Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Tusen takk :)

Jeg var og kjøpte tingene på resepten i går, men jeg har et problem! HibiScruben viste seg å være skikkelig vanskelig å få tak i. Var på 4 forskjellige apotek, og alle var tomme. Det var visst tomt på hovedlageret også, og den ene plassen fikk de ikke inn igjen før i uke 48 (noe som blir alt for sent for min del). På et annet sa de at det kunne hende de fikk i løpet av uka, så jeg får bare krysse fingrene for at de gjør det :)

jeg har en helt ny flaske...fikk ikke brukt alt..så du sku bodd nærme,bor i arendal jeg så kunne du bare fått den=)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderer å ta operasjon til sommeren, bor i Trondheim, men er litt usikker på Klinikk Stokkan. Har sett et par dårlige resultat derfra og det står heller ikke opplyst om hvilke garantier man har ved eventuelle komplikasjoner, hvilken erfaring har dere derfra?

Jeg har også kikka på andre klinikker og syns Fornebu klinikken virker veldig profesjonell, samt at de har veldig god garanti om noe skulle skje, føler på at jeg har lyst å ta operasjon der egentlig. Men hvordan blir det da å reise når man er nyoperert? Hvor lenge må man bli i Oslo før man er istand til å reise hjem igjen? Hvilke erfaringer har dere med Fornebu klinikken?

Det er så klart mest praktisk å gjøre det i Trondheim siden jeg har venner og foreldre som kan hente meg og jeg kan være sammen med første tiden + at de har mulighet for å hjelpe meg med andre praktiske ting som matlaging osv. Meeeen er så usikker på klinikk stokkan! Jeg syns det er veldig viktig at en klinikk har gode garantier hvis noe skulle skje, og jeg betaler heller litt mere for å få disse garantiene. Jeg går ikke etter pris, men profesjonalitet, kvalitet og gode fallskjerm løsninger.

Fornebu var jeg super fornøyde med å hører ikke annet en godt om de,kommer ikke til å bruke noen andre hvis jeg skulle gjort noe annet igjen.Vet flere fra nordnorge har tatt turen bare for det så reising er nok ikke no problem,dessuten har du coop kort kan du få 2 dager billig hotell rett ved siden av hvor du kan slappe av litt;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på konsultasjon? Jeg opererte meg på Klinikk Stokkan for en og en halv uke siden (325ml over muskel), og jeg er veldig fornøyd så langt. Det du må passe på er å spørre om absolutt alt du lurer på (vær veldig konkret), og ikke holde igjen noe som helst, for da får du heller ikke informasjon ut av de. Jeg synes de var litt dårlige å informere meg, men det kommer an på hvilken kirurg du får. Jeg fikk godt svar på alle de spørsmålene jeg kom på der og da.

Kirurgen min fortalte meg at dersom det oppstår komplikasjoner iløpet av de første årene, så får man gratis behandling, for det er det samme som mangel på vare. Jeg synes du skal bestille en konsultasjonstime der og danne ditt eget inntrykk. Har hørt mye jeg også, men jeg bestemte meg for at jeg ble fornøyd. Resultatet ble jeg fornøyd med! :)

Har ikke vært på konsultasjon, tenkte jeg skulle gjøre det uansett, slik at jeg har vært i kontakt med flere enn bare en klinikk. Har sendt papirer til Fornebu klinikken også for fjern konsultasjon som de tilbyr på nettsidene sine. Sendte forespørsel til banken idag om å få utvidet boliglånet mitt med 50.000 slik jeg kan få gjort det rundt juletider/Januar istedet da det passer best mtp studier og salg av bolig/flytting til våren. Blir veldig spennende å få svar nå! Krysser fingrene for at alt ordner seg :D Men spørs om de utfører operasjoner i romjula da, er helst da jeg vil siden jeg har fri helt til 10Januar fra skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på hvor mye du vil ta, og om det blir over eller under muskel? :-) Jeg klarte å gå i byen allerede dagen derpå (selv om det ikke var smart...), og de største smertene var bare samme kveld og dagen derpå. Tror jeg var veldig heldig da... Nå er puppene mine ømme og sår av sportsBH'en, men det gjør absolutt ikke vondt med mindre jeg gjør noe jeg ikke skulle ha gjort. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vits å danne seg en mening om det mener jeg, da alle kropper er forskjellige og krever forskjellige inngrepsmetoder og proteser :) Jeg har dog danna meg et bilde av hva jeg vil ha iht form og fasong, og at det ikke skal være noe pamela pupper ;)

