Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Er vel stor forskjell på folk ja, og jeg desverre er litt sånn som synes alt gjør vondt, selvom det nødvendigis ikke er såå ille:oops:

Men jeg er forberedt på at det vil være ett lite helvette ,og forbereder meg stadig vekk på hvordan jeg skal klare å overleve dette:wub:

Kommer sikkert til å bli deprimert fordi jeg ikke vil få trent ( noe som var grunnen til at jeg ikke gjorde dette ifjor) Hadde egentlig satt OP den 24.10.11 men trakk meg.. Nå har det gått ett år, og jeg ser at jeg kommer aldri til å glemme dette og bare må gjennomføre:thumbsdown: Planen nå er å få dette til i september..

Hehe, jeg er litt pysete på alt som er "inni" kroppen. Tatovering, sår i huden, såpe i øyet osv går helt fint, men menssmerter eller hodepine, da er jeg snar med å løpe til medisinskuffen. Men dette går helt greit altså :) Tror de aller fleste klinikker har stort fokus på smertelindring. Og det er fort glemt, minnet om hvor vondt jeg hadde rett etter oppvåkning i går begynner allerede å blekne. Det var bare vondt i et par timer, og 75% av den tiden var jeg helt vekke av morfin eller hva jeg nå fikk :) Så jeg tror ikke du trenger å være såå redd. Men jeg kan jo ikke uttale meg om hvordan det er under muskel.

Uansett så tror jeg at det er verdt det, tiden med smerter går nok fort, og så kan man kose seg i en splitter ny, fin kropp :D Gruer meg til å ikke kunne trene på så lenge jeg også... men sånn er det bare :( Håper at du får gjort det når du ønsker og at ubehaget ikke blir for ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg er litt pysete på alt som er "inni" kroppen. Tatovering, sår i huden, såpe i øyet osv går helt fint, men menssmerter eller hodepine, da er jeg snar med å løpe til medisinskuffen. Men dette går helt greit altså :) Tror de aller fleste klinikker har stort fokus på smertelindring. Og det er fort glemt, minnet om hvor vondt jeg hadde rett etter oppvåkning i går begynner allerede å blekne. Det var bare vondt i et par timer, og 75% av den tiden var jeg helt vekke av morfin eller hva jeg nå fikk :) Så jeg tror ikke du trenger å være såå redd. Men jeg kan jo ikke uttale meg om hvordan det er under muskel.

Uansett så tror jeg at det er verdt det, tiden med smerter går nok fort, og så kan man kose seg i en splitter ny, fin kropp :D Gruer meg til å ikke kunne trene på så lenge jeg også... men sånn er det bare :( Håper at du får gjort det når du ønsker og at ubehaget ikke blir for ille :)

Takk gud for medisiner!:D Ja håper jeg blir en av de heldige, vil nok skrive mer her inne når alt begynner å nærme seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å lese at det går bra med deg, "lottaRosie" :) Synes det er interessant å lese om andre som nettopp har operert siden jeg selv skal til høsten. Kan jeg spørre deg om hvorfor du valgte å legge over muskelen? Ser de siste andre som har skrevet her har under. Selv har jeg lest flere steder at det oftest er best for folk som trener mye å ha over, så da skjønner jeg ikke hvorfor så mange her velger å ha under. (?) Jeg skal selvsagt høre hva kirurgen mener om hva som er best for meg, men jeg tror jeg også vil ha over om jeg kan bestemme selv.

Takk :D Jeg skriver såpass mye nå nettopp fordi jeg selv var veldig ivrig på å lese om andres erfaringer i forkant av min operasjon :)

Jeg fikk protesen over muskelen fordi kirurgen mente at jeg hadde nok brystvev og underhudsfett til at det ville gå bra, så hun anbefalte det, og det var også det jeg ønsket siden jeg er glad i å trene. Over muskelen er jo minst smertefullt også :)

Tror det rett og slett er forskjellig hva kirurgene selv foretrekker, for jeg har sett mange med mye større utgangspunkt enn med som likevel får under muskelen. Jeg var jo bare en litt slunken 70A :huh: Men jeg hadde visst "en del" vev selv om det lå veldig flatt. Jeg syntes det var utrolig lite uansett hvordan man så på det, men :p

