Gå til innhold

Deprimert og dumpa, trenger nytt fokus


Blondina

Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt dumpa før jul, vært dum og naiv og dratt hjem til Norge til eksen som lovet bot og bedring og elskov før så å bli dumpa igjen rett før jeg reiste tilbake til studier i US, så sitter jeg altså her:

Feit, forbanna og deprimert. Men nå har jeg iallefall gitt opp å bruke mer energi og tid på denne idioten som bare vi ha meg som reserve, og prøve å fokusere på det som gjør MEG glad. Og mindre av meg, gjør meg glad.

Jeg er drittung. Bare 167 centimeter over bakken, men veier 215lbs. Alt går på lbs borti her, gidder ikke engang sjekke hva det blir i kilo, men er rimelig sikkert på at det er over 90..

Siden jeg er i California og egentlig burde gå rundt å strutte i undertøyet til enhver tid, så er det jo på tide og få opp selvtiliten kroppsmessig. Spesielt siden jeg nå er singel og må ut på markedet igjen, usj..

Hvilket treningsopplegg skal jeg følge?

Hvilket type kosthold skal jeg velge?

Jeg trenger en konkret plan. Jeg fungerer ikke når jeg skal trene mer og spise sunnere, det må være konkret ned i gram og antall reps.

Har tidligere hatt suksess med lavkarbo, men ikke holdt det vedlike. Er relativt sterk, føler at jeg burde være det siden jeg er så tung, men ja..

Bor i en fin leilighet med minimalt med utstyr til å lage mat. Vi har mikro, steamerbags, og det mest nødvendige ellers. Lavkarbo blir litt for mye fuss nå, tror jeg. Husker jeg brukte mye tid på kjøkkenet i den perioden. Det har jeg ikke tid til. Mange timer daglig på skolen, og noen timer på trening, det er ikke optimalt med vanskelig matvei. Men jeg greier å steke en kyllingfilet før skolen, det skal jeg få til.

Jeg trenger å se resultater for å bli motivert, så jeg trenger noe som får meg i gang. Noen som har lyst til å hjelpe med et opplegg? Det blir et opplegg for å kunne komme hjem til Norge til sommern og overraske alle og enhver. Alle som tviler på meg kan få sette poteten i halsen når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit å høre om tilbakeslagene dine. Det er du ikke forunt.

Med din høyde og din vekt (tippet alderen din til rundt 25) har du en basalforbrenning på rundt 1800 kcal. Det er det du trenger for å opprettholde livsfunksjonene dine. Du må minst ha i deg så mye kalorier.

Du trenger ikke gjør det så veldig komplisert. Spis mest mulig ren mat, og minst mulig ferdigprossesert. Magert kjøtt og mager fisk i passe porsjoner 3 - 4 ganger per dag, du kan gjerne spise en kopp med kokt ris til minst ett av måltidene, fortrinnsvis etter trening. Sørg ihvertfall for å få i deg nok protein og nok kalorier.

Ta gjerne et omega-3 tilskudd de dagene du ikke spiser (fet) fisk, og ta så mye at det monner. Rundt 20 - 25 ml med tran/selolje bør begynne å hjelpe. Kan hende mer i begynnelsen for å balansere ut din O6:O3 ratio. Sjekk også om du har riktig nivå av Vitamin D, som er svært viktig for mange prosesser i kroppen.

Jeg vil ikke være mer spesifikk enn dette fordi du må finne ut hva som gjelder og fungerer for deg, men spis mer protein enn fett, og mindre karbo enn protein så skal du se det går riktige veien. :)

Gå dit du kan, minst 30 - 45 minutter hver dag, og kjør også noen 4 x 4 sprint intervaller 1 - 2 ganger i uken. Når det gjelder styrketrening er det baseøvelser som gir best uttelling. Knebøy, markløft, benkpress og chin-/pull-ups. Øk progressivt tyngden på vektene, start med vekter du kan beherske 5 sett á 5 repitisjoner. Klarer du ikke chin-/pull-ups riktig enda kan du trene på negativer. Hopp opp, og senk deg så sakte ned som du makter. 3 x 5 eller 3 x 8.

