Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Det er en veldig sjelden komplikasjon. Jeg spurte kirurgen min om dette i etterkant. Han informerte om dette før operasjon, men jeg trente ikke den gangen;)

Men dette burde alle bli informert om. Alt som KAN skje. Jeg har mine under muskel for å unngår denne protesekanten siden jeg ikke hadde noe brystvev:p og fordi jeg har lav fettprosent.

Åh, nå ble jeg litt mindre stressa, takk for svar! :happy:

Jeg hadde det akkurat som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som kan fortelle meg hvor langt tid etter oprasjonen det tar før man blir -helt- smertefri og de kjennes "naturlige" ut?

Veldig individuelt det der. Det er ingen fasitsvar på det spørsmålet;)

Med meg tok det ca. 4 uker før de kjentes normale, og 2 - 3 uker før jeg var helt smertefri (da tenker jeg også på tunge løft, strekking av muskelen o.l). Jeg la under muskel og det tar lenger tid å komme seg etter operasjon. Men de forandra seg fortsatt noe det hele det kommende året (til det bedre).

Men som sagt, mange bruker mye lenger tid selv om de legger over. Så ta tiden til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Det er ikke mer enn 2 uker siden jeg opererte, har storst sett bare vondt når jeg ligger på rygg, spesielt når jeg skal stå opp om morningen. Ellers går det egentlig veldig fint. Tror kanskje jeg løfter litt tyngre enn jeg skal, mn har ikke så mye valg. Håper det meste er over etter 3 uker. Jeg la forresten under muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot. Dvs, de som ønsker å ta det tar det. Jeg har ikke akkurat noen fordommer der. Har jo selv flere venninner som har det. Jeg mener bare at det ikke er verdt å risikere livet sitt for et par pupper for det første, for det andre er mine preferanser belaget på mindre bryster. Syns rett og slett silikonpupper kan få unge friske smale jenter til å se chubby ut. Men alt med moderasjon! Det kan jo selvfølgelig være kjempe fint også. Bare forhør deg emd en kirurg og se om du er villig til å risikere alle fallgruvene. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta operasjonen om to uker, over brystmuskel. Kjenner jeg gruer meg, særlig med tanke på smerten de dagene etter operasjonen. Damen ga meg streng beskjed om at jeg IKKE fikk røre så mye som en vekt før det har gått 4 uker :eek: Tror ikke jeg får så mye da, hun mente jeg var veldig slank i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at du i det hele tatt er i stand til å løfte en vekt før om noen uker etter operasjonen uansett :p Jeg fikk også over muskelen og var utrolig støl de første ukene etter operasjonen, verst de første dagene.

Det "strekker" veldig rundt brystet om du prøver å løfte tungt, så du vil selv kjenne godt til om du er i stand til å trene igjen. Viktig å lytte til kroppen. Jeg begynte først med lette vekter etter 6 uker og etter 8-9 uker kunne jeg trene bryst og overkropp som vanlig uten ubehageligheter. :)

Hvordan var smertene for deg? Klarte du å gjøre ting selv uten hjelp dagen etter? Jeg kommer mest sannsynligvis ikke til å trene noe særlig før det har gått sikkert 6 uker selv, men er litt bekymret for at jeg kommer til å gå opp i vekt og ta mindre på styrken. Hvordan er det med løping da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til å trene opp brystmuskelen?

Tok silikon for 3 mnd siden, og når jeg var på badet her om dagen og skulle løfte meg selv opp fra vannkanten. Fikk jeg det ikke til xD Så må trene opp muskelen min.

Brystmusklene dine er ikke så mye til hjep uansett når du skal dra deg selv opp av et basseng (om jeg forstod deg rett), det bruker du rygg og armer til. Fine øvelser for bryst er pushups og benkpress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvilken str hadde du før optasjon og hvem str har du nå? :)

Jeg hadde 70A før (H&M-størrelser), og nå bruker jeg 65E (Change-størrelse). Det er ikke så syk forskjell som det høres ut som, tror bare de har litt rare størrelser i ordentlige undertøysbutikker.. :p Kirurgen min sa til og med at jeg hadde valgt en noe "beskjeden" størrelse, hehe. Jeg synes i alle fall de ser helt naturlige ut, og det er ingen som har gjettet at jeg har silikon (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise G virker som om vi har fått ganske så likt resultat. Ingen har gjettet at mine er silikon heller. Ser naturlig ut. Så lenge fettprosenten er høy nok vel og merke... :D

Hørtes ganske likt ut ja! Og uten å høres for creepy ut; det ser også sånn ut utfra bildet ditt... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker igjen, imorgen.. Iiip. Noen av dere her som måtte bruke brystbånd? Evt hvor lenge? Er det bare innbildning, eller virker det som om man må bruke det lenger, dess mer muskelmasse man har..? Jeg spurte klinikken via mail, men fikk ikke svar på akkurat det, bare det andre jeg spurte om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager igjen nå... hører at hibiscrub er helt forferdelig mot håret? :p

Forresten, jeg fikk ikke sett hvilke proteser som ville ha passet meg på konsultasjonen. Det eneste hun viste meg var en silikonprotese på 260 ml, og tror damen hintet veldig til at det hadde passet meg best. Nå vet jeg ikke hvordan det ville ha sett ut på kroppen min, og jeg vil såklart ha et fint og naturlig resultat, men jeg vil helst ha litt når jeg først betaler 30.500 kr for et inngrep. :D 171cm og 55-56kg, I don't know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...