Gå til innhold

Utfordring til sterke jenter


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er veldig enig med at bøy gir vanvittig mye mer. Men vær litt forsiktig med å råde absolutt alle til å jobbe seg tilbake til frivektsområdet, det blir litt for generaliserende. Jeg vil i hvert fall råde alle som virkelig sliter til å ta kontakt med fysio eller lignende for å finne ut av feilene, heller enn å drive eksperimenter med egen kropp.

Heller beinpress enn grusom bøyteknikk og skader.

"men hvis dere faktisk tar et tak i problemet og leser om smertene deres, gjør noe med dette, vil dere få en bedre kropp i hverdagen og ikke minst bedre treninger og dermed resultater."

Vet ikke om det kom tydelig nok frem her, men å ta tak i et problem innebærer selvfølgelig kontakt med manuellterapaut/fysio etc for å få hjelp med å kunne kjøre øvelsen optimalt. Her er det også bare å spørre folk dere kjenner som har gode kunnskaper om det til å veilede videre når man har fått kommet igang med teknikktreningen. Syntes alt for mange (også gutter) holder seg for god for å prøve andre øvelser i frykt for å drite seg ut/ikke få det til og tar heller de øvelsene de føler seg tilfreds med. Øvelse gjør mester, men de av dere som trener både bøy og mark kan jo egentlig bare kose seg med det og tenke på at dere får mye bedre resultater enn de som kjører kneknekk i beinpress maskinen og kun roing som øvelsen for rygg ;) Vet ikke hvor mange personer som har sagt til meg at de angrer på at de har trent flere år, kun med apparater og ikke fattet effekten av trening med frivekter før nå i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men hvis dere faktisk tar et tak i problemet og leser om smertene deres, gjør noe med dette, vil dere få en bedre kropp i hverdagen og ikke minst bedre treninger og dermed resultater."

Vet ikke om det kom tydelig nok frem her, men å ta tak i et problem innebærer selvfølgelig kontakt med manuellterapaut/fysio etc for å få hjelp med å kunne kjøre øvelsen optimalt. Her er det også bare å spørre folk dere kjenner som har gode kunnskaper om det til å veilede videre når man har fått kommet igang med teknikktreningen. Syntes alt for mange (også gutter) holder seg for god for å prøve andre øvelser i frykt for å drite seg ut/ikke få det til og tar heller de øvelsene de føler seg tilfreds med. Øvelse gjør mester, men de av dere som trener både bøy og mark kan jo egentlig bare kose seg med det og tenke på at dere får mye bedre resultater enn de som kjører kneknekk i beinpress maskinen og kun roing som øvelsen for rygg ;) Vet ikke hvor mange personer som har sagt til meg at de angrer på at de har trent flere år, kun med apparater og ikke fattet effekten av trening med frivekter før nå i senere tid.

Fint å få klargjort det.

Igjen, jeg er veldig enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg føler ikke den tar så mye på bakside. Jeg bruker beinpress kun til å prøve å bygge større quads.( bøyer til vanlig, men må stå litt bredt ).Tror nok beinstillinga mi er en del smalere, ser sånn ut i alle fall. Ikke så lett å se fra siden :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal det være en konkurranse i beinpress? Ser virkelig ikke hvorfor det heller kan være en konkurranse om knebøy og krav om video og da kun bøy med god dybde. Og til dere som sier dere ikke kan bøye på grunn av smerter i knær,rygg, whatever. Ja det er noen som har skader som begrenser det veldig, men hvis dere faktisk tar et tak i problemet og leser om smertene deres, gjør noe med dette, vil dere få en bedre kropp i hverdagen og ikke minst bedre treninger og dermed resultater.

Flere som fortsatt bøyer store tall med et hav av prolapser i ryggen, selv har jeg en skiveutglidning som gjorde at jeg ikke klarte å bøye mer enn 40kg til en kvartbøy før ryggen kollapset i en periode. Nå er jeg smertefri etter en lengre periode med slyngetrening og mye bevegelighetstrening så mye av de som sier de ikke kan bøye tar dette bare som en snarvei og dårlig unnskyldning. Men da kan dere også regne med at styrken og kroppen til hverdags samt utseende blir deretter! Sett i gang å kjør knebøy!

Knebøy er jo en av de mest funksjonelle øvelsene og kanskje den tyngste øvelsen (spør du meg). Derfor kanskje mange lurer seg unna.De som sliter med dybden kan jo øve seg med manualer, lene seg på en fitnessball, eller på dansegulvet med høye hæler;) hoho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er jo en av de mest funksjonelle øvelsene og kanskje den tyngste øvelsen (spør du meg). Derfor kanskje mange lurer seg unna.De som sliter med dybden kan jo øve seg med manualer, lene seg på en fitnessball, eller på dansegulvet med høye hæler;) hoho..

Knebøy er gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er jo en av de mest funksjonelle øvelsene og kanskje den tyngste øvelsen (spør du meg). Derfor kanskje mange lurer seg unna.De som sliter med dybden kan jo øve seg med manualer, lene seg på en fitnessball, eller på dansegulvet med høye hæler;) hoho..