Håper du får valget selv da, i mitt tilfelle foreslo heldigvis kirurgen det før jeg rakk å fortelle hva jeg ønsket. Hun foreslo også høy profil, som jeg hadde tenkt på selv, og hun var ikke redd for å legge inn en bra størrelse :D (likevel føler jeg meg ganske flattrykt her i sports-BHen min, men samtidig, den er 75D og trang.... :wub:)

Krysser fingrene for at du også kan få over muskel :) Når skal du operere? Bare spør hvis du lurer på noe, hva som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker den teipen ja,men vet der finnes en dyrere som er bedre..men husker ikke navnet å hvor jeg leste det:p:)

Teipen heter Mepiform :) Men den kan ikke brukes før såret er helt grodd, den skal kun på arr. Jeg begnner med den neste uke, da er det 3 uker siden min op :)

375 g, høy profil, over muskel, snitt under brystvorten :D Fikk alt som jeg ville ha det, og mer enn jeg hadde turt å håpe på! Jeg ba om å få i hvert fall 300 g jeg.... Men så prøvde hun det, det ble for smalt på overkroppen min, så hun tok moderat profil, men det ble for flatt, så da tok hun høy profil og gikk opp i størrelse :D Akkurat som jeg håpet :wub:

Føler meg litt flat på toppen og mellom dem nå da, men håper at de går seg litt til. De ser heller ikke særlig store ut! Men ultratrang sports-bh gjør vel nesten alt flatt uansett? Jaja, vet jo egentlig at selv om ønsket om vannmelon-size er der, så er det nok finest med en størrelse som passer til resten av kroppen. Og jeg tror at dette blir passe til mine 168 cm og 60 kg :)

Narkosen gikk heldigvis helt fint, var heller ikke dårlig da jeg våknet. Men fikk etter en stund veldig vondt! Det presset og sprengte, og jeg fikk litt hetta da jeg prøvde å løfte litt på sports-bhen og innså at det er ikke DEN som presser, det er HUDEN som er så stram og trang :eek: Tror faktisk ikke jeg hadde lokalbedøvelse, det føltes i hvert fall ikke sånn :p Fikk visst noe rett i blodet akkurat da jeg våknet (husker ikke det), så en pillecocktail da de spurte hvordan det gikk og jeg sa jeg hadde vondt, og så hjalp ikke det, så en halvtimes tid senere fikk jeg mer rett i blodet. Det hjalp :) Og når det gikk ut tror jeg det verste var over, og at pillene kunne overta.

Men å reise seg var verre :p Første gang jeg prøvde kom jeg meg opp i sittende stilling og fikk på t-skjorten, før jeg ble så uvel at jeg måtte bikke rett ned igjen. Blodtrykksfall skulle jeg tro, for da jeg fikk efedrin kunne jeg gå en runde før jeg måtte nedpå igjen. Og etter at efedrinen hadde fått virket enda litt lenger, kunne jeg dra :) Men det var voondt å komme fra liggende til sittende og stående stilling, heldigvis gikk det fort over når jeg var oppreist en stund.

Føler meg nå litt mør og stiv og støl, i solar plexus og under armene spesielt. Har det ellers fint, regner med at jeg enda flyter litt på tablettene fra tidligere, selv om det er fire timer siden dem. Gleder meg bare til å kunne begynne med vanlige bh-er, håper jeg blir fornøyd med størrelsen :) Så det var min opplevelse :D

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,jeg har 3 uker på mandag,så får se når jeg bytter på søndag om alt er grodd;)

Ellers drøyer jeg bare,men da fikk jeg iallefall navnet...sett litt rundt på apotek men de visste ikke om den..så får prøve sykehus apotek da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok,jeg har 3 uker på mandag,så får se når jeg bytter på søndag om alt er grodd;)

Ellers drøyer jeg bare,men da fikk jeg iallefall navnet...sett litt rundt på apotek men de visste ikke om den..så får prøve sykehus apotek da:)

De har den også på boots :)

Vurderte selv å kjøpe Mepiform, men synes prisen var litt vel stiv. 800 kr er jo helt vilt for noen teipstrips :confused:

Hæ!? Jeg betalte 109 for min jeg, og da er det to plaster. Et plaster er stort nok til å dele i 2, så da blir det bare en 50 lapp i uken, det står jeg i :) Hvor i alle dager fant du til 800 kr?