Tren sammen med noen, og gjør avtale om å trene. La det også være en svært god grunn til å skippe treningen.

Jeg er sikker på at det er andre som vil komme deg til hjelp. Les også de utmerkede artiklene på fitnessbloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag ska nog kunna hjælpa dig som många andra duktiga hær inne på forumet!

Du kan ju børja med å se på din vardag, tenk efter lite hur du spiser.

Du bør børja med å læga om dina mat vanor till å spisa lite många gånger.

Low fat Low carb no sugger regeln ær oxå ett must nær du ska drop KG`s

Bruka efterburnings efekten, med andra ord... de førsta du gør på morgonen før du spiser e å gå en lång tur rimligt fort eller køra ett pass cardio på morgonen.

Om du søker på Mike Chang på youtube, så har du massa goda videos som du kan bruka før å både køra cardio hjemme utan några manualler og æven lite kost,styrke osv..

børjar du med det så har du en good børjan.

Før å gå ner i vikt så må du bara førbrenna mer cals æn du tar in.. :D

hoppas de va nån hjælp!

Train hard :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje PSMF kunne vert noe for deg? Les artikkelen om det som ligger her på fitnessbloggen - den gir konkret forslag til dagsplan for mat og ellers retningslinjer slik at du kan tilpasse dietten best mulig til slik du vil ha det. Verd å prøve i alle fall! Masse lykke til! :)

PSMF funker som f for meg... Første gang jeg har funnet en diett som er en nobrainer i hverdagen, jeg vet hva jeg skal spise og når jeg skal spise det. Artikkelen som er nevnt over er veldig bra!

Trøbbelet med PSMF er at det er en kur, ingen livsstilsendring. Det er en kur lav på kalorier og som "sulteforer" kroppen for de to andre makronæringsstoffene. Det er ikke ment at man skal bruke den over lengre tid, og selv om noen gjør det, så er det fortsatt ikke ment å brukes over tid.Man skal være veldig forsiktig med å anbefale denne kuren da den ikke skal brukes av folk med skjør psyke eller kroppslige idealbildeproblemer. I dette tilfellet leser man også at trådstarter ikke er på topp psykisk sett. Vennligst vær forsiktig med anbefaling om denne kuren.

Til trådstarter. Du må sette deg ned og så må du tenke over "hva fungerer for meg, hva kan jeg leve med, hva vil jeg ha det bra med?" Du kan gå ned i vekt på brokkoli og torsk, men om du ikke liker verken brokkoli eller torsk så er dette en sikker vinner til å ikke holde seg til linja over lengre tid.

Det første du skal gjøre er....

...å gi blanke i denne tosken av en fyr. Han skal ikke få ødelegge ditt liv, du er verdt så mye mer. Det er du. Du er ikke definert ut fra hvem som er glad i deg. Du er definert ut fra at du er glad i deg selv og fortjener det aller beste.

...og om han skulle prøve seg igjen, så skal du si nei takk og vise hvor fantastisk du har det uten han!

Det andre du skal gjøre er å droppe alle halvfabrikata og prosessert mat i hverdagen din. Jada, du bor i US, og det er ganske vanskelig å unngå burgere, men det er lov å spise disse en sjelden gang altså. Slutt å drikk kalorier, og få stumpen din opp av sofaen og beveg deg. Hva du gjør er ikke så nøye i utgangspunktet, bare du får beveget deg. Finn noe du liker å gjøre.Tren styrke. Spis proteiner. Spis fett. Spis sunne karbs. Bestem deg for at du skal lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit å høre om tilbakeslagene dine. Det er du ikke forunt.

Med din høyde og din vekt (tippet alderen din til rundt 25) har du en basalforbrenning på rundt 1800 kcal. Det er det du trenger for å opprettholde livsfunksjonene dine. Du må minst ha i deg så mye kalorier.

