Gå til innhold

Den store silikontråden

Anbefalte innlegg

Den 19/04/2016 at 15.15, Vanilla89 skrev:

Reddhare som leker litt med tanken på forstørrelse ^_^ Hvilken klinikk og hvilken lege anbefales? Jeg bor i Oslo, så noe i nærheten her er fint :) 

Rund/anatomisk, over/under muskel? Hva menes med høy/ekstra høy profil osv?

Morten Haug på Teres Nobel (Aleris nå). Han er overlege, sykt hyggelig, og utrolig flink. Anesti-personalet der er også helt supre! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Mye fail-logics her. Det er simpelthen ikke mulig å ta silikon-pupper KUN for seg selv. Hvorfor tror dere at dere kommer til å føle dere bedre med større pupper? Jo, det er fordi da tror dere at dere

Eg lever eg lever Har fått 375g pluss 350g ganske gøy å se ned på brystet å faktisk se pupper og ikke mage

Jeg velger (tilfeldigvis) å si det samme som Jørgen Andreassen: så lenge puppen er festa på en bra jente så er det samme om den er stor eller liten

Postede bilder

Den 31/08/2015 at 17.03, Smartine skrev:

Wow.. min første post er om pupper. Kremt...

Hei! Jeg lurer på om de som har tatt innlegg UNDER muskelen kunne delt sin erfaring om tiden i etterkant med meg?

Jeg har vært på konsultasjon på Nobel klinikken. Jeg likte kirurgen godt, men er litt skeptisk til et par ting han sa. Jeg har en jobb som krever en del bæring (driver butikk og jobber alene). Han mente at en uke fri fra jobb ville være nok, så kunne jeg være tilbake på jobb. Trenger man virkelig ikke mer? Har jo hørt man ikke skal løfte tungt på 4-6 uker. Jeg må visst ta innlegg under muskelen fordi jeg har så lite fett på overkroppen. Det er vel den varianten som er vondest og som tar lengst tid å leges?

Jeg så for meg hvertfall 3 uker fri..grøss. håper det er nok. Hvor lang tid har det tatt for dere før dere var tilbake?

Jeg skal ha anatomiske, kanskje 270g. Har stor a-cup nå og ønsker stor b, liten c.

Håper noen kan hjelpe meg litt, er litt forvirra :-)

Det som er kjipt med kirurgiske operasjoner er jo at en ikke får sykemelding, som man ville fått dersom operasjonen hadde medisinsk grunnlag. Jeg la selv inn nå i Januar. Jeg er 1,70 høy og veide 53 kg da inngrepet ble gjort. Vi ble enige om anatomiske under muskelen 255 cc og jeg er veldig fornøyd. Rehabiliteringsprosessen har vært lang og vond, og jeg begynte ikke å trene før etter to mnd. Jeg unngår ennå å kjøre noe tungt på overkropp, kun rehabiliteringsøvelser med lette vekter. Har begynt å dra markløft og legge på litt vekt på knebøy stanga igjen osv, og kjenner det jo godt på siste settene at det ennå er litt ømt. Men til syvende og sist er alle forskjellig og rehabiliteringsprosessen er forskjellig. Min kropp var ekstremt nedbrutt pågrunn av langvarig sykdom (kyssesyke blant annet) og har vell også derfor brukt litt lengre tid på å bygge seg opp igjen. (ps: hadde ikke kyssesyken da jeg opererte, bare så det er klart:cyclops:

Jeg har selv jobbet alene i butikk og kan med hånda på hjertet si at jeg IKKE hadde greid å være tilbake på jobb etter bare en uke. Da klarte jeg ikke å dusje selv engang. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har time på Aleris (tidligere Teres) hos en Helge (husker ikke etternavn). Jeg kunne tenke meg en stor B, liten C, men lurer litt på dette med arr. Er det slik at de blir synlige resten av livet? Hvor store er de isåfall?

