Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Prøver på nytt- i en litt kortere variant :)

Kan dere som har silikon under muskel fortelle meg litt om hvordan dere synes det er? Har dere smerter eller ubehag i forbindelse med trening? Merker dere noe til protesene? Hva gjør at dere merker at dere har silikon (bortsett fra at størrelsen har endret seg såklart ;))

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg opererte meg 14.mai hos Stavanger Plastikkirurgi, det er nå 9 dager siden operasjon.

Jeg la inn 375 og 400 cc, i moderat profil over muskel.

Jeg ankom klinikken, fikk mye informasjon om inngrepet og ble så lagt i narkose. Jeg våknet i fin form, og dro hjem ikke lenge etterpå. Opplevde lite smerter, og tok ikke smertestillende(Paracet) før dagen etter. Jeg fikk også sterkere smertestillende, som jeg har tatt i bruk 4-5 ganger. Klinikken tok kontakt dagen etter for å høre hvordan det gikk med meg. Etter en uke var jeg også på kontroll.

Jeg har ikke hatt noe særlig vondt, men tror også jeg har vært veldig heldig. Smertene har kommet når jeg har reist meg opp/ned. Nå har jeg nesten ikke smerter, men opplever ubehag innimellom.

Har fått tilbake følelse i begge bryst, men er fortsatt ganske hoven.

Tok meg også en tur på byen i går, fordi jeg følte formen var på topp:)

Dersom noen lurer på noe, er det bare å spørre ;)

Hei!

Lurer på hvordan det går med deg nå, når det har gått noen måneder siden operasjonen? Er du fornøyd Kan du se eller føle protesene?

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva skal jeg gjøre…? La han operere meg på nytt? ( vanskelig når jeg ikke stoler på han) Bare la puppene være som de er? ( Synes det er ganske irriterende når de har kostet meg nesten 60 000 til sammen) eller la meg operere en annen plass? ( noe om koster meg mange tusen igjen)

Hei! 

Leit å høre om komplikasjonene du opplever. 

På meg høres det ut som dette er noe som plager deg såpass mye at hvis økonomien tillater det, bør du forsøke å få de fiksa. Men, jeg ville absolutt oppsøkt en annen kirurg og ikke lagt meg under kniven uten en "god følelse" for vedk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Prøver på nytt- i en litt kortere variant :)

Kan dere som har silikon under muskel fortelle meg litt om hvordan dere synes det er? Har dere smerter eller ubehag i forbindelse med trening? Merker dere noe til protesene? Hva gjør at dere merker at dere har silikon (bortsett fra at størrelsen har endret seg såklart ;))

 

Hilsen meg :)

Hei!

Har lagt inn silikon under muskelen, etter å ha hatt saltvann over i mange år. Etter amming av to barn, så de ut som to ruklete, runde poser på brystkassen. Veldig mye ripling! Fikk lagt anatomiske under musklen, første gang i 2012. Måtte igjennom to reopr på det ene brystet pga asymmetri på grunn av ulik str på innleggene. Dette var uproblematisk i fht reklamasjon og det ble gjort ila 12 mnd. Har nå 400/450 og det er fortsatt noe forskjell på str, men ikke noe jeg legger særlig merke til i det daglige. Ingen av venninnene mine har sett det uten at de ble gjort oppmerksomme på det. Derimot har jeg en god del ripling, også etter at innleggene ble lagt under musklen. Ikke noe når jeg står rett opp og ned, men dersom jeg bøyer meg frem, kommer de frem på begge yttersider og bøyer jeg meg til siden kommer de også frem i kløften. Vises ikke med bh på. Virkelig kjedelig, men dessverre uunngåelig på grunn av svært lite kjertelvev ("tomme teposer" :wacko:) og minimalt med underhudsfett på brystkassen. Jo større innlegg betyr oftest mer ripling, dersom man får det.

