Gå til innhold

X-strength. Nytt program for styrke!


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei, det er støtteøvelser hvor mer muskler vil gjøre deg sterkere. :)

Er det ikke på dag 1 markløft variant er støtteløft Fjeldmann ? På dag 3 så må vel dette være en skrivefeil?

Dag 3

1) Markløft sumo eller klassisk

2) Benkpressvariasjon med fokus på svakheter

3) Knebøyvariasjon

4) Triceps i supersett med øvre rygg.

Dag 3

1) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

2) Uke 1: 2×5. Uke 2: 2×3. Uke 3. 3×1 *pluss omvendt pyramide

3) Uke 1: 1×5. Uke 2: 1×3. Uke 3. 2×1 *pluss omvendt pyramide

4) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å prøve meg på programmet ditt som heter x-press Tren effektiv med X-press | Treningsfysiolog. Men jeg vil gjerne trene styrke 4 ganger i uken. Lar det seg gjøre hvis jeg kjører øktene som du sier men på mandag, tirsdag, torsdag og fredag?

Med fare for å gå litt off topic her, så brukte jeg X-press en god stund i fjor (ble skadet, så gravid, ellers hadde jeg brukt det enda tror jeg), og var kjempefornøyd med resultatene. :love: Hvis du vil trene 4 ganger i uka, hva med å bruke dag 4 til intervalltrening og evt yoga/coretrening/gruppetime? Jeg fikk som sagt veldig fort resultater av 3 ganger i uka, men intervall og streching er et kjempebra supplement til programmet. :happy: Trente litt ymse ved siden av, så det kunne fort bli 4-5 økter i uka. :)

Tommel opp til Fjeldmann som lager supre programmer hvertfall! (Selv om jeg bare har prøvd 1 av dem. :p) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg har fokus på styrketrening. Jeg trener 4 dager styrke og 1-2 dager med cardio (da rolig gange, evt yoga, pilates osv) Jeg trives veldig med å trene og ville prøve et annet program. derfor jeg lurte på om det gikk ann å trene det 4 dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et kjempeprogram, Tomas! (y)

Hadde det vært en idé å sette opp hele sulamitten i et Excel-ark eller tilsvarende, med øvelser, sett, reps og RPE, slik at det blir litt mer oversiktlig og lett å printe ut?

Kaster meg på den! Litt mer oversiktlig program hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke på dag 1 markløft variant er støtteløft Fjeldmann ? På dag 3 så må vel dette være en skrivefeil?

Dag 3

1) Markløft sumo eller klassisk

2) Benkpressvariasjon med fokus på svakheter

3) Knebøyvariasjon

4) Triceps i supersett med øvre rygg.

Dag 3

1) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

2) Uke 1: 2×5. Uke 2: 2×3. Uke 3. 3×1 *pluss omvendt pyramide

3) Uke 1: 1×5. Uke 2: 1×3. Uke 3. 2×1 *pluss omvendt pyramide

4) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

Aiaiai, det var en skirvefeil der. JEg er blitt blind på mitt eget program da jeg har trent og lest den så mange ganger. Det skulle stått

1) Uke 1: 1x5. Uke 2: 1x3. Uke 3. 2x1

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...