moderat profil over muskel.

Jeg ankom klinikken, fikk mye informasjon om inngrepet og ble så lagt i narkose. Jeg våknet i fin form, og dro hjem ikke lenge etterpå. Opplevde lite smerter, og tok ikke smertestillende(Paracet) før dagen etter. Jeg fikk også sterkere smertestillende, som jeg har tatt i bruk 4-5 ganger. Klinikken tok kontakt dagen etter for å høre hvordan det gikk med meg. Etter en uke var jeg også på kontroll.

Jeg har ikke hatt noe særlig vondt, men tror også jeg har vært veldig heldig. Smertene har kommet når jeg har reist meg opp/ned. Nå har jeg nesten ikke smerter, men opplever ubehag innimellom.

Har fått tilbake følelse i begge bryst, men er fortsatt ganske hoven.

Tok meg også en tur på byen i går, fordi jeg følte formen var på topp:)

Dersom noen lurer på noe, er det bare å spørre ;)

Hei!

Lurer på hvordan det går med deg nå, når det har gått noen måneder siden operasjonen? Er du fornøyd Kan du se eller føle protesene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...

Hva skal jeg gjøre…? La han operere meg på nytt? ( vanskelig når jeg ikke stoler på han) Bare la puppene være som de er? ( Synes det er ganske irriterende når de har kostet meg nesten 60 000 til sammen) eller la meg operere en annen plass? ( noe om koster meg mange tusen igjen)

Hei! 

Leit å høre om komplikasjonene du opplever. 

På meg høres det ut som dette er noe som plager deg såpass mye at hvis økonomien tillater det, bør du forsøke å få de fiksa. Men, jeg ville absolutt oppsøkt en annen kirurg og ikke lagt meg under kniven uten en "god følelse" for vedk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen! Prøver på nytt- i en litt kortere variant :)

Kan dere som har silikon under muskel fortelle meg litt om hvordan dere synes det er? Har dere smerter eller ubehag i forbindelse med trening? Merker dere noe til protesene? Hva gjør at dere merker at dere har silikon (bortsett fra at størrelsen har endret seg såklart ;))

Hei!

Har lagt inn silikon under muskelen, etter å ha hatt saltvann over i mange år. Etter amming av to barn, så de ut som to ruklete, runde poser på brystkassen. Veldig mye ripling! Fikk lagt anatomiske under musklen, første gang i 2012. Måtte igjennom to reopr på det ene brystet pga asymmetri på grunn av ulik str på innleggene. Dette var uproblematisk i fht reklamasjon og det ble gjort ila 12 mnd. Har nå 400/450 og det er fortsatt noe forskjell på str, men ikke noe jeg legger særlig merke til i det daglige. Ingen av venninnene mine har sett det uten at de ble gjort oppmerksomme på det. Derimot har jeg en god del ripling, også etter at innleggene ble lagt under musklen. Ikke noe når jeg står rett opp og ned, men dersom jeg bøyer meg frem, kommer de frem på begge yttersider og bøyer jeg meg til siden kommer de også frem i kløften. Vises ikke med bh på. Virkelig kjedelig, men dessverre uunngåelig på grunn av svært lite kjertelvev ("tomme teposer" :wacko:) og minimalt med underhudsfett på brystkassen. Jo større innlegg betyr oftest mer ripling, dersom man får det.

Hva gjelder smerter så har jeg aldri opplevd å ha smerter når jeg trener, skal dog sies at jeg ikke trener mye overkropp. Rir, jogger, styrke på mage/rumpe/lår er mitt hovedfokus. Derimot hender det at det gjør vondt når jeg ligger på siden, det føles rett og slett ut som innlegget i den "øverste" puppen presser på kanten av hulrommet sitt, om du forstår hva jeg mener. Er faktisk mer behagelig å ligge nesten helt over på magen enn på siden. Hender ofte at jeg ligger med bh på, da holder de seg mer på "sin plass". Når jeg spenner brystmusklene ser brystene rare ut, de liksom blir litt flatere oppe hvor musklen dekker protesen. Man ser da helt klart at de er fake. Dette vises ikke når man har treningstopp på.

Er alt i alt greit fornøyd, men er jo ergelig å måtte operere igjen. 

Håper du finner ut hva som er best for deg, men det høres ut som dette plager deg såpass mye at du ikke blir fornøyd før du har fikset på det...

Lykke til ^_^

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 måned senere...