Hva gjelder smerter så har jeg aldri opplevd å ha smerter når jeg trener, skal dog sies at jeg ikke trener mye overkropp. Rir, jogger, styrke på mage/rumpe/lår er mitt hovedfokus. Derimot hender det at det gjør vondt når jeg ligger på siden, det føles rett og slett ut som innlegget i den "øverste" puppen presser på kanten av hulrommet sitt, om du forstår hva jeg mener. Er faktisk mer behagelig å ligge nesten helt over på magen enn på siden. Hender ofte at jeg ligger med bh på, da holder de seg mer på "sin plass". Når jeg spenner brystmusklene ser brystene rare ut, de liksom blir litt flatere oppe hvor musklen dekker protesen. Man ser da helt klart at de er fake. Dette vises ikke når man har treningstopp på.

Er alt i alt greit fornøyd, men er jo ergelig å måtte operere igjen. 

Håper du finner ut hva som er best for deg, men det høres ut som dette plager deg såpass mye at du ikke blir fornøyd før du har fikset på det...

Lykke til ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg bestemte meg til slutt og har time på Colosseumklikikken (Teres Colosseum heter det vel nå) 15. desember. Fram til nå har jeg ikke tenkt så mye på det, det har liksom vært så langt frem i tid, men nå som det begynner å nærme seg er jeg både spent og nervøs! Når jeg leser om neagtive erfaringer som over her, får jeg lyst til å avlyse hele greia..hjelp. jeg har i utgangspunkter gledet meg veldig. Og er 100% sikker på at jeg vil gjøre der. Fader ass...

Skal ha runde, under muskel. 330 eller 360. Har ikke bestemt meg. Har heller ikke bestemt meg for hvilken profil. Hvis det er større sjanse for ripling med større implantat, går jeg nok for de minste. Nå har jeg sommerfugler i magen!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Den 11. april 2016 at 11.29, Sandram skrev:

Skal ta silikon på torsdag, under muskel. Dere som har gjort det, hvor lang tid tok det før dere kunne trene for fullt? Legen sier ingen trening første 3-4 ukene men må vel påregne gradvis økning!? 

 

Hei Sandra! Så spennende! Hvor mye skal du ha? profil? 

Jeg har jo operert to ganger, sist nå i høst da jeg økte fra 320 til 500. Legen har begge gangene sagt som din, 3-4 uker uten trening for så gradvis trappe opp, litt etter hva en føler for. Har overholdt drøye 3 uker uker uten trening begge gangene, og første gang var jeg tilbake til normalen etter 8 uker, litt raskere sist. 

Masse lykke til i morgen! Vi snakkes ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bikinijente skrev:

Hei Sandra! Så spennende! Hvor mye skal du ha? profil? 

Jeg har jo operert to ganger, sist nå i høst da jeg økte fra 320 til 500. Legen har begge gangene sagt som din, 3-4 uker uten trening for så gradvis trappe opp, litt etter hva en føler for. Har overholdt drøye 3 uker uker uten trening begge gangene, og første gang var jeg tilbake til normalen etter 8 uker, litt raskere sist. 

Masse lykke til i morgen! Vi snakkes ;) 

Hei på deg!! 

Jepp, skal inn i morgen, Fornebu, rimelig spent nå :)

Har mast meg til 550 (litt mer enn deg ;) ) men det er mulig det kun blir 500 hvis det blir for trangt. Det blir uansett runde høyprofil, du har det ikke sant? 

Er du fornøyd med 500? Hvordan er arret ditt blitt nå? Er"shapen" på de bra?