Du trenger ikke gjør det så veldig komplisert. Spis mest mulig ren mat, og minst mulig ferdigprossesert. Magert kjøtt og mager fisk i passe porsjoner 3 - 4 ganger per dag, du kan gjerne spise en kopp med kokt ris til minst ett av måltidene, fortrinnsvis etter trening. Sørg ihvertfall for å få i deg nok protein og nok kalorier.

Takk for svar! Jeg er 22 år. Problemet mitt er at jeg MÅ gjøre det komplisert. Jeg drar ikke på trening, eller jeg lar være å spise/spiser noe dritt når jeg ikke vet 100% klar hvor mye og hva jeg skal spise.

Jeg skjønner at jeg må få i meg mer proteiner for å holde meg mett lenger, spesielt i overgangen hvor jeg går fra å spise sikkert laangt over 2000 kalorier om dagen, til å ned på kanskje 1500? Jeg har ingen vekt eller spesielle kjøkkenredskaper, så det må være superenkelt. Jeg tilbringer fort 12-15 timer på skolen om dagen, og da ender jeg opp med å kjøpe noe der. De har alt fra Burger King til indiske og sushiresturanter, men det er US, så alt har mer kalorier enn man skulle tro. Hva kan være gode valg på proteinfronten på skolen? De har cottage cheese her, men jeg brekker meg når jeg smaker på den. Det er så ille.. :/ Savner Norge..

Ta gjerne et omega-3 tilskudd de dagene du ikke spiser (fet) fisk, og ta så mye at det monner. Rundt 20 - 25 ml med tran/selolje bør begynne å hjelpe. Kan hende mer i begynnelsen for å balansere ut din O6:O3 ratio. Sjekk også om du har riktig nivå av Vitamin D, som er svært viktig for mange prosesser i kroppen.

Jeg vil ikke være mer spesifikk enn dette fordi du må finne ut hva som gjelder og fungerer for deg, men spis mer protein enn fett, og mindre karbo enn protein så skal du se det går riktige veien. :)

Omega 3 burde jeg jo greie å få tak i :)

Gå dit du kan, minst 30 - 45 minutter hver dag, og kjør også noen 4 x 4 sprint intervaller 1 - 2 ganger i uken. Når det gjelder styrketrening er det baseøvelser som gir best uttelling. Knebøy, markløft, benkpress og chin-/pull-ups. Øk progressivt tyngden på vektene, start med vekter du kan beherske 5 sett á 5 repitisjoner. Klarer du ikke chin-/pull-ups riktig enda kan du trene på negativer. Hopp opp, og senk deg så sakte ned som du makter. 3 x 5 eller 3 x 8.

Tren sammen med noen, og gjør avtale om å trene. La det også være en svært god grunn til å skippe treningen.

Jeg er sikker på at det er andre som vil komme deg til hjelp. Les også de utmerkede artiklene på fitnessbloggen.

Takk for alle tips. Jeg har medlemskap på 24 hoursfitness, så før jul trente jeg der hele tiden. Etter jul har jeg nesten ikke vært innom senteret. Jeg vet ikke hva som skjer jeg. Føler at alle områder i livet går galt nå, og da er vel trening og kosthold det siste jeg tenker på. Bahh, hvor skal jeg finne motivasjon for dette??? Må jo bare bestemme meg en gang for alle og ikke slutte.

Lurer litt på tips til hva man skal gjøre i situasjoner hvor man blir utfordra på kostholdsfronten? Her er det jo noe HELE tiden. Middager, fester, jobfairs, you name it, og du kan banne på at de serverer noe usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag ska nog kunna hjælpa dig som många andra duktiga hær inne på forumet!

Du kan ju børja med å se på din vardag, tenk efter lite hur du spiser.

Du bør børja med å læga om dina mat vanor till å spisa lite många gånger.

Low fat Low carb no sugger regeln ær oxå ett must nær du ska drop KG`s

Bruka efterburnings efekten, med andra ord... de førsta du gør på morgonen før du spiser e å gå en lång tur rimligt fort eller køra ett pass cardio på morgonen.