Brystene mine er ganske langt fra hverandre, er dette noe de kan justere, tror dere? Evt. om noen her har erfaringer? Det er liksom ikke noen vits i å gjøre de større om det fører til at de kommer enda lenger ut på hver sin side.^_^

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 19. april 2016 at 15.15, Vanilla89 skrev:

Reddhare som leker litt med tanken på forstørrelse ^_^ Hvilken klinikk og hvilken lege anbefales? Jeg bor i Oslo, så noe i nærheten her er fint :) 

Rund/anatomisk, over/under muskel? Hva menes med høy/ekstra høy profil osv?

Ut i fra min erfaring kan jeg anbefale Fornebuklinikken, men det er sikkert andre bra steder også. Jeg følte jeg ble behandlet godt og ble operert der av Schistad som fremsto for meg som sikker og kunnskapsrik. 

Fasong, profil og plassering over/under muskel er ting som kirurgen vil diskutere med deg på konsultasjonen. Ditt ønsket resultat samt din fysikk vil avgjøre hva som brukes. Med profil menes hvor rund implantatet er, f eks se for deg to 500ml silikon implantater liggende på bordet, en medium og en høy profil. Da vil høyprofilen være høyere (fremstå rundere), men med en noe mindre diameteren. (F eks er mine 475ml høyprofil 5,4cm "høye" og 12,9 i diameter, samme mål for medium er 3,7 og 14,7.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 27. april 2016 at 10.34, :Pompelipom skrev:

Jeg har time på Aleris (tidligere Teres) hos en Helge (husker ikke etternavn). Jeg kunne tenke meg en stor B, liten C, men lurer litt på dette med arr. Er det slik at de blir synlige resten av livet? Hvor store er de isåfall?

Brystene mine er ganske langt fra hverandre, er dette noe de kan justere, tror dere? Evt. om noen her har erfaringer? Det er liksom ikke noen vits i å gjøre de større om det fører til at de kommer enda lenger ut på hver sin side.^_^

Arrene vil gradvis bli mindre synlig, mine er nesten helt borte nå. Fortsatt synlige, men kanskje mest fordi jeg vet at de er der ;) 

Størrelsen på arrene vil avhenge av størrelsen på implantatene samt hvor dyktig kirurgen er. Noen mennesker får også mer arrvev og dermed kan de bli mer synlige. 

Om de kan justere det må du spørre en kirurg om, men jeg tror ikke det i utgangspunktet, uten annen kirurgi i tillegg. Jeg ble fortalt at silikon kun gjør det du allerede er utstyrt med fra naturens side, større (selvsagt ikke helt bokstavelig ment, men som en liten pekefinger på at hva man har, vil påvirke resultatet). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Mitt første innlegg, og det i et veldig interssant emne! 

Driver akkurat nå og vurderer størrelse etter å ha vært på konsultasjon Fornebu sist uke, det ligger an til enten 450g eller 485g. Blir neppe store forskjellen uansett, bør jeg velge største? 
Er forresten 168cm/57kg.

Til dere som har tatt silikon, hvordan er det å trene, og å være aktiv med de? Jeg trener mye, mest inne med vekter og div samt spinning, men er også aktiv ute med bl. a. sykkel og langrenn. 

(PS, har ingen planer om å konkurrere innen bikini-/bodyfitness.)
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, poppy skrev:

Driver akkurat nå og vurderer størrelse etter å ha vært på konsultasjon Fornebu sist uke, det ligger an til enten 450g eller 485g. Blir neppe store forskjellen uansett, bør jeg velge største? 
Er forresten 168cm/57kg.

Til dere som har tatt silikon, hvordan er det å trene, og å være aktiv med de? Jeg trener mye, mest inne med vekter og div samt spinning, men er også aktiv ute med bl. a. sykkel og langrenn. 

Når det gjelder valg av størrelse skrev jeg tidligere i tråden at hvis du er redd for at de skal bli små, velg største, men er du mest redd for at de skal bli store, velg minste. Selvsagt ikke helt så enkelt, men det ligger noe i det. I praksis ikke noe særlig forskjell som du sier, går nok mest på psykiske, ergelig å angre når en har hatt valget...