Jeg kjøpte mitt på vitus forresten, de henger der som de andre plaster tingene er :)

Sånn ser pakken ut:

MEPIFORM 5X7.5CM USTERIL, Kompresser/Bandasjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micropore er den teipen som brukes rundt på klinikkene. Om de ikke har i hyllene på apoteket så spør etter den. Koster ikke så mye...Microporen sitter godt men er samtidig lett å få av:) Ikke våt den før den tas av. Og ikke skift for ofte.. Det er bare unædvendig...;)

Ikke kjøp SCANPORE, har hørt den er fæl å få av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micropore er den teipen som brukes rundt på klinikkene. Om de ikke har i hyllene på apoteket så spør etter den. Koster ikke så mye...Microporen sitter godt men er samtidig lett å få av:) Ikke våt den før den tas av. Og ikke skift for ofte.. Det er bare unædvendig...;)

Ikke kjøp SCANPORE, har hørt den er fæl å få av.

ahh...har bestandig våta den,for det mente de va best..:) men kanskje prøve å ikke gjøre det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for noen går det jo veldig bra, heldig er du!:) Men jeg synes da 1 mnd er leeenge uten sikkelig trening:unsure:

Tror jeg er redd ,for å bli redd for å trene igjen ( om det gir sence?):p At jeg ikke kommer til å tørre å kjøre benk, flyes pushups osv.. Hvordan synes du nedtrekk går? Har hørt at mange synes denne var ubehagelig.. jeg elsker nedtrekk!:cry:

Gir veldig mening! Jeg er der i de øvelsene jeg kjenner det strekker ekstra - så nedtrekk tar jeg det lungt med, i likhet med flyes og pullover. Strekker litt for mye til at jeg tenker det er lurt enda, men da kjører jeg heller på med andre øvelser. Jeg vil heller ha fine pupper enn sterke brystmuskler, så foreløpig er det ikke det største tapet. I henhold til rygg kan man jo bare kjøre masse croc ro. Den digger jeg. :D

Var 6 uker i går siden operasjonen, i dag kjørte jeg benkpress! Wuhuu, tok bare stanga da (20kg), 10 reps, 3 sett. Men fortsatt gikk det overraskende greit. Bare tenkte å begynne rolig, men til å makse på 35kg før jeg opererte, for så å kutte opp alt, sy sammen igjen og ikke trene på 6 uker, synes jeg ikke 20kg er så ille. :p

Ja, det er kjedelig å vente så lenge på treninga, men det er enda værre å gå og tenke på puppene hele veien. Treninga kommer tidsnok senere! Og de første 4 ukene går fort, har du da lite smerter kan du fint kjøre styrke på resten av kroppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har den også på boots :)

Hæ!? Jeg betalte 109 for min jeg, og da er det to plaster. Et plaster er stort nok til å dele i 2, så da blir det bare en 50 lapp i uken, det står jeg i :) Hvor i alle dager fant du til 800 kr?

Jeg kjøpte mitt på vitus forresten, de henger der som de andre plaster tingene er :)

Sånn ser pakken ut:

MEPIFORM 5X7.5CM USTERIL, Kompresser/Bandasjer

Tror jeg må ha funnet en veeldig stor pakke eller noe da.. :p Var på et eller annet apotek i alle fall, husker ikke hvilket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, bare fortsett å skrive du :D Jeg følger også mange "puppe-blogger" for å lese om andre erfaringer, og for at jeg vil være mest mulig forberedt til den dagen det blir min tur.

Du var skikkelig heldig som fikk alt helt som du ville ha det :) Jeg er veldig flat, men får satse på at jeg også har en del vev da, så går det nok bra med over muskelen for meg og.

Jeg har ikke fått noen dato enda siden jeg ikke har vært på konsultasjon. Jeg er 19 nå, så må vente til jeg fyller 20 med å operere på grunn av 20 års aldersgrense der jeg forhåpentligvis skal operere. Men jeg har tenkt å gå på konsultasjon når jeg flytter etter sommerferien, så kan jeg forhåpentligvis allerede få satt av en dag. Håper jeg kan få en dato rett etter at jeg har fylt i oktober :)

Jeg leste alt jeg klarte å finne, og enda var det ting jeg ikke var forberedt på, som at jeg kom til å ha så vondt med en gang jeg våknet. Men det tror jeg ikke alle har, det virker som mange får lokalbedøvelse som varer en stund, mens min (hvis jeg hadde) gikk ut samtidig med narkosen, og så foretrakk de å lindre smertene med medikamenter i stedet. Mamma sa at mange leger foretrekker å gjøre det på den måten sånn ellers også.