Om du søker på Mike Chang på youtube, så har du massa goda videos som du kan bruka før å både køra cardio hjemme utan några manualler og æven lite kost,styrke osv..

børjar du med det så har du en good børjan.

Før å gå ner i vikt så må du bara førbrenna mer cals æn du tar in.. :D

hoppas de va nån hjælp!

Train hard :D

Takk for svar! Jeg spiser kanskje 3 ganger om dagen som regel. Det er mye cola zero og det er veldig mye "jeg har lyst på noe godt"-fakter.

Jeg vet at jeg må slutte med, det og kanskje gi opp Cola Zero for alltid, men det vet jeg ikke om jeg klarer. Det er liksom den største gleden jeg har om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje PSMF kunne vert noe for deg? Les artikkelen om det som ligger her på fitnessbloggen - den gir konkret forslag til dagsplan for mat og ellers retningslinjer slik at du kan tilpasse dietten best mulig til slik du vil ha det. Verd å prøve i alle fall! Masse lykke til! :)

Jeg har veldig lyst å kjøre PSMF for å sjekke hvordan det går. Jeg er rimelig sikker på at det gir resultater, likevel er jeg redd for at det går utover humøret og skolegangen. Jeg tåler ekstremt lite fortiden. Er veldig mye lei meg og sitter i skrivende stund på rommet mitt i senga isteden for å ordne meg til tidenes fest som skal foregå i kveld. Ting er negativt. Sånn sett burde jeg jo bare komme meg tilbake på treningssenteret og oppleve mestring.. Samme hvis jeg kutter kaloriene, se at vekta går ned. Åhh, jeg har så lyst å få til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF funker som f for meg... Første gang jeg har funnet en diett som er en nobrainer i hverdagen, jeg vet hva jeg skal spise og når jeg skal spise det. Artikkelen som er nevnt over er veldig bra!

Men hvordan påvirka det humør og sånt noe? Og hva går dagen din ut på? Jeg vet når jeg jobber, f.eks i sommerjobb så gjør det ingenting at jeg er litt sulten eller sur eller har lyst på noe, da kan jeg komme over det. Men for å kunne sette meg ned med skolearbeidet, som i tillegg er veldig vanskelig så må jeg ha motivasjon, og ofte er motivasjonen mat, eller cola zero.

Jeg er en av de trøstespiserne, som bruker mat som medisin for alle mulige følelser. Samme hvilken følelse jeg måtte kjenne på, den kan døyves med mat. Usunt? Jepp, men hvordan endrer man DET liksom?

Haha, det er så MYE med meg selv jeg må ta tak i nå, så det føles som et overveldende prosjekt. Hvis noen har lyst å komme til California og fikse meg, så skal dere få bo her gratis. Kom kom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøbbelet med PSMF er at det er en kur, ingen livsstilsendring. Det er en kur lav på kalorier og som "sulteforer" kroppen for de to andre makronæringsstoffene. Det er ikke ment at man skal bruke den over lengre tid, og selv om noen gjør det, så er det fortsatt ikke ment å brukes over tid.Man skal være veldig forsiktig med å anbefale denne kuren da den ikke skal brukes av folk med skjør psyke eller kroppslige idealbildeproblemer. I dette tilfellet leser man også at trådstarter ikke er på topp psykisk sett. Vennligst vær forsiktig med anbefaling om denne kuren.

Takk for godt svar, Velvet. Setter veldig pris på det. Jeg skjønner at PSMF er en kur, og jeg har mange ganger hatt lyst til å prøve det,men aldri kommet så langt. Jeg har et par gode venner hjemme i Norge som kan eventuelt overvåke meg i sommer på en PSMF-kur. Jeg tror det er et bedre alternativ, da har jeg uansett ikke vanskelig skolemateriale jeg må prestere på heller.

