Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hallo :)

Jeg brukte før velldig mye juce til og få i meg nok kcalorier og karbohydrater med og drikke ca 1 liter til dagen, men dette sliter veldig på tennene så lurer på hva jeg kan erstatte med juce? Vil helst ha noe drikkbart som er lett og få i seg...

Fortsetter under...

hallo :)

Jeg brukte før velldig mye juce til og få i meg nok kcalorier og karbohydrater med og drikke ca 1 liter til dagen, men dette sliter veldig på tennene så lurer på hva jeg kan erstatte med juce? Vil helst ha noe drikkbart som er lett og få i seg...

Melk+gainer/proteinpulver...

Shaker+havregryn

Drikke egg for den saks skyld

Drikk fett for kcal hvis du er sååå desp f.eks:P

Kan jo drikke det meste, så lenge du gjør noe med det..

Melk er en fin kilde til både energi og næringsstoffer. Velger du en fet variant så får du i deg ganske mye energi :)

Har tengt på dette som en variant, men melk smaker jo pyton om den ikke er is kaldt , hehe ^^

Melk+gainer/proteinpulver...

Shaker+havregryn

Drikke egg for den saks skyld

Drikk fett for kcal hvis du er sååå desp f.eks:p

Kan jo drikke det meste, så lenge du gjør noe med det..

drikker alle rede fr afør av 40g protein og 90 g gainer fra før av så vil helst ikke bruke mer pulver i kostholde mitt, blir i tilleg så oppblåst og jeklig av det :p

hehe, kan ikek det vere farlig og drikke egg? XD Heller ikke så mye kalorier her :p

Har tengt på dette som en variant, men melk smaker jo pyton om den ikke er is kaldt , hehe ^^

drikker alle rede fr afør av 40g protein og 90 g gainer fra før av så vil helst ikke bruke mer pulver i kostholde mitt, blir i tilleg så oppblåst og jeklig av det :p

hehe, kan ikek det vere farlig og drikke egg? XD Heller ikke så mye kalorier her :p

Kan ikke se det skal være så farlig å "drikke" egg nei.. Mener du det er lite kcal i et egg? Ligger vel på 100kcal.. Og hvis du drikker 3-4stk får du jo 300-400kcal+litt fett/proteiner med det samme.. Vil si det er ganske ok....

Annonse

Spis mer mat i tillegg?=P ser ikke helt problemene med å få i seg nok kcal.

Er ikke problem og få i seg nok mat, men ikke alltid jeg har tid til og spise så mye eller stelle så mye mat om morgen så greit og bare finne noe man kan drikke og drikke på det :)

sjokolademelk. helst helmelk med o'boy.

Hvor sundt er dette egentlig?=P

Genialt, skal kose meg og lese dette med litt rå egg ;)

Annonse

Vegard Lysne Mener å ha lest en plass at det å drikke rått egg vil hemme opptaket av protein fra egget? Tror det heter avidin eller noe.

Avidin vil redusere opptaket av b-vitaminet biotin. Men med mindre du utelukkende lever på råe egg så er det ikke noe å bekymre seg for. Tilgjengeligheten til proteinet er høyere i varmebehandlet egg.

Rått egg er ikke farlig å spise, men etter min mening smaker det hoggorm, så jeg velger å koke eller steke det :)

Er ikke problem og få i seg nok mat, men ikke alltid jeg har tid til og spise så mye eller stelle så mye mat om morgen så greit og bare finne noe man kan drikke og drikke på det :)

Hvor sundt er dette egentlig?=P

Genialt, skal kose meg og lese dette med litt rå egg ;)

Ikke så fryktelig mye verre enn juice. Skal man ha 4000 kcal om dagen, så har man trolig dekt behov for mikrnæringsstoffer etter 2500 kcal med "vanlig mat". Jeg vet ikke helt hva som skulle være så mye bedre enn oboy og melk av matvarer som er enkle å få ii seg mange kalorier fra.

Gir egentlig begrepet "sunn" mye mening etter man har fått i seg det man trenger av makronæringsstoffer, mikronæringsstoffer, essensielle fett- og aminosyrer og fiber?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...