Så var jeg forberedt på mye mer smerter de neste dagene enn jeg har hatt :p Nettene har gått kjempefint, ikke smerter, og i natt klarte jeg å sove lenge og godt også. Har ikke behøvd hjelp til å stå opp, gå på do eller noe, bare å ta på sokker og trekke buksa helt opp i går :p Men i dag klarte jeg all påkledningen min også :)

Jeg har jo over muskel, men selv det tatt i betraktning tror jeg at jeg må oppleve historiens minst smertefulle post op-periode :D

Håper at du også får over muskel, for dette er bare en dans på roser. Har heller ingen synlig protesekant, kunne faktisk tenkt meg at de så litt mer unaturlige og runde på toppen ut :p Og jeg har ikke i mitt liv funnet en bh jeg faktisk har fylt.

Kjedelig med den tjueårsgrensa, men det er jo samtidig litt en forsikring på at klinikken er seriøs og ikke bare tenker på hvor mye penger de kan håve inn :) Ønsker deg lykke til med alt! Vi får vel følge deg her inne når det nærmer seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner protesekanten under puppen, er bølger mellom og har skikkelig vondt på siden av puppen. Er én mnd siden operasjonen. Litt smådeppa. Virker som de gamle komplikasjonene + litt til er tilbake. Jeg kan ikke operere på nytt igjen, for kroppen min tåle jo ikke narkosen. Blæ :( slutta å puste på oppvåkningen, vil ikke risikere det igjen..

Klageklageklage!

Men sånn på den positive siden så er formen på puppene fin, jeg kan ikke se ripplingen elle kanten, og de er bittelitt større enn sist. Ikke at det var meningen, men helt greit egentlig :) i tillegg får jeg kløft når jeg ligger på siden, før samla puppene seg bare til en stor rar pupp istedenfor to :p så jeg har vel ikke noe å klage på!

Liker også at jeg har fått tilbake følelsen i puppene, og de er vaaarme <3 det har jeg ikke kjent på 1,5 år! Greit å slippe at puppene blir iskalde :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner protesekanten under puppen, er bølger mellom og har skikkelig vondt på siden av puppen. Er én mnd siden operasjonen. Litt smådeppa. Virker som de gamle komplikasjonene + litt til er tilbake. Jeg kan ikke operere på nytt igjen, for kroppen min tåle jo ikke narkosen. Blæ :( slutta å puste på oppvåkningen, vil ikke risikere det igjen..

Klageklageklage!

Men sånn på den positive siden så er formen på puppene fin, jeg kan ikke se ripplingen elle kanten, og de er bittelitt større enn sist. Ikke at det var meningen, men helt greit egentlig :) i tillegg får jeg kløft når jeg ligger på siden, før samla puppene seg bare til en stor rar pupp istedenfor to :p så jeg har vel ikke noe å klage på!

Liker også at jeg har fått tilbake følelsen i puppene, og de er vaaarme <3 det har jeg ikke kjent på 1,5 år! Greit å slippe at puppene blir iskalde :p

Kan jeg spørre hvor du opererte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du opererte? :)

På Klinikk Stokkan. Men mine komplikasjoner har ikke noe med dem å gjøre, de gjorde alt riktig. Jeg er bare en av dem som er så uheldig å få rippling/kapsling osv.

Kjenner flere som har operert på Klinikk Stokkan som har myke fine pupper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte også på Stokkan, må jo foreløpig bare vente og se, men er veldig fornøyd med den behandlingen jeg fikk. Synes det er kjekt av deg MissP at du stadig framhever at det ikke er klinikken/kirurgen sin feil :) ellers hadde vel jeg ikke turt å operere der, men jeg er glad jeg gikk dit, for jeg føler mine ønsker ble veldig oppfyllt (HEHE). Så nå er det bare å vente på å gro og håpe på ingen komplikasjoner. Natt 3 nettopp overstått uten smerter :) Håper at komplikasjonene dine ikke blir for ille MissP, og at det går bra med deg!

Ps beklager eventuelle skriveleifer, ikke så enkelt fra telefon :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...