Til trådstarter. Du må sette deg ned og så må du tenke over "hva fungerer for meg, hva kan jeg leve med, hva vil jeg ha det bra med?" Du kan gå ned i vekt på brokkoli og torsk, men om du ikke liker verken brokkoli eller torsk så er dette en sikker vinner til å ikke holde seg til linja over lengre tid.

Jeg liker veldig mye da, så brokkoli og torsk kunne vært fint. Jeg elsker brokkoli, det er bare at jeg kommer med unnskyldinger som at det blir kjedelig, og at det er vanskelig å få til på skolen, men det er kanskje egentlig ikke det? Tror jeg skal prøve å handle mye kjøtt og fisk på søndag, og lage matpakker for uka, planlegge hver dag. Se om jeg greier å gjennomføre en uke sånn? Kanskje jeg bare skal ta en uke av gangen? Små mål?

Det første du skal gjøre er....

...å gi blanke i denne tosken av en fyr. Han skal ikke få ødelegge ditt liv, du er verdt så mye mer. Det er du. Du er ikke definert ut fra hvem som er glad i deg. Du er definert ut fra at du er glad i deg selv og fortjener det aller beste.

...og om han skulle prøve seg igjen, så skal du si nei takk og vise hvor fantastisk du har det uten han!

Fy faen (unnskyld språket) som jeg sliter med dette. Se for deg at du har alle dine venner, all støtte fra familien, psykologen din og kjæresten din, og at dette er en person, som slår opp med deg.

Hva faen gjør du da? Der er jeg nå. Må bygge opp alt på nytt. Få meg venner, relasjoner, fikse tankene mine og finne en annen grunn til å stå opp om morran. Det er mulig det høres sykt ut for mange, men jeg var så avhengig av han. Skjønner godt hans avgjørelse om å gjøre det slutt, det var riktig. Men det er fortsatt helt jævlig.

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på han, og innbiller meg at han er det beste som finnes her i verden. Hvis jeg setter meg ned og er rasjonell så er det jo veldig mye som ikke var bra, også vet jeg jo at jeg kan få meg noe bedre, jeg må bare slutte med dette dragsuget jeg putter meg selv i.

Det andre du skal gjøre er å droppe alle halvfabrikata og prosessert mat i hverdagen din. Jada, du bor i US, og det er ganske vanskelig å unngå burgere, men det er lov å spise disse en sjelden gang altså. Slutt å drikk kalorier, og få stumpen din opp av sofaen og beveg deg. Hva du gjør er ikke så nøye i utgangspunktet, bare du får beveget deg. Finn noe du liker å gjøre.Tren styrke. Spis proteiner. Spis fett. Spis sunne karbs. Bestem deg for at du skal lykkes!

Det er sykt mye halvfabrikata her, og det står kalorier på all mat du kjøper. Det er genialt, men det har blitt alt for mye mikromat. Jeg må bare skjerpe meg og kjøpe ferskt og lage mye og fryse ned, kanskje. Med mitt supernegative syn så virker alt som umåtelig mengder med stress, men jeg vet jo at det er det jo egentlig ikke.

Drikker ikke så mye kalorier, men det er cola zero, hver dag... :/

Jeg elsker å trene, spesielt styrke. Mye fordi jeg er sterk og har masse fremgang på kort tid, men er det beste måten å trene på når jeg vil ned i vekt? Tror jeg kunne deffa ganske heftig og fortsatt hatt greit med muskler på kroppen. Det er ingen som tror på meg når jeg sier hvor mye jeg veier. Jeg vet ikke om de sier det for å være grei, eller hva de gjør, men jeg tenker at jeg ikke ser så forbanna feit ut som jeg faktisk er. Jeg liker å tenke at jeg kler vekta ganske bra, og er gjevnt fordelt feit, også har jeg fine proporsjoner under der et sted. Jeg tror jeg har mye bra potensiale, det handler bare om å utnytte det.

