Gå til innhold

Utfordring til sterke jenter


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke denne fascinasjonen rundt beinpress, jeg da. Det virker ikke spesielt overførbart med tanke på jenter som knapt bøyer 60 kg og beinpresser 300, min hypotese om en relativt begrenset ROM hos enkelte, osv. I tillegg så blir pers i beinpress litt som pers i flyes eller pers i bicepscurl synes jeg, det er liksom først og fremst en isolasjonsøvelse. I tillegg frykter jeg at en del utsetter ryggen for en del guffent, spesielt i bunnposisjon. Av samme grunn legger jeg ikke ut beinpressvideo, selv om jeg garantert ville fått det til :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sittende beinpressmaskin fra life fitness på treningssenteret der jeg trener. Jeg har makset den ut flere ganger (200kg), men har ikke full bevegelsesbane de siste 40kg. Men, jeg har full bevegelsesbane fram til 160kg.. Har rumpa og ryggen godt plassert nedi stolen og, bare så det er sagt :p Bruker beinpress stortsett kun for å tyne ut siste resten av beina, evnt tll tåpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart det går tregt, det er overhode ikke den vekten jeg trener med til vanlig. Men en vekt jeg kan legge til på tungtrening. Jeg gir deg mitt ord på å filme det og legge det ut her for deg, snille jenter lyver da ikke=) Så får du bedømme selv, skeptiker:D Jeg vil vel påpeke at det krever en ganske så sterk core for å presse tung beinpress med rett teknikk. Skal se om jeg får det til allerede i morgen.

Venter vi ikke fortsatt på en video her :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal det være en konkurranse i beinpress? Ser virkelig ikke hvorfor det heller kan være en konkurranse om knebøy og krav om video og da kun bøy med god dybde. Og til dere som sier dere ikke kan bøye på grunn av smerter i knær,rygg, whatever. Ja det er noen som har skader som begrenser det veldig, men hvis dere faktisk tar et tak i problemet og leser om smertene deres, gjør noe med dette, vil dere få en bedre kropp i hverdagen og ikke minst bedre treninger og dermed resultater.

Flere som fortsatt bøyer store tall med et hav av prolapser i ryggen, selv har jeg en skiveutglidning som gjorde at jeg ikke klarte å bøye mer enn 40kg til en kvartbøy før ryggen kollapset i en periode. Nå er jeg smertefri etter en lengre periode med slyngetrening og mye bevegelighetstrening så mye av de som sier de ikke kan bøye tar dette bare som en snarvei og dårlig unnskyldning. Men da kan dere også regne med at styrken og kroppen til hverdags samt utseende blir deretter! Sett i gang å kjør knebøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal det være en konkurranse i beinpress? Ser virkelig ikke hvorfor det heller kan være en konkurranse om knebøy og krav om video og da kun bøy med god dybde. Og til dere som sier dere ikke kan bøye på grunn av smerter i knær,rygg, whatever. Ja det er noen som har skader som begrenser det veldig, men hvis dere faktisk tar et tak i problemet og leser om smertene deres, gjør noe med dette, vil dere få en bedre kropp i hverdagen og ikke minst bedre treninger og dermed resultater.

Flere som fortsatt bøyer store tall med et hav av prolapser i ryggen, selv har jeg en skiveutglidning som gjorde at jeg ikke klarte å bøye mer enn 40kg til en kvartbøy før ryggen kollapset i en periode. Nå er jeg smertefri etter en lengre periode med slyngetrening og mye bevegelighetstrening så mye av de som sier de ikke kan bøye tar dette bare som en snarvei og dårlig unnskyldning. Men da kan dere også regne med at styrken og kroppen til hverdags samt utseende blir deretter! Sett i gang å kjør knebøy!

Er veldig enig med at bøy gir vanvittig mye mer. Men vær litt forsiktig med å råde absolutt alle til å jobbe seg tilbake til frivektsområdet, det blir litt for generaliserende. Jeg vil i hvert fall råde alle som virkelig sliter til å ta kontakt med fysio eller lignende for å finne ut av feilene, heller enn å drive eksperimenter med egen kropp.

Heller beinpress enn grusom bøyteknikk og skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...