Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg tenkte å prøve meg på programmet ditt som heter x-press Tren effektiv med X-press | Treningsfysiolog. Men jeg vil gjerne trene styrke 4 ganger i uken. Lar det seg gjøre hvis jeg kjører øktene som du sier men på mandag, tirsdag, torsdag og fredag?

jeg tenkte å prøve meg på programmet ditt som heter x-press Tren effektiv med X-press | Treningsfysiolog. Men jeg vil gjerne trene styrke 4 ganger i uken. Lar det seg gjøre hvis jeg kjører øktene som du sier men på mandag, tirsdag, torsdag og fredag?

Sett på programmet X-size? Står på samme nettside :)

Annonse

Spennande program.

Men stussar litt på retningslinjene for reps og sett under markløft dag 3. Med henholdsvis 4x10, 4x8 og 4x6 dei tre ulike vekene. Er det ein aldri så liten skriveleif? :)

Nei, det er støtteøvelser hvor mer muskler vil gjøre deg sterkere. :)

Nei, det er støtteøvelser hvor mer muskler vil gjøre deg sterkere. :)

Er det ikke på dag 1 markløft variant er støtteløft Fjeldmann ? På dag 3 så må vel dette være en skrivefeil?

Dag 3

1) Markløft sumo eller klassisk

2) Benkpressvariasjon med fokus på svakheter

3) Knebøyvariasjon

4) Triceps i supersett med øvre rygg.

Dag 3

1) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

2) Uke 1: 2×5. Uke 2: 2×3. Uke 3. 3×1 *pluss omvendt pyramide

3) Uke 1: 1×5. Uke 2: 1×3. Uke 3. 2×1 *pluss omvendt pyramide

4) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

Programmet ser spennende ut, men jeg skulle ønske at dere heller brukte en tabeller for å vise frem den ukentlige progresjonen. Synes forklaringen på set x reps per uke er veldig dårlig satt opp og litt vanskelig å forstå.

Med fare for å gå litt off topic her, så brukte jeg X-press en god stund i fjor (ble skadet, så gravid, ellers hadde jeg brukt det enda tror jeg), og var kjempefornøyd med resultatene. :love: Hvis du vil trene 4 ganger i uka, hva med å bruke dag 4 til intervalltrening og evt yoga/coretrening/gruppetime? Jeg fikk som sagt veldig fort resultater av 3 ganger i uka, men intervall og streching er et kjempebra supplement til programmet. :happy: Trente litt ymse ved siden av, så det kunne fort bli 4-5 økter i uka. :)

Tommel opp til Fjeldmann som lager supre programmer hvertfall! (Selv om jeg bare har prøvd 1 av dem. :p) :D

Annonse

Ja, men jeg har fokus på styrketrening. Jeg trener 4 dager styrke og 1-2 dager med cardio (da rolig gange, evt yoga, pilates osv) Jeg trives veldig med å trene og ville prøve et annet program. derfor jeg lurte på om det gikk ann å trene det 4 dager ;)

Ser ut som et kjempeprogram, Tomas! (y)

Hadde det vært en idé å sette opp hele sulamitten i et Excel-ark eller tilsvarende, med øvelser, sett, reps og RPE, slik at det blir litt mer oversiktlig og lett å printe ut?

Ser ut som et kjempeprogram, Tomas! (y)

Hadde det vært en idé å sette opp hele sulamitten i et Excel-ark eller tilsvarende, med øvelser, sett, reps og RPE, slik at det blir litt mer oversiktlig og lett å printe ut?

Kaster meg på den! Litt mer oversiktlig program hadde vært fint :)

Er det ikke på dag 1 markløft variant er støtteløft Fjeldmann ? På dag 3 så må vel dette være en skrivefeil?

Dag 3

1) Markløft sumo eller klassisk

2) Benkpressvariasjon med fokus på svakheter

3) Knebøyvariasjon

4) Triceps i supersett med øvre rygg.

Dag 3

1) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

2) Uke 1: 2×5. Uke 2: 2×3. Uke 3. 3×1 *pluss omvendt pyramide

3) Uke 1: 1×5. Uke 2: 1×3. Uke 3. 2×1 *pluss omvendt pyramide

4) Uke 1: 4×10. Uke 2: 4×8. Uke 3 4×6

Aiaiai, det var en skirvefeil der. JEg er blitt blind på mitt eget program da jeg har trent og lest den så mange ganger. Det skulle stått

1) Uke 1: 1x5. Uke 2: 1x3. Uke 3. 2x1

takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...