Ja, nå sitter jeg alene hjemme i senga og skal lage noe mat. Resten av gjengen er alle på en fest som visstnok skulle bli helt sykt bra. Jeg føler ikke for å pynte meg, jeg liker ikke å drikke alkohol og jeg klarer ikke tanken på andre mannfolk som prøver seg, og hvertfall ikke tanken på å skulle prøve meg selv. Hvordan får man banka eksen ut av hue, slik at man greier å SE andre mannfolk?

Det enkleste hadde jo vært å bare funnet en rebound og tenkt på han nye isteden. Men jeg vet det er en snarvei psykisk, og dermed lite lurt. Dessuten er jeg usikker på om jeg er i fysisk stand til å gjøre noe sånt. Jeg tror ikke det. :/

Det suger å bli dumpa gitt. Anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Betryggende å se deg poste her, og ikke minst at du er så dønn ærlig med deg selv.

Du sier at trening er det siste du tenker på i en sånn kjip periode du er i nå. Hvorfor ikke snu litt på det, og heller tenke på den positive mestringsfølelsen progresjonen gir deg? :)

Tror regelmessig trening har veldig mye å si for psyken, og det er til og med uten å tenke på endorfinene som gir deg litt ekstra lykkefølelse. Også greit å finne en distraksjon fra kjipe følelser og tanker, og hvis en først skal utføre litt 'escapism', så kan det vel like greit være et sunt alternativ som trening?

Ikke minst; om du LIKER styrketrening og det gjør deg glad, så fortsett med det!

Drit i om det er den absolutt mest optimale måten å gå ned i vekt på akkurat nå. Drit i vekta. Finn frem målebåndet heller om du absolutt må.

Støtter meg til Velvet her; PSMF er en kortvarig krasjdiett som nok fungerer for mange i perioder, men er ikke noe jeg ville anbefalt til noen som prøver å skape en livsstilsendring.

Og ja, det er fullt mulig å se bra ut på 215lbs! Vekta er et tall, og om du føler at du ser bra ut, hvorfor ikke være fornøyd med det? :)

Misunner deg som studerer i USA, skal du hvertfall vite! Ønsker deg allverdens lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Betryggende å se deg poste her, og ikke minst at du er så dønn ærlig med deg selv.

Hvorfor er det betryggende? Hehe. Problemet mitt har aldri vært selvinnsikt, jeg er fullstendig klar over hva som er galt og hva jeg bør gjøre med det. Jeg må nok bare trene en jævlig dårlig viljestryke-muskel.

Du sier at trening er det siste du tenker på i en sånn kjip periode du er i nå. Hvorfor ikke snu litt på det, og heller tenke på den positive mestringsfølelsen progresjonen gir deg? :)

Tror regelmessig trening har veldig mye å si for psyken, og det er til og med uten å tenke på endorfinene som gir deg litt ekstra lykkefølelse. Også greit å finne en distraksjon fra kjipe følelser og tanker, og hvis en først skal utføre litt 'escapism', så kan det vel like greit være et sunt alternativ som trening?

Trening er nok en god distraksjon ja. Jeg ble jo dumpa før jul, og da dro vennene mine meg med på trening og pusha meg så hardt at jeg følte for å spy, men det var jo fantastisk deilig etterpå. Da var jeg inne i en god flow, men etter juleferien og nye skuffelser er det vanskelig.

Nå har jeg nettopp hatt en våkennatt etter en samtale med eksen, hvor han tilfeldigvis nevnte sin nyeste hobby som er mye lik meg på mange måter, bare har alt jeg mangler. Pent nok formulert. Takk for den. Så isteden for å drikke meg dritings sitter jeg hjemme og smådepper, men er på nippet til å hoppe i treningstighstsen og få ut litt frustrasjon. Klokka er straks 00:00, men heter det 24 hour fitness, så heter det 24 hour fitness. Ingen kø på knebøystativet nå? ;)

Ikke minst; om du LIKER styrketrening og det gjør deg glad, så fortsett med det!

Drit i om det er den absolutt mest optimale måten å gå ned i vekt på akkurat nå. Drit i vekta. Finn frem målebåndet heller om du absolutt må.