Klem, Sandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, 550 blir vel nok, du er jo ikke stor! Jeg maksa ut på 500, maks legen ville. Blir sikkert kjempebra da ;) 

Er superfornøyd med mine, utrolig glad jeg oppgraderte, ble liksom aldri helt fornøyd med de første. Stemmer at jeg har høyprofil (som de fleste!). Arret er faktisk blitt veldig fint allerede, ikke noe større enn det første og ikke særlig rødt lenger heller. Fasongen er ganske lik de gamle, bare større og fortsatt litt fastere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bikinijente skrev:

Oi oi, 550 blir vel nok, du er jo ikke stor! Jeg maksa ut på 500, maks legen ville. Blir sikkert kjempebra da ;) 

Er superfornøyd med mine, utrolig glad jeg oppgraderte, ble liksom aldri helt fornøyd med de første. Stemmer at jeg har høyprofil (som de fleste!). Arret er faktisk blitt veldig fint allerede, ikke noe større enn det første og ikke særlig rødt lenger heller. Fasongen er ganske lik de gamle, bare større og fortsatt litt fastere. 

Så bra å høre! Kikka gjennom papirene og jeg surrer litt, det har vært mye frem og tilbake med størrelse etc, men jeg skal få ekstra høy profil ser jeg. Høy profil ble visst for bred for meg. 

Nå, forsøke å sove litt! 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. april 2016 at 0.04, Sandram skrev:

Så bra å høre! Kikka gjennom papirene og jeg surrer litt, det har vært mye frem og tilbake med størrelse etc, men jeg skal få ekstra høy profil ser jeg. Høy profil ble visst for bred for meg. 

Nå, forsøke å sove litt! 

S

Håper alt gikk bra Sandra, gi lyd fra deg når du kommer litt til hektene igjen da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 19/04/2016 at 15.15, Vanilla89 skrev:

Reddhare som leker litt med tanken på forstørrelse ^_^ Hvilken klinikk og hvilken lege anbefales? Jeg bor i Oslo, så noe i nærheten her er fint :) 

Rund/anatomisk, over/under muskel? Hva menes med høy/ekstra høy profil osv?

 

Morten Haug på Teres Nobel (Aleris nå). Han er overlege, sykt hyggelig, og utrolig flink. Anesti-personalet der er også helt supre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31/08/2015 at 17.03, Smartine skrev:

Wow.. min første post er om pupper. Kremt...

Hei! Jeg lurer på om de som har tatt innlegg UNDER muskelen kunne delt sin erfaring om tiden i etterkant med meg?

 

Jeg har vært på konsultasjon på Nobel klinikken. Jeg likte kirurgen godt, men er litt skeptisk til et par ting han sa. Jeg har en jobb som krever en del bæring (driver butikk og jobber alene). Han mente at en uke fri fra jobb ville være nok, så kunne jeg være tilbake på jobb. Trenger man virkelig ikke mer? Har jo hørt man ikke skal løfte tungt på 4-6 uker. Jeg må visst ta innlegg under muskelen fordi jeg har så lite fett på overkroppen. Det er vel den varianten som er vondest og som tar lengst tid å leges?

Jeg så for meg hvertfall 3 uker fri..grøss. håper det er nok. Hvor lang tid har det tatt for dere før dere var tilbake?

 

Jeg skal ha anatomiske, kanskje 270g. Har stor a-cup nå og ønsker stor b, liten c.

 

Håper noen kan hjelpe meg litt, er litt forvirra :-)

Det som er kjipt med kirurgiske operasjoner er jo at en ikke får sykemelding, som man ville fått dersom operasjonen hadde medisinsk grunnlag. Jeg la selv inn nå i Januar. Jeg er 1,70 høy og veide 53 kg da inngrepet ble gjort. Vi ble enige om anatomiske under muskelen 255 cc og jeg er veldig fornøyd. Rehabiliteringsprosessen har vært lang og vond, og jeg begynte ikke å trene før etter to mnd. Jeg unngår ennå å kjøre noe tungt på overkropp, kun rehabiliteringsøvelser med lette vekter. Har begynt å dra markløft og legge på litt vekt på knebøy stanga igjen osv, og kjenner det jo godt på siste settene at det ennå er litt ømt. Men til syvende og sist er alle forskjellig og rehabiliteringsprosessen er forskjellig. Min kropp var ekstremt nedbrutt pågrunn av langvarig sykdom (kyssesyke blant annet) og har vell også derfor brukt litt lengre tid på å bygge seg opp igjen. (ps: hadde ikke kyssesyken da jeg opererte, bare så det er klart:cyclops:

