Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet
  "Tessa skrev:
hoi, den så god ut! Må vel ut og anskaffe seg sukrin :D Kjenner jeg meg selv rett spiser jeg vel hele kaken!

Men når en kake tilsvarer kanskje et "vanlig" kakestykke og er sunnere enn et par brødskiver, da er det vel bare å kjøre på!:)

Annonse

Skrevet
  "nano skrev:
En boks "Ben & Jerry's"-is med cookie doughsmak. Helt fantastisk. Skylde ned med en halv boks yoghurtnøtter.

ooh, den er farlig god!

I likhet med Oddis var mitt siste måltid kårifål :D

Annonse

Skrevet

3 forskjellige Hjortefilet med fyll, blåmuggost-tyttebær-ripsgele, gaffelbiter-rosenkål-gressløk-grov sennep, pesto-cc-løk, med gulrot+ rømme , stekte båtpoteter med hvitløk og rosenkål til. Det var søndagsmiddagen sin det.

Skrevet

Tidenes merkeligeste måltid i rekkefølge:

1 grovbrødskive med rull

1 skål jordbær med melk

1 porsjon fårikål

1 proteinshake

1 glass appelsinjuice

Det er da et måltid, i den rekkefølgen det ble inntatt, har en sånn kveld der jeg bare tar meg selv i å spise rett fra kjøleskapet så og si. Uansett hva det er

Skrevet
  "eirich skrev:
Tidenes merkeligeste måltid i rekkefølge:

1 grovbrødskive med rull

1 skål jordbær med melk

1 porsjon fårikål

1 proteinshake

1 glass appelsinjuice

Det er da et måltid, i den rekkefølgen det ble inntatt, har en sånn kveld der jeg bare tar meg selv i å spise rett fra kjøleskapet så og si. Uansett hva det er

Hva er rull? :huh:

Skrevet
  "Lily skrev:
Hva er rull? :huh:

Øhm, hvordan skal det forklares? det er lam som er lagt i en saltlake og noe gelatin og greier, så snøret sammen og presset. Er som en sylte på en måte. Er veldig vanlig i nord norge i allefall å spise til jul

Skrevet
  "eirich skrev:
Øhm, hvordan skal det forklares? det er lam som er lagt i en saltlake og noe gelatin og greier, så snøret sammen og presset. Er som en sylte på en måte. Er veldig vanlig i nord norge i allefall å spise til jul

Lammerull kanskje? :p

Jeg har hørt om både lammerull og ribberull, men bare "rull" var ny for meg:)

Skrevet
  "Lily skrev:
Lammerull kanskje? :p

Jeg har hørt om både lammerull og ribberull, men bare "rull" var ny for meg:)

Så rett du har, lammerull, har bare alltid kalt det rull uten å tenke meg om ;) Det er liksom det det heter i disse trakter :p

Skrevet

I see!:) Ofte er det sånn at man har ulike navn på en og samme rett ulike steder i landet - og lammerull er tydeligvis kortet ned til "rull" der du bor ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...