Støtter meg til Velvet her; PSMF er en kortvarig krasjdiett som nok fungerer for mange i perioder, men er ikke noe jeg ville anbefalt til noen som prøver å skape en livsstilsendring.

Og ja, det er fullt mulig å se bra ut på 215lbs! Vekta er et tall, og om du føler at du ser bra ut, hvorfor ikke være fornøyd med det? :)

Misunner deg som studerer i USA, skal du hvertfall vite! Ønsker deg allverdens lykke :)

Takk, så god du er.Akkurat det jeg trenger akkurat nå. Fine mennesker som deg. USA er fantastisk. Jeg er heldig. Jeg burde heller fokusert på det, vettu. Er vel ikke forsent for deg heller?

EDIT: Jeg føler ikke at jeg ser BRA ut da, det er litt å ta i, men det er mange som er verre. Også er jeg ganske søt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det betryggende? Hehe. Problemet mitt har aldri vært selvinnsikt, jeg er fullstendig klar over hva som er galt og hva jeg bør gjøre med det. Jeg må nok bare trene en jævlig dårlig viljestryke-muskel.

Mente selvfølgelig bare at det er betryggende som i at alle ikke er like flinke som deg til å søke råd når de føler de sliter med noe :)

Jeg er ganske dårlig på selvdisiplin personlig, men når det kommer til (riktig) trening, så er resultatene og følelsen i seg selv en kjempemotivasjon.

Trening er nok en god distraksjon ja. Jeg ble jo dumpa før jul, og da dro vennene mine meg med på trening og pusha meg så hardt at jeg følte for å spy, men det var jo fantastisk deilig etterpå. Da var jeg inne i en god flow, men etter juleferien og nye skuffelser er det vanskelig.

Godt å høre du hadde venner der som du trente med før jul! Hvorfor ikke fortsette med det? Det er ufattelig mye lettere å komme igang om en har en avtale med noen om å møte dem for trening :)

Et annet godt (men litt småteit :p ) tips er å ta på deg treningstøy f.eks. straks du kommer hjem fra skolen. For når du først har fått på deg treningstøy, så føles det jo litt ekstra teit å ikke dra å trene? Du har jo allerede kledd deg! :p

Nå har jeg nettopp hatt en våkennatt etter en samtale med eksen, hvor han tilfeldigvis nevnte sin nyeste hobby som er mye lik meg på mange måter, bare har alt jeg mangler. Pent nok formulert. Takk for den. Så isteden for å drikke meg dritings sitter jeg hjemme og smådepper, men er på nippet til å hoppe i treningstighstsen og få ut litt frustrasjon. Klokka er straks 00:00, men heter det 24 hour fitness, så heter det 24 hour fitness. Ingen kø på knebøystativet nå? ;)

Du får det hvertfall ikke til å høres ut som den kontakten du fortsatt har med eksen din er særlig sunn eller givende for din del. Personlig synes jeg det høres egoistisk og sårende ut fra hans side å belaste deg med sånt tull.

MEN! Midnattstrening er finfint! DO IT! :)

Har selv hatt mange fine økter helt alene på treningssenter^^

Takk, så god du er.Akkurat det jeg trenger akkurat nå. Fine mennesker som deg. USA er fantastisk. Jeg er heldig. Jeg burde heller fokusert på det, vettu. Er vel ikke forsent for deg heller?

Studerte på UVIC på Vancouver Island (etterfulgt av en fantastisk 4 måneders tur rundt i USA med greyhound :D ), men skulle veldig gjerne hatt en ny unnskyldning til å returnere til Canada og USA^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du hadde venner der som du trente med før jul! Hvorfor ikke fortsette med det? Det er ufattelig mye lettere å komme igang om en har en avtale med noen om å møte dem for trening :)

Et annet godt (men litt småteit :p ) tips er å ta på deg treningstøy f.eks. straks du kommer hjem fra skolen. For når du først har fått på deg treningstøy, så føles det jo litt ekstra teit å ikke dra å trene? Du har jo allerede kledd deg! :p

Jeg skal begynne å slenge meg med når de andre drar på trening. Må bare få opp et treningsopplegg nå. Blir 1000 ganger mer motivert hvis jeg vet akkurat hva jeg skal, har et mål, ser fremgang og resultater.