Jeg er ikke redd smertene jeg da, tviler sterkt på at det kommer i nærheten av smertene jeg hadde etter kite ulykka mi uansett, det blir bare ikke verre smerter enn det jeg opplevde da. Jeg tenkte mere på fly og at d blir trykkforandringer i kabinen og sånt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vits å danne seg en mening om det mener jeg, da alle kropper er forskjellige og krever forskjellige inngrepsmetoder og proteser :) Jeg har dog danna meg et bilde av hva jeg vil ha iht form og fasong, og at det ikke skal være noe pamela pupper ;)

Jeg er ikke redd smertene jeg da, tviler sterkt på at det kommer i nærheten av smertene jeg hadde etter kite ulykka mi uansett, det blir bare ikke verre smerter enn det jeg opplevde da. Jeg tenkte mere på fly og at d blir trykkforandringer i kabinen og sånt jeg :)

Sant :-) Jeg fikk ikke vite resultatet før etter operasjonen. Eneste jeg sa var at jeg ville ha så naturlig som mulig, så da ble det sikkert et sted rundt 300ml pluss-minus.

Kult at du kiter! Bra du ikke er redd for smerte, det var min største frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel sånn at de prøver ut hva som passer deg under operasjonen, så antall cc og profil man blir enige om under konsultasjon er vel bare veiledende? Hvordan går det med deg nå da? Oppe å farter? :)

Det var første og siste gang jeg kita foråsidsånn, så ingen kiting her i hus mere nei :p Tror egentlig det er bra du var redd for smertene, man blir mere forberedt psykisk på hva man har i vente da... det som bekymrer meg er spritlukta/desinfeksjonslukta som er på sykehus, hvordan jeg reagerer på den, fikk hjerteklapp/angst av den hos tannlegen! Har ikke satt mine bein på et sykehus siden den ulykka heller, men vil man det nok så hopper man i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøvde ut under operasjonen ja! :-) Så passe mørbanket ut etterpå. Hun sa ikke hvilken profil jeg hadde... Mulig det står på et av papirene jeg fikk med.

Det går greit nå! Veldig kjedelig å ikke trene eller gå i vanlig BH. Klarer til og med å ligge på siden eller magen hvis jeg vil nå, selv om jeg sikkert burde unngå det.

Sykehuslukt er ekkelt uansett. Pleide å få angst av det før jeg også. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den ene puppen er mer fyldig og rundformet enn den andre, er det normalt? :-( ser til og med forskjellen. Nå er det 2 uker siden operasjonen, ble litt nervøs jeg! Håper at de bruker flere uker på å forandre fasong før den er "endelig" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den ene puppen er mer fyldig og rundformet enn den andre, er det normalt? :-( ser til og med forskjellen. Nå er det 2 uker siden operasjonen, ble litt nervøs jeg! Håper at de bruker flere uker på å forandre fasong før den er "endelig" :p

Tar ganske lang tid før se får satt seg skikkelig, så det er ingenting å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefaen som jeg gruer meg til å være 4-6 uker uten trening.. Er jeg virkelig KJEMPEdum som gjør dette nå før jul? Det vil jo selvsagt alltid passe dårlig, og det er bare 6 uker i et langt treningsliv og jeg har jo vært gjennom operasjoner som satte meg ut av spill like lenger før og det gikk jo bra.. Men jeg kvir meg likevel nå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg tror jeg gruer mer mer til å være borte fra treningen så lenge, enn til selve operasjonen og smertene. Jeg har aldri vært gjennom noen slags operasjoner eller vært langvarig syk, så vet ikke hva jeg skal finne på i ukene framover. Sitte å se lese og se på tv hele dagen er liksom ikke helt meg :-P men vi må jo bare tenke at vi kommer sterk tilbake med mye motivasjon når vi er treningsklare igjen, også finnes det jo folk som er skadet og som aldri kan trene, så vi overlever nok de ukene der. Ukene fram mot jul går alltid fort føler jeg, så synes det er et bra tidspunkt å operere på :)

4 dager igjen!!

10 dager her! Hvor skal du hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, jeg tror jeg gruer mer mer til å være borte fra treningen så lenge, enn til selve operasjonen og smertene. Jeg har aldri vært gjennom noen slags operasjoner eller vært langvarig syk, så vet ikke hva jeg skal finne på i ukene framover. Sitte å se lese og se på tv hele dagen er liksom ikke helt meg :-P men vi må jo bare tenke at vi kommer sterk tilbake med mye motivasjon når vi er treningsklare igjen, også finnes det jo folk som er skadet og som aldri kan trene, så vi overlever nok de ukene der. Ukene fram mot jul går alltid fort føler jeg, så synes det er et bra tidspunkt å operere på :)

4 dager igjen!!