Jeg bestemte meg til slutt og har time på Colosseumklikikken (Teres Colosseum heter det vel nå) 15. desember. Fram til nå har jeg ikke tenkt så mye på det, det har liksom vært så langt frem i tid, men nå som det begynner å nærme seg er jeg både spent og nervøs! Når jeg leser om neagtive erfaringer som over her, får jeg lyst til å avlyse hele greia..hjelp. jeg har i utgangspunkter gledet meg veldig. Og er 100% sikker på at jeg vil gjøre der. Fader ass...

Skal ha runde, under muskel. 330 eller 360. Har ikke bestemt meg. Har heller ikke bestemt meg for hvilken profil. Hvis det er større sjanse for ripling med større implantat, går jeg nok for de minste. Nå har jeg sommerfugler i magen!! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 måneder senere...

Annonse

Den 11. april 2016 at 11.29, Sandram skrev:

Skal ta silikon på torsdag, under muskel. Dere som har gjort det, hvor lang tid tok det før dere kunne trene for fullt? Legen sier ingen trening første 3-4 ukene men må vel påregne gradvis økning!? 

Hei Sandra! Så spennende! Hvor mye skal du ha? profil? 

Jeg har jo operert to ganger, sist nå i høst da jeg økte fra 320 til 500. Legen har begge gangene sagt som din, 3-4 uker uten trening for så gradvis trappe opp, litt etter hva en føler for. Har overholdt drøye 3 uker uker uten trening begge gangene, og første gang var jeg tilbake til normalen etter 8 uker, litt raskere sist. 

Masse lykke til i morgen! Vi snakkes ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, bikinijente skrev:

Hei Sandra! Så spennende! Hvor mye skal du ha? profil? 

Jeg har jo operert to ganger, sist nå i høst da jeg økte fra 320 til 500. Legen har begge gangene sagt som din, 3-4 uker uten trening for så gradvis trappe opp, litt etter hva en føler for. Har overholdt drøye 3 uker uker uten trening begge gangene, og første gang var jeg tilbake til normalen etter 8 uker, litt raskere sist. 

Masse lykke til i morgen! Vi snakkes ;) 

Hei på deg!! 

Jepp, skal inn i morgen, Fornebu, rimelig spent nå :)

Har mast meg til 550 (litt mer enn deg ;) ) men det er mulig det kun blir 500 hvis det blir for trangt. Det blir uansett runde høyprofil, du har det ikke sant? 

Er du fornøyd med 500? Hvordan er arret ditt blitt nå? Er"shapen" på de bra?

Klem, Sandra

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi oi, 550 blir vel nok, du er jo ikke stor! Jeg maksa ut på 500, maks legen ville. Blir sikkert kjempebra da ;) 

Er superfornøyd med mine, utrolig glad jeg oppgraderte, ble liksom aldri helt fornøyd med de første. Stemmer at jeg har høyprofil (som de fleste!). Arret er faktisk blitt veldig fint allerede, ikke noe større enn det første og ikke særlig rødt lenger heller. Fasongen er ganske lik de gamle, bare større og fortsatt litt fastere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, bikinijente skrev:

Oi oi, 550 blir vel nok, du er jo ikke stor! Jeg maksa ut på 500, maks legen ville. Blir sikkert kjempebra da ;) 

Er superfornøyd med mine, utrolig glad jeg oppgraderte, ble liksom aldri helt fornøyd med de første. Stemmer at jeg har høyprofil (som de fleste!). Arret er faktisk blitt veldig fint allerede, ikke noe større enn det første og ikke særlig rødt lenger heller. Fasongen er ganske lik de gamle, bare større og fortsatt litt fastere. 

Så bra å høre! Kikka gjennom papirene og jeg surrer litt, det har vært mye frem og tilbake med størrelse etc, men jeg skal få ekstra høy profil ser jeg. Høy profil ble visst for bred for meg. 

Nå, forsøke å sove litt! 

S

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 13. april 2016 at 0.04, Sandram skrev:

Så bra å høre! Kikka gjennom papirene og jeg surrer litt, det har vært mye frem og tilbake med størrelse etc, men jeg skal få ekstra høy profil ser jeg. Høy profil ble visst for bred for meg. 

Nå, forsøke å sove litt! 

S

Håper alt gikk bra Sandra, gi lyd fra deg når du kommer litt til hektene igjen da :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...