Haha! Det har jeg gjort, og alle tror jeg liker å danse som en tøs, men egentlig terper jeg jo bare teknikk! Ja, det vil si knebøyteknikk da. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager skal det være en konkurranse i beinpress? Ser virkelig ikke hvorfor det heller kan være en konkurranse om knebøy og krav om video og da kun bøy med god dybde. Og til dere som sier dere ikke kan bøye på grunn av smerter i knær,rygg, whatever. Ja det er noen som har skader som begrenser det veldig, men hvis dere faktisk tar et tak i problemet og leser om smertene deres, gjør noe med dette, vil dere få en bedre kropp i hverdagen og ikke minst bedre treninger og dermed resultater.

Flere som fortsatt bøyer store tall med et hav av prolapser i ryggen, selv har jeg en skiveutglidning som gjorde at jeg ikke klarte å bøye mer enn 40kg til en kvartbøy før ryggen kollapset i en periode. Nå er jeg smertefri etter en lengre periode med slyngetrening og mye bevegelighetstrening så mye av de som sier de ikke kan bøye tar dette bare som en snarvei og dårlig unnskyldning. Men da kan dere også regne med at styrken og kroppen til hverdags samt utseende blir deretter! Sett i gang å kjør knebøy!

Kan jo bare svare for meg selv her :p

Men grunnen til at jeg ikke tar knebøy med vekt for øyeblikket er pga ryggen som sagt. Har for svak kjernemuskulatur til å holde spennet hele veien ned i bøy, og ryggstrekkerne mine er derfor overbelastet, siden de har kompensert for transversus + +. Ting gjør vondt over alt i hele ryggen etter å kjøre bøy og mark og en del andre øvelser. Har selvfølgelig gått til fysioterapeut, og hadde det ikke vært for at hun har gitt meg knabøy og markløft forbud hadde jeg helt klart fortsatt. Er veldig glad for at jeg har fått hjelp av fysio, for det er et problem som har oppstått pga belastninger over tid med tilsynelatende riktig teknikk. Nå holder jeg på å trene meg opp til å kunne begynne å løfte tungt igjen, med teknikktrening uten vekt og masse øvelser for å styrke muskulaturen i magerygg så ryggen min faktisk tåler det igjen. Man skal være litt forsiktig med å anbefale alle og enhver til å løfte så tungt de kan på øvelser som krever såpass mye som knebøy, for det er ikke alle som har en kropp som tåler det, selv om de er sterke nok i beina.

Synes det er å dra alle under en kam å si at det er en snarvei og dårlig unnskyldning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er å dra alle under en kam å si at det er en snarvei og dårlig unnskyldning ;)

Selvfølgelig har hver enkelt person sine ulike skader som viker svært mye i forhold til muligheter med trening. Grunnen til at jeg skrev såpass rettet mot at folk bør trene bøy er fordi jeg stort sett har opplevd mye dårlige unnskyldninger. En annen ting er derimot det å ta tak i problemet slik du gjør. Kjenner meg faktisk veldig igjen i samme situasjon som du er igjennom nå, håper du får bygget opp en mye sterkere kjernemuskulatur og trent som normalt igjen ;)

Jeg klarer rett og slett ikke å bøye så mye pga smerter i ankelen, er relativt sterk i bena og hadde ikke hatt problemer med å legge på mye mere vekt enn det jeg har nå. Men ankelen den kommer rett og slett ikke til å bli bra igjen. Så må si meg enig med Mina når det gjelder å dra alle under en kam :) Jeg har lest MYE om mine typer smerter, men det er ingenting som kan gjøre det bra igjen, fordi den begynner å bli så bra som den kan bli!

Det er klart, at man har tatt tak i problemet og satt seg inn i mulighetene med en type skade er noe annet enn de som for eksempel har for dårlig bevegelighet og klager på at dypere bøy enn kvartbøy er skadelig for knærne. Som jeg skrev over så skrev jeg innlegget rettet mot de som ikke fatter at det er noe å gjøre når man får en skade, men om man virkelig går inn for det foreligger det muligheter for å forbedre en situasjon der man er skadeplaget slik som det virker du har gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, og er virkelig enig med deg i det du sier om at det er mange dårlige unnskyldninger :) Det som er så ille er at det er legenes feil også, ble operert alt for seint etter skaden og den ble "konstant"!

Det er skummelt hvor mye norsk helsepersonell har påført den norske befolkning når det kommer til alt av behandling og lignende... Hva skjedde med ankelen din? grodd feil og bevegelighetsproblemer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, norske leger i et nøtteskall...

Verre når leddbånd er slitt av mtp opptrening, men regner med at du gjør alt av balanse øvelser på bosuball/balansepute og slyngetrening for å gjøre det mest mulig optimalt? Får håpe det ikke hemmer deg alt for mye med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har hver enkelt person sine ulike skader som viker svært mye i forhold til muligheter med trening. Grunnen til at jeg skrev såpass rettet mot at folk bør trene bøy er fordi jeg stort sett har opplevd mye dårlige unnskyldninger. En annen ting er derimot det å ta tak i problemet slik du gjør. Kjenner meg faktisk veldig igjen i samme situasjon som du er igjennom nå, håper du får bygget opp en mye sterkere kjernemuskulatur og trent som normalt igjen ;)

Det er bra, da er vi enige ;) Finnes MANGE dårlige unnskyldninger :p

Og takk! gleder meg til jeg kan begynne ordentlig igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...