Jeg synes de ganske raskt ble en del av meg og det føles helt fint i de aller fleste anledninger. Veldig rart i starten før man venner seg til at "noe" stikker ut der foran ;)

Viktig å bruke sports-bh med veldig god støtte når du er fysisk aktiv! 

Trener du mye bryst må du regne med at det kanskje ikke blir like aktuelt etter en operasjon. Som du vet må du påregne en god stund uten trening for så gradvis gjenoppta normal rutine. Hvor lenge varierer, men tror de fleste kirurger anbefaler minst 3-4 uker uten noe som helst fysisk trening. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, kristink skrev:

Når det gjelder valg av størrelse skrev jeg tidligere i tråden at hvis du er redd for at de skal bli små, velg største, men er du mest redd for at de skal bli store, velg minste. Selvsagt ikke helt så enkelt, men det ligger noe i det. I praksis ikke noe særlig forskjell som du sier, går nok mest på psykiske, ergelig å angre når en har hatt valget...

Jeg synes de ganske raskt ble en del av meg og det føles helt fint i de aller fleste anledninger. Veldig rart i starten før man venner seg til at "noe" stikker ut der foran ;)

Viktig å bruke sports-bh med veldig god støtte når du er fysisk aktiv! 

Trener du mye bryst må du regne med at det kanskje ikke blir like aktuelt etter en operasjon. Som du vet må du påregne en god stund uten trening for så gradvis gjenoppta normal rutine. Hvor lenge varierer, men tror de fleste kirurger anbefaler minst 3-4 uker uten noe som helst fysisk trening. 

Tusen takk! Heller mot 485ml. Kan jeg spørre hvor mye du fikk? Hva synes du nå? Beklager, men har fortsatt så mye jeg lurer på! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, poppy skrev:

Tusen takk! Heller mot 485ml. Kan jeg spørre hvor mye du fikk? Hva synes du nå? Beklager, men har fortsatt så mye jeg lurer på! 

Ingen problem, skjønner godt at du er usikker! Jeg har 475, høy profil runde, under muskel. Jeg er veldig godt fornøyd, tror jeg hadde valgt det samme nå. :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Elit skrev:

jeg har 335 moderat over muskel, rund profil. er nesten 180 høy og har nå en D/DD cup.
Var på trening etter 10 dager, løp etter 5/6 uker og gikk tilbake til tung styrke etter 8 uker. 

Takk! Kan jeg få spørre på hvilken klinikk? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 1. mai 2016 at 21.02, poppy skrev:

Er forresten 168cm/57kg.

Hei! Jeg har nylig operert meg på Fornebuklinikken! Hovedinntrykket er veldig bra, følte meg litt usikker etter første konsultasjon, men tok en til og da fikk jeg et mye bedre inntrykk. Det inntrykket har videre blitt bekreftet gjennom selve operasjonen og god oppfølging i etterkant. De har virket grundige og oppriktig interessert i hvordan det går. Føler også at jeg har fått bra med informasjon hele tiden. 

Hele prosessen har vært omtrent som jeg forventet. Jeg har hatt et par mindre operasjoner tidligere (ikke kosmetiske) så jeg var klar over at man blir rimelig redusert i tiden etter. Nå føler jeg meg egentlig veldig bra, fortsatt litt ømt og slikt, men det virker som jeg har en normal god progresjon. 

Fikk 525g ekstra høy profil.

Var sykemeldt i 2 uker, jobbet litt i forrige uke og det har gått greit, med litt forsiktighet. Anbefaler at du tar 2 uker hvis du har mulighet til det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Den 4. mai 2016 at 21.25, Sandram skrev:

Hei! Jeg har nylig operert meg på Fornebuklinikken! Hovedinntrykket er veldig bra, følte meg litt usikker etter første konsultasjon, men tok en til og da fikk jeg et mye bedre inntrykk. Det inntrykket har videre blitt bekreftet gjennom selve operasjonen og god oppfølging i etterkant. De har virket grundige og oppriktig interessert i hvordan det går. Føler også at jeg har fått bra med informasjon hele tiden. 