Hehe, det var jo faktisk et ganske bra tips! Jeg må innrømme at jeg går rundt i treningsklær ofte,bare fordi det er deilig, eller hvis jeg skal på butikken og ikke gidder å ordne meg, men de er sant at det er litt småsært. Vet ikke om jeg trener oftere når jeg går i det, har aldri tenkt over det før.

Du får det hvertfall ikke til å høres ut som den kontakten du fortsatt har med eksen din er særlig sunn eller givende for din del. Personlig synes jeg det høres egoistisk og sårende ut fra hans side å belaste deg med sånt tull.

MEN! Midnattstrening er finfint! DO IT! :)

Har selv hatt mange fine økter helt alene på treningssenter^^

Nei, jeg må jo bare glemme og komme videre. Takk for at jeg er en halv jordklode unna han, iallefall .Hvis jeg ikke vil se han trenger jeg ikke være redd for å plutselig treffe han.

Studerte på UVIC på Vancouver Island (etterfulgt av en fantastisk 4 måneders tur rundt i USA med greyhound :D ), men skulle veldig gjerne hatt en ny unnskyldning til å returnere til Canada og USA^^

Oi, vært med på litt av hvert du da :) Hvor gammel er du? Og hva studerte/studerer du ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å slenge meg med når de andre drar på trening. Må bare få opp et treningsopplegg nå. Blir 1000 ganger mer motivert hvis jeg vet akkurat hva jeg skal, har et mål, ser fremgang og resultater.

Fast treningsopplegg, loggbok med på gymmen, og fremgang og resultatene kommer på løpende bånd ;)

Hehe, det var jo faktisk et ganske bra tips! Jeg må innrømme at jeg går rundt i treningsklær ofte,bare fordi det er deilig, eller hvis jeg skal på butikken og ikke gidder å ordne meg, men de er sant at det er litt småsært. Vet ikke om jeg trener oftere når jeg går i det, har aldri tenkt over det før.

Hahah, jeg bruker det trikset selv innimellom hvertfall! Har erfaring med å av og til finne tåpelige unnskyldninger for å ikke trene/løpe (Sulten, må jo spise middag først!, har akkurat spist middag - må jo vente noen timer!, og jeg har jo alltid morgendagen! :p ) Så, rett inn i treningstøy etter jobb, og så heller begynne å tenke på mat og sånt^^

Oi, vært med på litt av hvert du da :) Hvor gammel er du? Og hva studerte/studerer du ? :)

Æh, tja, prøver nå å være med på litt av hvert hvertfall :p

Studerte business! og hadde japansk som språkfag ved siden av der^^

Runder hele 27 i år. Grøss! >_<

Hva studerer du, unge frøken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast treningsopplegg, loggbok med på gymmen, og fremgang og resultatene kommer på løpende bånd ;)

Ikke sant. Nei, faen heller. Det er bare å finne frem arbeidshanskene og komme igang. Går ikke ann å gå rundt nå klage lenger :)

Æh, tja, prøver nå å være med på litt av hvert hvertfall :p

Studerte business! og hadde japansk som språkfag ved siden av der^^

Runder hele 27 i år. Grøss! >_<

Hva studerer du, unge frøken? :)

Oi, så spennende da :D Japansk høres bare utrolig vanskelig ut.

Jeg studerer siv.ing :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kcal er aaaaalt for lite for en på din størrelse. Du veier nesten 100kg og trenger kalorier deretter. BMR-en din er på 1800 kcal så å legge opp til at du skal spise 1500 kcal om dagen er oppskriften på å gå på tryne veldig veldig fort.

En slik kalkulator vil selvsagt ikke kunne gi deg nøyaktige tall men det gir deg hvertfall en god indikasjon på hvor landet ligger.

post-186-14440917777555_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...