Jeg har selv jobbet alene i butikk og kan med hånda på hjertet si at jeg IKKE hadde greid å være tilbake på jobb etter bare en uke. Da klarte jeg ikke å dusje selv engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time på Aleris (tidligere Teres) hos en Helge (husker ikke etternavn). Jeg kunne tenke meg en stor B, liten C, men lurer litt på dette med arr. Er det slik at de blir synlige resten av livet? Hvor store er de isåfall?

Brystene mine er ganske langt fra hverandre, er dette noe de kan justere, tror dere? Evt. om noen her har erfaringer? Det er liksom ikke noen vits i å gjøre de større om det fører til at de kommer enda lenger ut på hver sin side.^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. april 2016 at 15.15, Vanilla89 skrev:

Reddhare som leker litt med tanken på forstørrelse ^_^ Hvilken klinikk og hvilken lege anbefales? Jeg bor i Oslo, så noe i nærheten her er fint :) 

Rund/anatomisk, over/under muskel? Hva menes med høy/ekstra høy profil osv?

 

Ut i fra min erfaring kan jeg anbefale Fornebuklinikken, men det er sikkert andre bra steder også. Jeg følte jeg ble behandlet godt og ble operert der av Schistad som fremsto for meg som sikker og kunnskapsrik. 

Fasong, profil og plassering over/under muskel er ting som kirurgen vil diskutere med deg på konsultasjonen. Ditt ønsket resultat samt din fysikk vil avgjøre hva som brukes. Med profil menes hvor rund implantatet er, f eks se for deg to 500ml silikon implantater liggende på bordet, en medium og en høy profil. Da vil høyprofilen være høyere (fremstå rundere), men med en noe mindre diameteren. (F eks er mine 475ml høyprofil 5,4cm "høye" og 12,9 i diameter, samme mål for medium er 3,7 og 14,7.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 10.34, :Pompelipom skrev:

Jeg har time på Aleris (tidligere Teres) hos en Helge (husker ikke etternavn). Jeg kunne tenke meg en stor B, liten C, men lurer litt på dette med arr. Er det slik at de blir synlige resten av livet? Hvor store er de isåfall?

Brystene mine er ganske langt fra hverandre, er dette noe de kan justere, tror dere? Evt. om noen her har erfaringer? Det er liksom ikke noen vits i å gjøre de større om det fører til at de kommer enda lenger ut på hver sin side.^_^

Arrene vil gradvis bli mindre synlig, mine er nesten helt borte nå. Fortsatt synlige, men kanskje mest fordi jeg vet at de er der ;) 

Størrelsen på arrene vil avhenge av størrelsen på implantatene samt hvor dyktig kirurgen er. Noen mennesker får også mer arrvev og dermed kan de bli mer synlige. 

Om de kan justere det må du spørre en kirurg om, men jeg tror ikke det i utgangspunktet, uten annen kirurgi i tillegg. Jeg ble fortalt at silikon kun gjør det du allerede er utstyrt med fra naturens side, større (selvsagt ikke helt bokstavelig ment, men som en liten pekefinger på at hva man har, vil påvirke resultatet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Mitt første innlegg, og det i et veldig interssant emne! 

Driver akkurat nå og vurderer størrelse etter å ha vært på konsultasjon Fornebu sist uke, det ligger an til enten 450g eller 485g. Blir neppe store forskjellen uansett, bør jeg velge største? 
Er forresten 168cm/57kg.
 
Til dere som har tatt silikon, hvordan er det å trene, og å være aktiv med de? Jeg trener mye, mest inne med vekter og div samt spinning, men er også aktiv ute med bl. a. sykkel og langrenn. 
 
(PS, har ingen planer om å konkurrere innen bikini-/bodyfitness.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...