Hele prosessen har vært omtrent som jeg forventet. Jeg har hatt et par mindre operasjoner tidligere (ikke kosmetiske) så jeg var klar over at man blir rimelig redusert i tiden etter. Nå føler jeg meg egentlig veldig bra, fortsatt litt ømt og slikt, men det virker som jeg har en normal god progresjon. 

Fikk 525g ekstra høy profil.

Var sykemeldt i 2 uker, jobbet litt i forrige uke og det har gått greit, med litt forsiktighet. Anbefaler at du tar 2 uker hvis du har mulighet til det. 

Betryggende å høre at du er fornøyd med Fornebuklinikken! Synes de virker veldig ok. 

525 er nok litt for mye for meg, hvordan virker det nå?

Ser noen skriver at de ikke får sykemelding ved kosmetisk kirurgi, stemmer det? Virker som mange får det også! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Jeg skal på konsultasjon hos Aleris i kveld. Er veldig spent, masse jeg lurer på men er det noe spesielt det er lurt å ta opp? Skal jeg si hva jeg ønsker av størrelse og slikt eller skal jeg bare høre på legen? 

Takker for tips! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Mortilen skrev:

Hei! Jeg skal på konsultasjon hos Aleris i kveld. Er veldig spent, masse jeg lurer på men er det noe spesielt det er lurt å ta opp? Skal jeg si hva jeg ønsker av størrelse og slikt eller skal jeg bare høre på legen? 

Takker for tips! 

Konsentrer deg om ting som vedr din operasjon! Om det er noe som gjør deg til en spesielt god/dårlig kandidat etc. Selvsagt må du få fram hvor stor du ønsker å bli, men ikke størrelsen på implantatene da like str kan gi veldig forskjellig størrelse etter operasjon fra person til person. Viktig også å danne seg et bilde av vedk som skal operere deg, du må være fortrolig med vedk! 

Ikke glem praktiske spm som hvor lenge du må være borte fra jobb, trening etc etc. 

Skulle gjerne vært litt bedre forberedt selv første gang, og insistert mer på den størrelsen jeg ville bli. Da hadde jeg kanskje sluppet unna med en operasjon.. 

Lykke til! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, bikinijente skrev:

Konsentrer deg om ting som vedr din operasjon! Om det er noe som gjør deg til en spesielt god/dårlig kandidat etc. Selvsagt må du få fram hvor stor du ønsker å bli, men ikke størrelsen på implantatene da like str kan gi veldig forskjellig størrelse etter operasjon fra person til person. Viktig også å danne seg et bilde av vedk som skal operere deg, du må være fortrolig med vedk! 

Ikke glem praktiske spm som hvor lenge du må være borte fra jobb, trening etc etc. 

Skulle gjerne vært litt bedre forberedt selv første gang, og insistert mer på den størrelsen jeg ville bli. Da hadde jeg kanskje sluppet unna med en operasjon.. 

Lykke til! 

Takk! 

Ser av en tidligere post at du har 500ml nå, hvilken BH-størrelse gir det deg? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 11. mai 2016 at 16.37, Mortilen skrev:

Takk! 

Ser av en tidligere post at du har 500ml nå, hvilken BH-størrelse gir det deg? 

DD, hva du ender opp som vil selvsagt avhenge av utgangspunktet. Hadde nesten ingen ting. 

Hvordan gikk forresten konsultasjonen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 13. mai 2016 at 9.30, bikinijente skrev:

DD, hva du ender opp som vil selvsagt avhenge av utgangspunktet. Hadde nesten ingen ting. 

Hvordan gikk forresten konsultasjonen?

Takk som spør :) 

Jo, det gikk veldig bra. Mye informasjon å ta inn men jeg er vel mer eller mindre klar for operasjon, de kunne ta meg inn allerede 31. mai. Jeg får 450cc (er cc det somme som gr?) runde Eurosilicone implantater. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...