Åhh, tipper dere er passe nervøse? Jeg grudde meg også mer til de treningsfrie ukene enn selve operasjonen. Smerten var jeg nervøs for, men det gikk bedre enn forventet. Nå er det vel 2 uker to go før jeg kan trene veldig lett, og 4 uker til jeg kan begynne å komme på normalen. Det er 2 uker siden operasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit jo at det går bra.. Følte forrige gang at kroppen brukte så mye energi på å hele seg selv at jeg liksom ikke ble spesielt rastløs de første ukene, men dette er jo et mye mindre inngrep sånn sett. Det passer bare egentlig ikke i det hele tatt mtp skole.. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakka med fornebu klinikken, 300 cc +/-, naturlig + profil under muskel.... Han sa at å legge over muskel på meg vil ikke bli fint, da hele implantatet vil vises gjennom huden. Da er det egentlig uaktuelt å i det hele tatt dra på konsultasjons time på stokkan klinikken, da de utelukkende legger over muskel, det er også grunnen til de dårlige resultatene jeg har sett fra Stokkan... Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo nervøs, men på den andre siden ikke så veldig som jeg hadde trodd jeg skulle være. Tipper de fleste nervene kommer dagen før, men gleder meg egentlig bare veldig til å få det gjort :) godt å høre at du synes det gikk bedre enn forventet. Hvordan går det med deg nå da? Kjenner du smerte til vanlig?

Kjenner ikke smerte nå, med mindre jeg gjør skarpe bevegelser med armene som jeg ikke skal :-) Det er ømt og smålig ubehagelig hvis BH'en gnir seg inn mot puppene, men ellers er det ikke noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vurderer selv veldig å ta en brystforstørring til neste år. Jeg har plan om å bruke skatte og feriepenger på det, og operere på høsten/vinteren, slik det ikke blir så synlig for andre i overgangen.

Jeg har nylig begynt å trene, og har lyst å forsette med dette etter operasjonen. Og i den forbindelse har jeg hørt at man ikke bør legge implantetet under(eller var det over?) muskelen. Har plasseringen noe å si for treningen? Jeg vil ikke at det skal synes i det hele tatt at det er et implantat der. Jeg vil at det skal se så naturlig ut som mulig.

Hva er forskjellene på profilene, og formene? Er det lav, moderat og høyprofil? Og dråpe og rundeformer? Hva er mest naturlig? Moderat og dråpe?

Jeg er nå en 75A, og vil opp i C eller D tror jeg. Legen vet vel mer hva som kan passe kroppen min og ikke :) Har ikke vært på konsultasjon enda, men jeg tror jeg venter med det litt nærmere når jeg kan operere, for hvis ikke vil jeg sikkert ha problemer med å vente så lenge :p Jeg har ikke penger til det nå.

Også noe jeg merkelig nok lurer på. Hvordan fortalte dere mor om operasjonen(om dere gjorde)? Jeg ser for meg at hun ikke vil like det i det hele tatt, men samtidig så har jeg litt lyst å dele det med henne før jeg opererer. Og jeg synes det er litt "flaut" å fortelle faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vurderer selv veldig å ta en brystforstørring til neste år. Jeg har plan om å bruke skatte og feriepenger på det, og operere på høsten/vinteren, slik det ikke blir så synlig for andre i overgangen.

Jeg har nylig begynt å trene, og har lyst å forsette med dette etter operasjonen. Og i den forbindelse har jeg hørt at man ikke bør legge implantetet under(eller var det over?) muskelen. Har plasseringen noe å si for treningen? Jeg vil ikke at det skal synes i det hele tatt at det er et implantat der. Jeg vil at det skal se så naturlig ut som mulig.

Hva er forskjellene på profilene, og formene? Er det lav, moderat og høyprofil? Og dråpe og rundeformer? Hva er mest naturlig? Moderat og dråpe?

Jeg er nå en 75A, og vil opp i C eller D tror jeg. Legen vet vel mer hva som kan passe kroppen min og ikke :) Har ikke vært på konsultasjon enda, men jeg tror jeg venter med det litt nærmere når jeg kan operere, for hvis ikke vil jeg sikkert ha problemer med å vente så lenge :p Jeg har ikke penger til det nå.

Også noe jeg merkelig nok lurer på. Hvordan fortalte dere mor om operasjonen(om dere gjorde)? Jeg ser for meg at hun ikke vil like det i det hele tatt, men samtidig så har jeg litt lyst å dele det med henne før jeg opererer. Og jeg synes det er litt "flaut" å fortelle faktisk.

Jeg fortalte min mor for et par dager siden at jeg hadde bestilt time, det var jo bare å hoppe i det. Gikk helt fint det, ikke flaut i det hele tatt. Hun støtta meg i operasjonen, hun var egentlig mer opptatt av den økonomiske belastningen egentlig. Men pytt,pytt, man må også tenke som så at man er voksen og står til ansvar for egne handlinger :) Du kan jo begynne med å si at du har tenkt på det, så kommer det ikke som en bombe når du først gjør det. Da er det jo en tanke hun blir vant med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...